ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11

1/10/2002
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου


Eνα πανεπιστήμιο ακόμη, το 20ό Ίδρυμα της χώρας, εγκαινιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στην πόλη που θα αποτελέσει και την έδρα του, την Τρίπολη της Πελοποννήσου. Oι συζητήσεις για τη λειτουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου βέβαια, έχουν ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον και η ολοκλήρωση του μοιάζει πιο πολύ με ανατροπή της λαϊκής αναφοράς στο "γεφύρι της Άρτας". Η τελετή έναρξης του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος ωστόσο, αποτέλεσε ένα λαμπρό γεγονός για την περιοχή της Τρίπολης και ως τέτοιο γιορτάστηκε. Προβληματισμό όμως, δημιούργησαν στην πανεπιστημιακή κοινότητα, τόσο τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν για την θεαματικά επιτυχημένη λειτουργία όλων των Α.Ε.Ι., όσο και οι υποσχέσεις για τη δημιουργία ενός πανεπιστημίου σε κάθε νομό της χώρας.


Κι αυτό, γιατί είναι κοινή πεποίθηση, ότι η νέα επέκταση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας δεν πρέπει να γίνει σε βάρος των παλαιών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, πολλά από τα οποία (ειδικά σε πόλεις της επαρχίας) ήδη υπολειτουργούν και αντιμετωπίζουν προβλήματα έλλειψης κτηριακής υποδομής αλλά και οικονομικής υποβάθμισης.

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός κ. Κ. Σημίτης, κατά την τελετή εγκαινίων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το νέο Ίδρυμα θα λειτουργήσει τα επόμενα χρόνια με έξι σχολές και 18 συνολικά τμήματα στους νομούς Αρκαδίας, Μεσσηνίας, Κορινθίας, Αργολίδας και Λακωνίας. "Επιδίωξη της κυβέρνησης" δήλωσε ο πρωθυπουργός, "είναι να καταστεί δυνατή η λειτουργία ενός τουλάχιστον τμήματος κάθε νέας σχολής, σε κάθε νομό, στην διετία 2003-05". Στα εγκαίνια παρέστη ο υπουργός Παιδείας κ. Π. Ευθυμίου, αλλά και εκπρόσωποι της πολιτικής, ακαδημαϊκής και κοινωνικής ζωής του τόπου.

O κ. Σημίτης απευθυνόμενος στους πανεπιστημιακούς που παρέστησαν στην τελετή, τόνισε ακόμη ότι "σήμερα δημιουργούμε με την παιδεία, την πιο ισχυρή κοινωνία πολιτών" και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο πλέγμα των αρχών και αξιών που διέπουν σήμερα την πορεία της ευρωπαϊκής ανώτατης εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στα τρία ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της: πρώτον την αρχή ότι η ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί δημόσιο αγαθό, δεύτερον την έμφαση στα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά της και την αντιδιαστολή με τις αντιλήψεις που δίνουν έμφαση στα επιχειρηματικά χαρακτηριστικά και τρίτον την έμφαση στην κοινωνική διάσταση της ανώτατης εκπαίδευσης όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από πολιτικές ισότητας ευκαιριών και πολιτικές δια βίου εκπαίδευσης.

Το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ξεκινάει τη λειτουργία του την 1η Oκτωβρίου, με 120 φοιτητές. Έδρα του θα είναι η Τρίπολη στην οποία θα λειτουργήσει η Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας με δύο τμήματα: Το Tμήμα Πληροφορικής με 60 φοιτητές και το Tμήμα Tηλεπικοινωνιών επίσης με 60 φοιτητές. Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου, είναι ο καθηγητής κ. Κ. Δημόπουλος. Όπως περιγράφεται στο Προεδρικό Διάταγμα (1η Φεβρουαρίου 2000) με το οποίο ιδρύθηκε το Πελοποννησιακό αυτό Α.Ε.Ι., θα καλυφθούν σταδιακά, τα επόμενα χρόνια οι παρακάτω επιστημονικές περιοχές: Κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες, Επιστήμες Oικονομίας και Διοίκησης, Τεχνολογικές Επιστήμες και Επιστήμες συναφείς με την παραγωγή και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Προς το παρόν θα λειτουργήσει το Tμήμα Πληροφορικής και το Tμήμα Tηλεπικοινωνιών στα οποία θα διδάσκουν 20 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Τα δύο τμήματα θα στεγαστούν σε κτήριο που προοριζόταν για το Πολυκλαδικό Λύκειο και το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του λόφου Αγ. Γεωργίου. Ακριβώς δίπλα έχουν παραχωρηθεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας 150 στρέμματα από το 4ο πεδίο βολής όπου θα δημιουργηθεί Πανεπιστημιούπολη (campus). H Διοίκηση του πανεπιστημίου (η Πρυτανεία με τις βασικές διοικητικές υπηρεσίες) στεγάζεται στην οικία όπου γεννήθηκε ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης. Το σπίτι αυτό ανακαινίσθηκε από την Περιφέρεια και παραχωρήθηκε το 2001 στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.


Αρχή των Ειδήσεων

Τεχνών Επίσκεψις - Σεπτέμβριος 2002: Tο Πανεπιστήμιο και η νεοελληνική σάτιρα

Η έναρξη των εργασιών του Συμποσίου για τη νεοελληνική σάτιρα έγινε τη Δευτέρα, στις 16 Σεπτεμβρίου 2002, στο Παλαιό Πανεπιστήμιο (Θόλου 5, Πλάκα), στο πλαίσιο των εκδηλώσεων με την ονομασία "Τεχνών Επίσκεψις". Χαιρετισμό απηύθυνε ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού, καθηγητής κ. Αντ. Κουτσελίνης, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά: "Η σάτιρα είναι όρος που μαζί με τα παράγωγά του είναι από τους περισσότερο χρησιμοποιημένους στη λογοτεχνία, αλλά την ίδια στιγμή και ένας από τους πλέον ασαφείς. Προσδιορίσθηκε, από Άγγλους κυρίως με σημαντική αποδοχή, ως ποίημα όπου επικρίνεται η αχρειότητα ή ο παραλογισμός.

Παρά ταύτα δεν υπάρχει κάποιος ακριβής ορισμός που να μπορεί να συμπεριλάβει το πολύπλοκο νόημα μιας λέξης που σημαίνει αφ' ενός ένα λογοτεχνικό είδος και αφ' ετέρου ένα περιπαικτικό πνεύμα ή ύφος που εμφανίζεται σε πολλά λογοτεχνικά είδη, αλλά μπορεί και να υπεισέρχεται σε κάθε είδος ανθρώπινης επικοινωνίας. Oπουδήποτε χρησιμοποιείται ένα έξυπνο χιούμορ για να κάνει κριτική σε κάτι παράλογο ή διεφθαρμένο, εκεί υπάρχει σάτιρα, είτε συναντάται ως ποίημα, σε ζωγραφικό έργο, στο σατιρικό σκίτσο, γελοιογραφία, ακόμη και κόμικς, στο θέατρο, στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο, κ.λπ. Με την έννοια αυτή η σάτιρα υπάρχει παντού. O σατιρικός συγγραφέας στηλιτεύει, διαπομπεύει, γελοιοποιεί ένα ελάττωμα ή ένα χαρακτήρα για να εξυγιάνει τα κοινωνικά ήθη. Και η κριτική που ακολουθεί είναι να προκαλέσει την αποδοκιμασία με τη θυμηδία. Με χιούμορ, κάποτε και με ειρωνεία. Oι τύποι που προβάλλει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι παραδείγματα για αποφυγή. Υπηρετεί την αλήθεια, ξεσκεπάζοντας το ψέμα που ντύνεται με το φόρεμά της για να εξαπατήσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σατιρικός δεν ασχολείται και δεν ρεζιλεύει το φονιά, τον ασελγή, το ληστή, αλλά τους κακοποιούς που παίζουν επιτυχημένα το ρόλο των τίμιων και ανεπίληπτων ανθρώπων. Έχει λοιπόν ο σατιρικός το πάθος, κάποτε και το φανατισμό του ηθικολόγου που δεν υποφέρει τα στραβά και εννοεί να τα διαλαλήσει με τον τρόπο του.

Είναι μια τέτοια μέθοδος αποτελεσματική; Έχει επιτυχία στο κοινωνικά αναμορφωτικό της πρόγραμμα; Oι περισσότεροι συμφωνούν καταφατικά. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Παπανούτσος, το πνεύμα στις σταυροφορίες του μπορεί να χρησιμοποιήσει όπλα πολύ περισσότερο αποτελεσματικά από εκείνα που σκοτώνουν. Η σάτιρα είναι ένα από αυτά. Το πανεπιστήμιο ανοίγει σήμερα την αυλαία του συμποσίου με το γενικό τίτλο Τεχνών Επίσκεψη, των φετινών εκδηλώσεων που αφορούν τα δρώμενα στη νεοελληνική σάτιρα. Ευχαριστεί όλους τους συντελεστές της οργάνωσης και τους διακεκριμένους εκτελεστές που λαμβάνουν μέρος και εύχεται καλή επιτυχία".
Αρχή των Ειδήσεων


Συμβουλευτική και... Τηλεσυμβουλευτική, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ένα διεθνώς καταξιωμένο θεσμό που λειτουργεί επί δεκαετίες ως αναπόσπαστο μέρος της συνολικής λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, αποτελεί πλέον ο τομέας της ψυχολογικής συμβουλευτικής φοιτητών. Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, βρήκε την ιδανική εκπροσώπηση του στο Συμβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών (Σ.Κ.Φ.) που ιδρύθηκε τον Oκτώβριο του 1990 και λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 1992. Διευθύντρια του Κέντρου από το 1996 είναι η Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας κυρία Α. Καλαντζή-Αζίζι.

Από τον Δεκέμβριο του 2000 όμως, το Κέντρο έχει και δικτυακό τόπο "συναντήσεων" (http://www.uoa.gr/skf), ο οποίος και έχει ήδη δεχθεί περισσότερες από 8.500 επισκέψεις από τον Αύγουστο του 2001 έως τον Αύγουστο του 2002. Μέσω του δικτυακού τόπου του Σ.Κ.Φ., οι φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες του, να μάθουν για τη συμβουλευτική και για συνηθισμένα ακαδημαϊκά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα και να επικοινωνήσουν "ηλεκτρονικά" με τους ειδικούς του Κέντρου μέσω της ειδικής Υπηρεσίας Τηλεσυμβουλευτικής.

Η λειτουργία του Συμβουλευτικού Κέντρου Φοιτητών, εκτός των έμπειρων επιστημόνων που απασχολεί, στηρίζεται σε γερά θεμέλια. Το Σ.Κ.Φ. εκπροσωπούμενο από τη διευθύντριά του, είναι ιδρυτικό μέλος της FEDORA - Psyche, δηλαδή του τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον Ακαδημαϊκό Προσανατολισμό που ασχολείται ειδικά με την ψυχολογική συμβουλευτική φοιτητών. Λόγω του πρωτοποριακού χαρακτήρα των δραστηριοτήτων του, το Σ.Κ.Φ. έχει επιλεγεί από άλλα Α.Ε.Ι. της χώρας ως συντονιστής δράσεων και εποπτείας πρόσφατα ιδρυθέντων αναλόγων υπηρεσιών για φοιτητές (βλ. απόφαση Συγκλήτου Πανεπιστημίου Κρήτης κ.ά.).

Στόχος του Κέντρου, είναι να υποστηρίξει και να βοηθήσει τους φοιτητές να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα προβλήματα που πιθανώς να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της φοιτητικής ζωής. Oι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν με τους ειδικούς τα προβλήματα που τους αφορούν σε ατομικές συναντήσεις οι οποίες έχουν εμπιστευτικό χαρακτήρα και παρέχονται δωρεάν. Παράλληλα λειτουργούν και ομάδες με βιωματικό - παρεμβατικό χαρακτήρα (π.χ. άγχος εξετάσεων, επικοινωνιακές δεξιότητες, ζητήματα σχέσεων, διαχείριση του στρες κ.ά.). Το Σ.Κ.Φ. απευθύνεται στους φοιτητές όλων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Αθηνών και παρέχει στήριξη και συμβουλευτική για θέματα σπουδών - φοιτητικής ζωής, προβλήματα σχέσεων και άλλα προσωπικά προβλήματα. Το τηλέφωνο του Κέντρου είναι 010 - 72 77 553-4.

Oι συμβουλές μέσω Διαδικτύου...

Το Συμβουλευτικό Κέντρο όμως, λειτουργεί και μέσω Διαδικτύου. Η Υπηρεσία Τηλεσυμβουλευτικής είναι πολύ απλή στη χρήση της. O φοιτητής στέλνει το μήνυμά του μέσω ενός ειδικού ανώνυμου λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (δεν χρησιμοποιεί τον προσωπικό του λογαριασμό ώστε να είναι αδύνατον να εντοπιστεί ο αποστολέας). Την ευθύνη της υπηρεσίας έχουν οι κλινικοί ψυχολόγοι και υποψήφιοι διδάκτορες Κλινικής Ψυχολογίας κ. Γ. Ευσταθίου και κ. Κ. Ευθυμίου που είναι οι μόνοι που διαβάζουν το μήνυμα και απαντούν στις ερωτήσεις του. Στη συνέχεια το μήνυμα δημοσιεύεται μαζί με την απάντηση στην ειδική σελίδα των απαντήσεων. Έλεγχος για νέα μηνύματα γίνεται κάθε Τρίτη και Παρασκευή και η απάντηση δημοσιεύεται εντός 48 ωρών. Σκοπός της Υπηρεσίας δεν είναι να υποκαταστήσει την προσωπική επαφή με έναν ειδικό ψυχικής υγείας, αλλά να παρέχει σύντομες απαντήσεις στα ερωτήματα των φοιτητών. Ωστόσο, μπορεί να δρομολογήσει την ατομική συνάντηση με τους ειδικούς του Σ.Κ.Φ. και να προετοιμάσει τους φοιτητές για μία τέτοια συνεργασία. Η λειτουργία της Υπηρεσίας Τηλεσυμβουλευτικής ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2001 και σίγουρα αποτελεί πλέον μια πρωτοποριακή μέθοδο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

(Πληροφορίες στον κ. Γ. Ευσταθίου, κλινικό ψυχολόγο, gefstath@psych.uoa.gr).

 
.
Αρχή των Ειδήσεων


Αρχή της σελίδας