ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

15/03/2002
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Η Σλοβενία τιμά τον Καποδίστρια

Tα αποκαλυπτήρια ανδριάντα, ύψους 1.76μ., του Ιωάννη Καποδίστρια έγιναν στις 8 Δεκεμβρίου 2001 στην κεντρική πλατεία της πόλης Capo d'Istria της Σλοβενίας. Η ελληνική κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τον Πρέσβη κ. Χαράλαμπο Χριστόπουλο, ενώ την τελετή παρακολούθησε η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου μας κ. Ελένη Κούκου, η οποία με σχετικές εργασίες της έχει φωτίσει άγνωστες πτυχές της ζωής του μεγάλου πολιτικού, αλλά και του ευαίσθητου ανθρώπου Καποδίστρια. Με την ανέγερση του ανδριάντα και με την αντίστοιχη μετονομασία της πλατείας, η γη των προγόνων του πρώτου Κυβερνήτη της σύγχρονης Ελλάδας θέλησε να τιμήσει τη μνήμη του. Το έργο είναι από χαλκό και το φιλοτέχνησε ο γνωστός γλύπτης Κ. Παλαιολόγος. Η μεταφορά του στο λιμάνι της πόλης Κόμμες, όπως σήμερα ονομάζεται το Capo d'Istria, έγινε με πλοίο του Eλληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Ο ανδριάντας του Ι. Καποδίστρια στη Σλοβενία
Με την ευκαιρία αυτή θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την επιθυμία του μεγάλου ευεργέτη του Πανεπιστημίου μας Ιωάννη Δόμπολη, από το 1911 το Ίδρυμα ονομάσθηκε «Καποδιστριακόν». Στη διαθήκη του ο ευεργέτης τόνιζε ότι ο Καποδίστριας επιθυμούσε ολόψυχα να μεταχειρισθεί «παν μέσον προς διάδοσιν της εκπαιδεύσεως εν Ελλάδι», πράγμα που ωστόσο δεν πρόλαβε να το πραγματοποιήσει, εξαιτίας του αδόκητου χαμού του.

Για το λόγο αυτό ο Δόμπολης διέθεσε την κολοσσιαία περιουσία του για να υλοποιήσει το όραμα του φωτισμένου πολιτικού. Μετά μια εικοσαετία, το 1931, «ανηγέρθη πανελληνίοις εράνοις, πρυτανεύοντος Γεωργίου Θ. Ματθαιοπούλου», ανδριάντας του Καποδίστρια, στον χώρο των Προπυλαίων. Το μαρμάρινο αυτό έργο φιλοτέχνησε ο γλύπτης Γεώργιος Μπονάνος (1863-1939) και ίσως επηρέασε την έμπνευση του κ. Παλαιολόγου, δεδομένου ότι και στις δύο εικαστικές εκδοχές ο Καποδίστριας παρουσιάζεται καθήμενος, κρατώντας στο αριστερό του χέρι βιβλίο. Τα ρούχα και η στατική θέση του σώματός του, όπως αποδίδεται και από τους δύο καλλιτέχνες έχουν μεγάλες ομοιότητες.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το Πανεπιστήμιό μας τιτλοφορεί την πρώτη εφημερίδα που εκδίδει κατά τη μακρόχρονη πορεία του «Το Καποδιστριακό», θεωρώντας ότι η ονομασία αυτή είναι δηλωτική της ιστορίας και της ταυτότητας του Ιδρύματος.
Ο Ιωάννης Καποδίστριας

Αρχή των Ειδήσεων

Aύξηση του αριθμού των εισακτέων


Στους διαδρόμους και στα παράθυρα (βλ. φωτο) στοιβάζονται οι υπεράριθμοι φοιτητές των περισσοτέρων Τμημάτων του πανεπιστημίου, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, όπου αναγκάζονται να «συνυπάρξουν» σε μια αίθουσα. Το πρόβλημα των υπεράριθμων φοιτητών, όμως, που κάθε χρόνο αυξάνονται, καθώς δεν εισακούονται οι προτάσεις των πανεπιστημίων για μείωση των εισακτέων σε πολλά Tμήματά τους, επαυξάνεται χωρίς την ανάλογη αύξηση του διδακτικού προσωπικού και της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής.Κατά το ακαδημαϊκό έτος 1998-1999, οι πρωτοετείς φοιτητές ήταν 9.606, το επόμενο έτος έφθασαν τους 10.136, ενώ κατά το έτος 2000-2001 ανήλθαν στους 11.255. Παρατηρείται, λοιπόν, μια σταθερή αύξηση, η οποία γίνεται εμφανέστερη, αν παρατηρήσουμε το σύνολο του φοιτητικού πληθυσμού του Πανεπιστημίου μας: οι εγγεγραμμένοι φοιτητές, κατά το 1998-1999, ήταν 87.971, κατά το 1999-2000 αυξήθηκαν σε 91.968, ενώ κατά το 2000-2001 ο αριθμός τους έφθασε στους 97.742. Παρατηρείται, δηλαδή, μια αύξηση των φοιτητών μεγαλύτερη του 5%, κατ' έτος.


Φοιτητές του β' εξαμήνου σε αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Έτσι, στη νέα χιλιετία, το Πανεπιστήμιό μας εμφανίζεται ως ένα από τα πιο πολυάριθμα σε φοιτητές, που σήμερα, το 2002, ανέρχονται πλέον σε περισσότερους από 103.000. Το γεγονός αυτό δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής της Πολιτείας, η οποία οφείλει να ενισχύει οικονομικά το Πανεπιστήμιο, ώστε αυτό να δυνηθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες τού διαρκώς αυξανόμενου αριθμού των φοιτητών.

Αυτή τη στιγμή, οι αίθουσες και τα αμφιθέατρα δεν επαρκούν, στα εργαστήρια οι θέσεις είναι σαφώς λιγότερες των απαιτουμένων και στα σπουδαστήρια ο αναγκαίος χώρος για τα βιβλία και τα περιοδικά δεν είναι επαρκής. Ήδη διάδρομοι μετατρέπονται σε αίθουσες και γραφεία. Απαραίτητη όμως θεωρείται και η αύξηση των μελών Δ.Ε.Π. και, γενικότερα, όλου του ερευνητικού προσωπικού, ώστε η αναλογία διδασκόντων και διδασκομένων να είναι αντίστοιχη των ευρωπαϊκών και αμερικανικών πανεπιστημίων.

Αρχή των Ειδήσεων

Ποιός θα αναλάβει την ευθύνη της παράλυσης;


H μόνη βιώσιμη λύση στο πρόβλημα της Iατρικής Σχολής είναι η δημιουργία αμιγώς πανεπιστημιακών νοσοκομείων με πανεπιστημιακή διοίκηση. Αλλιώς η περιπέτεια της Ιατρικής θα συνεχισθεί σε βάρος όλων. Των φοιτητών, των γιατρών και κυρίως των αρρώστων που εναγώνια περιμένουν κάποια λύση. Tα προβλήματα της Ιατρικής Σχολής όμως, εντείνονται τις τελευταίες μέρες, με «φόντο» τη συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας των προσφυγών που κατατέθηκαν από το Πανεπιστήμιο Αθηνών κατά του πρόσφατου νόμου του υπουργείου Υγείας, με τις οποίες παραβιάζεται η αυτοτέλεια των A.E.I.
Ενώ λοιπόν, η Ανώτατη Δικαιoσύνη αναλαμβάνει να επιλύσει τεράστια ζητήματα όπως αυτό, στην Ιατρική Σχολή για σειρά μηνών δεν γίνονταν μαθήματα, οι εξελίξεις και οι εκλογές μελών Δ.Ε.Π. καθυστερούσαν, η ερευνητική και εκπαιδευτική δραστηριότητα είχε σταματήσει. Oι λύσεις όμως υπάρχουν και έχουν κατ΄ επανάληψη προταθεί από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Aθηνών. Η Πολιτεία πρέπει να ενδιαφερθεί σοβαρά για όλα αυτά τα προβλήματα και να λάβει αποφάσεις που θα εξασφαλίζουν κατά τον καλύτερο τρόπο την παροχή των υπηρεσιών υγείας, εντάσσοντας στην προσπάθεια αυτή και όλους τους υπεύθυνους φορείς γι΄ αυτή την προσφορά.

Αρχή των Ειδήσεων

Tο νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα

Εστάλη στους εκπροσώπους των πανεπιστημίων, μετά από αλλεπάλληλες διορθώσεις και με τη μορφή «προτάσεως διαλόγου», το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Σύνοδος των Πρυτάνεων που έγινε τον Φεβρουάριο στη Φλώρινα, δεν συζήτησε το θέμα με τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος και παρέδωσε το κείμενο στα μέλη της, αλλά το παρέπεμψε στις Συγκλήτους των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, εξαιτίας της μείζονος σημασίας του περιεχομένου του.
Μεταξύ των άλλων, στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνονται:
  • Η επιλογή των προγραμμάτων σπουδών και του περιεχομένου των μεταπτυχιακών προγραμμάτων «περνάει» στα πανεπιστήμια και το υπουργείο Παιδείας διατηρεί μόνο την αρμοδιότητα έγκρισης τους. Θεσμοθετείται το Εποπτικό Συμβούλιο Μεταπτυχιακών Σπουδών και Έρευνας (ΕΣΜΣΕ), το οποίο θα έχει την ευθύνη του συντονισμού και της λειτουργίας των μεταπτυχιακών και της έρευνας στα πανεπιστήμια και θα έχει πρόεδρο διορισμένο από τον υπουργό Παιδείας και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, 9 εκπροσώπους των ΑΕΙ (από τα 16 μέλη του) τα οποία θα επιλέγει η Σύνοδος Πρυτάνεων και 5 εκπροσώπους των ΤΕΙ τους οποίους θα επιλέγει η Σύνοδος Προέδρων ΤΕΙ. Ακόμη θα συμμετέχουν ο πρόεδρος του Εθνικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Έρευνας και ένα τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Το νέο όργανο ουσιαστικά αντικαθιστά την πρόταση του υπουργείου για τη θέσπιση του ΙΠΕΜΕΣ (Ινστιτούτο Πανεπιστημιακής Έρευνας και Μεταπτυχιακών Σπουδών) που θα αποτελούσε μια αποκεντρωμένη υπηρεσία με δομή αντίστοιχη με εκείνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Το ΙΠΕΜΕΣ θα συγκροτείτο από τον υπουργό Παιδείας με βάση τις προτάσεις των πανεπιστημίων.
  • Καταργούνται τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα.
  • Oρίζεται ότι σε κάθε τμήμα ελληνικού ΑΕΙ θα λειτουργεί μόνο ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα, το οποίο και θα φέρει την ονομασία του Τμήματος. Oι τίτλοι του πρώτου μεταπτυχιακού επιπέδου χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης (που προϋπήρχαν) και τα Διπλώματα Προχωρημένων Σπουδών (ισότιμα με σπουδές πενταετούς κύκλου και ενιαίας αδιάσπαστης δομής θετικού ή εφαρμοσμένου τεχνολογικού προσανατολισμού). Πρόκειται για το αίτημα των εκπροσώπων των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Σχολών για την ενσωμάτωση ενός μεταπτυχιακού τίτλου στις 5ετείς σπουδές. Σε δεύτερο μεταπτυχιακό επίπεδο τα ελληνικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών χορηγούν τον τίτλο του Διδακτορικού Διπλώματος.
  • Προβλέπεται η δυνατότητα συνδιοργάνωσης προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, αλλά οι σχετικοί τίτλοι θα χορηγούνται από τα Πανεπιστήμια. Μεταπτυχιακά θα διοργανώνονται και σε συνεργασία με αναγνωρισμένα ομοταγή ιδρύματα του εξωτερικού, ενώ θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση τους στην Αγγλική ή άλλη ευρωπαϊκή γλώσσα.
  • Αλλάζει η φυσιογνωμία των ΕΠΙ (Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα, ενώ εισάγονται άλλες μονάδες. Oι ερευνητικές αυτές μονάδες δεν θα έχουν ξεχωριστή νομική φυσιογνωμία όπως τα ΕΠΙ, αλλά θα είναι λειτουργικές μονάδες των πανεπιστημίων και θα λέγονται «Κέντρα». Τα Κέντρα, θα αποτελούν, ουσιαστικά, εργαστήρια και θα ενεργοποιηθούν κυρίως στις θεωρητικές σχολές που δεν είχαν αντίστοιχη δυνατότητα τα προηγούμενα χρόνια.
    Το νομοσχέδιο, βέβαια, περιλαμβάνει πλήθος ρυθμίσεων, αλλά ο διάλογος των πανεπιστημιακών με το υπουργείο Παιδείας θα συνεχισθεί έως τον Ιούνιο.
    Αρχή των Ειδήσεων

    M. Bρετανία - Σε κίνδυνο το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών

    Το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα σχολεία της Βρετανίας πριν 12 χρόνια, έχει πάψει να εφαρμόζεται, όπως αρχικά προβλεπόταν, και τείνει να παραγκωνιστεί εντελώς, τονίζει το BBC NEWS (9/2/2002). Κάθε φορά που αναθεωρούνται οι προτεραιότητες στην εκπαιδευτική πολιτική της χώρας, το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών υφίσταται ανεπίσημες και επίσημες τροποποιήσεις. Όπως αναφέρει και ο κ. Mike Tomlinson, επικεφαλής του οργάνου για θέματα προτυποποίησης στην εκπαίδευση, Ofsted: Office for Standards in Education, μόνο ένα στα πέντε δημοτικά σχολεία ακολουθεί αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών που περιλαμβάνει ποικιλία μαθημάτων και δεν εξαντλείται στη γλώσσα και τα μαθηματικά. Επίσης, σε περισσότερα από τα δύο πέμπτα των γυμνασίων δεν εφαρμόζεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με όσα προβλέπονταν.
    Αρχή των Ειδήσεων

    Eλβετία - Γλώσσες υπό εξαφάνιση


    Oι 3.000 από τις 6.000 περίπου γλώσσες που μιλιούνται στη Γη κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, επισημαίνεται σε νέα μελέτη της UNESCO (21/2/2002). Η εν λόγω μελέτη με τίτλο ο «Άτλας των Γλωσσών του Κόσμου που Κινδυνεύουν να Εξαφανισθούν» αναφέρει ότι πιέσεις από κυρίαρχες γλώσσες, όπως η αγγλική, η γαλλική, η ισπανική, η ρωσική και η κινεζική, οδηγούν σε εξαφάνιση γλωσσών των μειονοτήτων με ταχύ ρυθμό. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι μαζί με τις γλώσσες κινδυνεύει να εξαφανισθεί και ο πλούτος τής ανθρώπινης γνώσης, που εκφράζεται μέσω της γλώσσας. Στην ίδια έρευνα τονίζεται ότι, ενώ η εξαφάνιση γλωσσών συντελείται επί χιλιάδες χρόνια με βραδύ ρυθμό ως ένα φυσικό γεγονός στην ανθρώπινη κοινωνία, τα τελευταία 300 χρόνια σημειώθηκε δραματική αύξηση στις γλώσσες που χάνονται.

    Αρχή των Ειδήσεων

    M. Bρετανία - Διδασκαλία ξένων γλωσσών από το δημοτικό

    Yποχρεωτικά θα διδάσκονται ξένες γλώσσες οι βρετανοί μαθητές από το δημοτικό σχολείο, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, κ. Estelle Morris, σύμφωνα με το BBC NEWS (11/2/2002). Μέχρι το 2010, η διδασκαλία των ξένων γλωσσών θα έχει επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας. Επίσης, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα υπάρξουν σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα ειδικεύονται στις ξένες γλώσσες (specialist modern language schools for secondary pupils). Την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει η επιμόρφωση 200 καθηγητών ξένων γλωσσών. Τα μέτρα αυτά κρίθηκαν αναγκαία, καθώς οι Βρετανοί μαθητές υστερούν στη γλωσσομάθεια έναντι των μαθητών άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
    Αρχή των Ειδήσεων

    Γαλλία - Εναρμόνιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων

    O Υπουργός Παιδείας της Γαλλίας κ. Jack Lang ανακοίνωσε την έναρξη εκπόνησης συγκριτικής μελέτης όσον αφορά στο πρόγραμμα διδασκαλίας τού μαθήματος της Ιστορίας σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Le Monde (4/2/2002). Σύμφωνα με την άποψη του κ. Lang αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για μια διαδοχική εναρμόνιση των αναλυτικών προγραμμάτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ορθή διδασκαλία της ιστορίας θα βοηθήσει στην προσέγγιση των λαών και θα συντελέσει στην ενδυνάμωση του συναισθήματος στους μαθητές ότι αποτελούν πολίτες μια ενωμένης Ευρώπης.

  • Αρχή της σελίδας