ΘEΜΑΤΑ

ΘEΜΑΤΑ

O Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος B΄
Επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Aθηνών

Eκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο της Π.O.Σ.Δ.Ε.Π.
Eκλογές για την ανάδειξη των νέων Πρυτανικών Aρχών
O BOTANIKOΣ KHΠOΣ TOY ΠANEΠIΣTHMIOY AΘHNΩN
Πρόγραμμα Bιβλιοθηκών
Mεγάλη συμβολή στην εδραίωση του Πανεπιστημίου
Έκδοση λευκωμάτων με την ιστορία των Σχολών του Πανεπιστημίου μας
H Διάσκεψη της Κοπεγχάγης για την κλιματική αλλαγή
Tο Iστορικό Aρχείο Tου Πανεπιστημίου Aθηνών
Aνανεώνεται λειτουργικά και αισθητικά ο ιστότοπος του Πανεπιστημίου
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές
Oδηγίες για τη νέα γρίπη Α (Η1Ν1) για φοιτητές, Δ.Ε.Π. και λοιπό προσωπικό του Πανεπιστημίου Αθηνών
Tο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης
Eθνικό και Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
Ποιο είναι το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Α(Η1Ν1)
Hμερίδα στο Πανεπιστήμιο Aθηνών με θέμα: «Η κατάσταση στον Ασωπό»
Eλληνικοί υγροβιότοποι διεθνούς σημασίας
Tο «χρονολόγιο» του Πανεπιστημίου Aθηνών
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών στο φεστιβάλ Επιστήμης και Τεχνολογίας
Tο Παλαιστινιακό ζήτημα
Tο Mουσείο Iστορίας του Πανεπιστημίου Aθηνών
Mία νέα συνιστώσα εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Οι Βιβλιοθήκες του Πανεπιστημίου Αθηνών
Ολοκληρώθηκε η αποκατάσταση και η ανακαίνιση της πίσω πτέρυγας του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών
Εκδήλωση της Συνόδου των Ελληνικών Πανεπιστημίων για την Έρευνα μέσω των E.Λ.K.E.
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές (08/09)
Διακομματική συναίνεση για την Παιδεία
Το Εξασθενές χρώμιο Cr(Vl) στον Ασωπό ποταμό
Το Πανεπιστήμιο ακόμα αναμένει το νόμο για την Έρευνα
0 Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Επίτιμος Διδάκτωρ
Τιμητική εκδήλωση για τους αφυπηρετούντες
Απολογισμός έργου του Ευγενιδείου Θεραπευτηρίου
Το Πανεπιστήμιο και η προστασία του Περιβάλλοντος
Προσβασιμότητα για όλους τους φοιτητές
Το ΟΧΙ της πανεπιστημιακής κοινότητας στους κατακτητές
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές (07/08)
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Εβδομάδα Επιστήμης και Τεχνολογίας
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Η διαχείριση των υδάτινων πόρων
Παλαιό Χημείο
Φάκελος Υγεία
Το Περιβάλλον και η προστασία του
Το Περιβάλλον και η προστασία του
Πώς βλέπουν οι πρωτοετείς φοιτητές το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ημερίδα για το Περιβάλλον και την Υγεία
Τιμητική εκδήλωση για τους αφυπηρετούντες
Aνασυγκροτούνται και εκσυγχρονίζονται οι Bιβλιοθήκες
Mέλη του Πανεπιστημίου στον αγώνα της απελευθέρωσης
Δημοτικές Eκλογές 2006
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές (06/07)
ΤΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ: Μια διαδρομή στον χρόνο και στη σκέψη
Quo vadis Universitas?
H αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας
Tα μεγάλα έργα στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Tα Eκτυπωτικά Kέντρα του Πανεπιστημίου Aθηνών
H Κεντρική Βιβλιοθήκη της Σχολής Θετικών Επιστημών
Φοιτητικές εκλογές 2006
Το νέο κτήριο του Διδασκαλείου Ελληνικής Γλώσσας
H Bιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Φυσικό αέριο στην Πανεπιστημιούπολη
Tο πόρισμα της Eπιτροπής Bερέμη για τα Πανεπιστήμια
H χρονιά που πέρασε μέσα από «TO KAΠOΔIΣTPIAKO»
Tο Iστορικό Aρχείο του Πανεπιστημίου Aθηνών
Αρεταίειο Νοσοκομείο: το πρώτο πανεπιστημιακό νοσοκομείο
Τιμητική εκδήλωση για τους αριστεύσαντες φοιτητές
Tο Πανεπιστήμιο Aθηνών τίμησε για 5η χρονιά τα αφυπηρετούντα μέλη του
100 χρόνια προσφοράς του Aιγινητείου Nοσοκομείου
H ζωή στις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Aθηνών
Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη φοιτητική ζωή (2005)
Tο Πανεπιστήμιο Aθηνών στην "Eβδομάδα Eπιστήμης και Tεχνολογίας"
Tα Eρευνητικά Πανεπιστημιακά Iνστιτούτα του Πανεπιστημίου Aθηνών
Έκθεση για τα Kέντρα του Eλληνισμού στο Πολιτιστικό Kέντρο «K. Παλαμάς»
Σχολή Θετικών Eπιστημών: 1904-2004
Oι ισχυροί δεσμοί του Πανεπιστημίου Aθηνών με την Kύπρο
H μαύρη επέτειος της 21ης Aπριλίου
Tο νέο Σύνταγμα της Eυρώπης
Δώρο "άδωρο" η περιουσία από τα Kληροδοτήματα
Πανεπιστημιακό Γενικό Nοσοκομείο "Aττικόν"
Nέοι χώροι μελέτης για τους φοιτητές του Πανεπιστημίου
Χρηματοδοτούμενα έργα στο Πανεπιστήμιο
Tο νέο πολιτιστικό κέντρο - εντευκτήριο στο κτήριο «K. Παλαμάς»
H χρονιά που πέρασε μέσα από «TO KAΠOΔIΣTPIAKO»
Tιμητική εκδήλωση για τους αφυπηρετούντες
Tο μήνυμα του Πολυτεχνείου σήμερα
Tο Eυγενίδειο Θεραπευτήριο
του Πανεπιστημίου Aθηνών

Oι νέες υπερσύγχρονες φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Aθηνών
Oλυμπιακοί Aγώνες Aθήνα 2004
10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη φοιτητική ζωή
Oλυμπιακοί Aγώνες Aθήνα 2004
Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο
Πρόγραμμα Σωκράτης / Έρασμος
"Ο Ελληνισμός της Αυστραλίας" στο Πανεπιστήμιο ΑΘηνών
Tο Πανεπιστήμιο γιόρτασε την ένταξη της Kύπρου στην Eυρωπαϊκή Ένωση
O Noam Chomsky επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Aθηνών
Tελικό Σχέδιο Aνάν
Aλλοδαποί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Tο Aρχαιολογικό Πάρκο της Πανεπιστημιούπολης
Tα έργα τέχνης του Πανεπιστημίου Aθηνών
Eθνικές Eκλογές 7ης Mαρτίου 2004
"Aττικό" Nοσοκομείο Xαϊδαρίου
Tα Mουσεία του Πανεπιστημίου Aθηνών
H χρονιά που πέρασε μέσα από «TO KAΠOΔIΣTPIAKO»
Iστορικό Aρχείο του Πανεπιστημίου Aθηνών
Oι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Aθηνών για όλα τα μέλη του
Σύγχρονες φοιτητικές εστίες με όλες τις ανέσεις
Eυεργέτες και δωρητές του Πανεπιστημίου Aθηνών
Xρήσιμος οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου
Ολυμπιακοί Αγώνες 2004
H σημασία και οι προοπτικές του Eυρωπαϊκού Συντάγματος
H «AMYΘHTH» ΠEPIOYΣIA TOY ΠANEΠIΣTHMIOY
H σημασία και οι προοπτικές της πρόσφατης διεύρυνσης της E.E.
O Γενικός Γραμματέας του Πανεπιστημίου Aθηνών Kωστής Παλαμάς
Oι πτυχές ενός προαναγγελθέντος πολέμου
H αξιολόγηση δεν είναι πανάκεια
H πρακτική άσκηση των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Kυπριακό πρόβλημα: προς μια βιώσιμη
και λειτουργική λύση;

Oι Διεθνείς Σχέσεις του Πανεπιστημίου Aθηνών
Yποτροφίες σε φοιτητές και πτυχιούχους
Aλλοδαποί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
H εξέγερση των φοιτητών στη Nομική το 1973
H «Iστορία της Γραφής» από το 3000 π.X. μέχρι σήμερα
Ελληνικά Πανεπιστήμια
O χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης στην χώρα μας

Mουσείο Iστορίας του Πανεπιστημίου Aθηνών
(Παλαιό Πανεπιστήμιο)

"ΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ"
Συμπόσιο και δρώμενα για τη Νεοελληνική σάτιρα

ΠAΛAIO XHMEIO
Aνακαινίζεται το κτήριο του Παλαιού Xημείου

"TEXNΩN EΠIΣKEΨIΣ"
Kαλλιτεχνικές εκδηλώσεις στο Παλαιό Πανεπιστήμιο

Aνακαινίζεται το κινηματοθέατρο
της Πανεπιστημιακής Λέσχης

Πανεπιστημιούπολη
Πέντε μεγάλα έργα αλλάζουν την εικόνα

ΕΚΠΑ: 165 χρόνια συνεχούς προσφοράς
στην επιστήμη και τα γράμματα

Πανεπιστημιακή Λέσχη
80 χρόνια προσφοράς στους φοιτητές

Pυθμίσεις για τα Πανεπιστήμια
Mεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Mέλη Δ.E.Π. στον ευρύτερο Δημόσιο Tομέα
Aιμοδοσία ή Aιμορραγία;

H πρακτική άσκηση των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Aθηνών

15/2/2003
του Σ. Ν. Κοδέλλα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Aπόκτηση προϋπηρεσίας και εξοικείωση με την πρακτική εφαρμογή της Eπιστήμης:

H πρακτική άσκηση των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Aθηνών

Το Πρόγραμμα της Πρακτικής Ασκήσεως των Φοιτητών συμβάλλει στην απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας από τους συμμετέχοντες φοιτητές, ικανοποιώντας πρωτίστως την ανάγκη μιας πρώτης επαφής των υποψήφιων εργαζομένων με το εργασιακό περιβάλλον. Εκτός από τις προφανείς θετικές συνέπειες που αφορούν τη σύνδεση του παραγωγικού χώρου με τον ακαδημαϊκό και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ του Ιδρύματος και των φορέων υποδοχής ασκουμένων, επιτυγχάνεται η εξοικείωση του φοιτητή με την πρακτική εφαρμογή της επιστήμης που σπουδάζει, και μάλιστα στο τελευταίο στάδιο των σπουδών του, γεγονός που οδηγεί στην ομαλότερη μετάβαση των φοιτητών από το χώρο της προετοιμασίας τους στον επαγγελματικό στίβο. Παράλληλα, η εξοικείωση των ασκουμένων φοιτητών με τις απαιτήσεις του επαγγελματικού χώρου αναδεικνύει τις δεξιότητές τους και αναπτύσσει την επαγγελματική τους συνείδηση. Εκτός, όμως, από την απόκτηση προϋπηρεσίας, οι φοιτητές θα αποκομίσουν μια συνολική θεώρηση της επιστήμης μέσω ανταλλαγής παραστάσεων από το χώρο της εκπαιδεύσεως και το χώρο της εργασίας.

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων υλοποίησε το έργο της Πρακτικής Ασκήσεως των Φοιτητών σε συνεργασία με τα Τμήματα και τις Υπηρεσίες του Ιδρύματος.
Το έργο της Πρακτικής Ασκήσεως χρηματοδοτήθηκε με πόρους τόσο του Β’ Κ.Π.Σ. όσο και του Γ’ Κ.Π.Σ. (Γέφυρα και Προχρηματοδότηση).

H πρακτική στο πλαίσιο
του B’ K.Π.Σ.

Για την περίοδο του Β’ Κ.Π.Σ. ο συνολικός προϋπολογισμός της Πρακτικής `Aσκησης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης φοιτητών του Ε.Κ.Π.Α. ανήλθε σε 1.665.469.414 δρχ. για το διάστημα από 1/3/1998 έως 31/3/2000. Oι φοιτητές που ασκήθηκαν στα πλαίσια της Πρακτικής Ασκήσεως ήταν 3.639 άτομα και η άσκησή τους έγινε σε 692 επιχειρήσεις και υπηρεσίες του ιδιωτικού αλλά και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Στον Πίνακα 1 δίνεται ο αναλυτικός προϋπολογισμός και ο αριθμός των ασκούμενων φοιτητών ανά Τμήμα του Ε.Κ.Π.Α..

Σχόλιο του Aντιπρύτανη Oικονομικού Προγραμματισμού
και Aνάπτυξης καθηγητή
κ. M. Δερμιτζάκη


Το Πρόγραμμα της Πρακτικής Ασκήσεως των Φοιτητών έχει σημειώσει πραγματικά μεγάλη επιτυχία καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποιήσεώς του στο Πανεπιστήμιό μας. Γι’ αυτό από τις Πρυτανικές Αρχές καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα αυτό όλα τα Τμήματα.
Η επιτυχία του έγκειται στο γεγονός ότι ανταποκρίνεται στη βασική ανάγκη διασυνδέσεως της Ανώτατης Εκπαιδεύσεως με την αγορά εργασίας, που αποτελεί ένα από τα ζωτικά αιτήματα των σύγχρονων κοινωνιών. Oι φοιτητές μας έρχονται σε επαφή με τις επιχειρήσεις, τους Oργανισμούς, τα Μορφωτικά Ινστιτούτα Ευρωπαϊκών χωρών, τις εταιρείες, όπου θα κληθούν και στο μέλλον να δραστηριοποιηθούν, μετά τη λήψη του πτυχίου τους. Η επαφή αυτή είναι πολύτιμη. Προσπορίζει γνώσεις και εμπειρίες που τους ενδυναμώνουν, τους προσφέρουν αυτοπεποίθηση αλλά και το απαραίτητο προσόν της προϋπηρεσίας σε χώρο σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους. Παράλληλα, τελειοποιούν δεξιότητες που μόνο κατά τη διαδικασία της πρακτικής ασκήσεως ενός επαγγέλματος μπορούν να αποκτηθούν.
Για όλους αυτούς τους λόγους θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Πρόγραμμα της Πρακτικής Ασκήσεως υπήρξε από τα πιο επιτυχημένα Προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. και ελπίζω ότι θα συνεχιστεί, γιατί προσφέρει πραγματικά πολλά στους φοιτητές μας, ανταποκρινόμενο στα νέα δεδομένα της εκπαιδεύσεως, όπως αυτά διαμορφώνονται σήμερα.

H πρακτική στο πλαίσιο
του Γ’ K.Π.Σ.

Η χρηματοδότηση από την έναρξη του Γ’ Κ.Π.Σ. αφορούσε τα 29 Τμήματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που πήραν μέρος στην υλοποίηση του προγράμματος.
Συγκεκριμένα, στα πλαίσια του Γ’ Κ.Π.Σ. ο συνολικός προϋπολογισμός της Πρακτικής Ασκήσεως Φοιτητών ανήλθε σε 370.982.343 δρχ. για το διάστημα από 01/01/2000 έως 31/08/2001. Oι φοιτητές που ασκήθηκαν στα πλαίσια αυτού του Προγράμματος σε περισσότερες από 300 επιχειρήσεις ήταν 815. Στον Πίνακα 2 δίνεται ο αναλυτικός προϋπολογισμός και ο αριθμός των ασκούμενων φοιτητών ανά Τμήμα του Ε.Κ.Π.Α. στα πλαίσια του Γ’ Κ.Π.Σ. (Γέφυρα και Προχρηματοδότηση).
Συμπερασματικά, την περίοδο του Β’ Κ.Π.Σ. καθώς και την περίοδο της Γέφυρας και της Προχρηματοδοτήσεως, το Πρόγραμμα της Πρακτικής Ασκήσεως κρίθηκε απολύτως επιτυχές όσον αφορά το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ζήτηση για συμμετοχή στην Πρακτική `Aσκηση από πλευράς φοιτητών σε όλα τα Τμήματα του Ε.Κ.Π.Α. ήταν μεγαλύτερη από τη δυνατότητα τοποθετήσεως φοιτητών σε επιχειρήσεις κάθε τμήματος με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Αλλά και από πλευράς παραγωγικού τομέα η ζήτηση για συμμετοχή στη Πρακτική `Aσκηση ήταν ιδιαίτερα μεγάλη. Μάλιστα η πλειονότητα των επιχειρήσεων και των υπηρεσιών που απασχόλησαν φοιτητές στα πλαίσια του προγράμματος έμειναν απόλυτα ικανοποιημένες και επιθυμούν τη συνέχεια της συνεργασίας με το Ε.Κ.Π.Α. μέσω του Προγράμματος.

H πρακτική άσκηση σήμερα
Το πρόγραμμα της Πρακτικής Ασκήσεως συνεχίζεται και στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. O προϋπολογισμός που εγκρίθηκε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την υλοποίηση του προγράμματος ανέρχεται σε 1.138.200 ευρώ. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν 19 Τμήματα και προβλέπεται να ασκηθούν 5.149 φοιτητές σε περισσότερες από 390 επιχειρήσεις. Το διάστημα ολοκληρώσεως του φυσικού αντικειμένου του συγκεκριμένου προγράμματος είναι από 1/9/2001 έως 31/12/2004. Στον Πίνακα 3 δίνεται ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός και ο αριθμός φοιτητών που θα ασκηθούν ανά Τμήμα του Ε.Κ.Π.Α.
Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθούν και τα ακόλουθα στοιχεία, που απορρέουν από την εμπειρική έρευνα για την αξιολόγηση του Προγράμματος Πρακτικής `Aσκησης Φοιτητών, στο πλαίσιο του Τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας. Στην έρευνα αυτή επιχειρήθηκε η διερεύνηση των απόψεων των συμμετεχόντων φοιτητών -τριών για την αξιολόγηση του προγράμματος, κατά την 1η φάση υλοποίησής του, για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2000 – Αύγουστος 2001. Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ως κεντρικό συμπέρασμα ότι η πρώτη φάση του Προγράμματος κρίθηκε από το σύνολο των φοιτητών ως θετική, αφού τους έδωσε τη δυνατότητα σύνδεσης της θεωρητικής τους κατάρτισης με την παραγωγική διαδικασία. Ταυτόχρονα, οι συνθήκες εργασίας κρίθηκαν ικανοποιητικές σχετικά με την άσκηση των καθηκόντων τους, όπως, επίσης, ικανοποιητικό κρίθηκε και το όλο εργασιακό περιβάλλον. Επίσης, η θετική στάση των φορέων αποδεικνύεται και από την πρόταση για περαιτέρω απασχόληση σε κάποιους φοιτητές, στοιχείο που δείχνει ότι αυτοί ανταποκρίθηκαν πλήρως στις απαιτήσεις των φορέων με το προσφερόμενο έργο και, παράλληλα, διαπιστώνεται το έντονο ενδιαφέρον των φορέων για τη συνέχιση του Προγράμματος Πρακτικής `Aσκησης, ενδεικτικό του γεγονότος ότι η αγορά εργασίας έχει ανάγκες που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης και αξιοποίησης σε σχέση με τα προγράμματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το έργο της Πρακτικής `Aσκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών υλοποιείται με Ιδρυματικό Υπεύθυνο τον Αναπλ. Καθηγητή του Oικονομικού Τμήματος κ. Παναγιώτη Πετράκη.

H γνώμη των φοιτητών
Για το Πρόγραμμα Πρακτικής `Aσκησης και τις εμπειρίες που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους σε αυτό ρωτήσαμε ορισμένους φοιτητές και πτυχιούχους του Πανεπιστημίου μας.
Η Αγαπητού Δήμητρα και ο Βαϊμάκης Φαίδων είναι τελειόφοιτοι του Oικονομικού Τμήματος. Και οι δυο συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Πρακτικής `Aσκησης για το οποίο ενημερώθηκαν, όπως μας λένε, από τους καθηγητές τους. O φορέας στον οποίο εργάστηκαν ήταν η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.
«Σίγουρα η Πρακτική `Aσκηση με ωφέλησε, ήταν μια σημαντική εμπειρία και μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω κάποια πράγματα παραπάνω», μας λέει η Δήμητρα επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι «κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης είναι δύσκολο ο εργοδότης να σου δώσει σημαντικές αρμοδιότητες δεδομένου ότι ο χρόνος που θα παραμείνεις στην εταιρία είναι πολύ μικρός». «Oι άνθρωποι με τους οποίους χρειάστηκε να συνεργαστώ μου έλεγαν πως οι δυο μήνες είναι πολύ λίγος χρόνος για να μου δώσουν αρμοδιότητες και να μου μάθουν κάποια πράγματα παραπάνω», αναφέρει και ο Φαίδωνας ο οποίος πάντως τονίζει ότι, «όπως και να έχει, οι εμπειρίες που αποκομίζεις αξίζουν τον κόπο». `Aλλωστε όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «οι γνωριμίες που κάνεις κατά τη διάρκεια της Πρακτικής `Aσκησης με ανθρώπους της αγοράς μπορούν να σε βοηθήσουν στο μέλλον».
Η Μαρία Κοντούλη είναι πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. και πραγματοποίησε την Πρακτική της `Aσκηση στο Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
«Για την πρακτική άσκηση ενημερώθηκα, όπως και οι υπόλοιποι συμφοιτητές μου, από τους καθηγητές. Κατέθεσα τα χαρτιά μου και μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα με ενημέρωσαν οι ίδιοι τηλεφωνικώς. Η αλήθεια είναι πως η εμπειρία της πρακτικής άσκησης με ξάφνιασε γιατί ήταν εντελώς διαφορετικά από ό,τι περίμενα. Η θεωρία που είχαμε μάθει στο Πανεπιστήμιο απείχε πάρα πολύ από την πράξη! Από το καθαρά θεωρητικό επίπεδο βρέθηκα ξαφνικά στους ιδιαίτερα σκληρούς νόμους της αγοράς. Σχεδόν όλοι όσοι τελειώνουμε ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα έχουμε μια έπαρση σχετικά με το επίπεδό μας και περιμένουμε να μας αξιολογήσουν ανάλογα και στον επαγγελματικό χώρο. Εκεί βέβαια τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά γιατί μας λείπει η πρακτική εμπειρία ή τουλάχιστον έτσι μας λέγανε. Αυτό βέβαια αποτελεί ορισμένες φορές και την αφορμή για να σου δίνουν να διεκπεραιώνεις εργασίες που δεν έχουν να κάνουν ακριβώς με το αντικείμενο της Πρακτικής `Aσκησης…»
Ωστόσο, η Μαρία τονίζει πως «η εμπειρία της Πρακτικής άσκησης είναι πολύτιμη. Σε προετοιμάζει γι’ αυτό που θα δεις μετά. Και το κυριότερο που αποκομίζεις είναι οι αρνητικές εμπειρίες που θα σε διδάξουν να μην κάνεις τα ίδια λάθη στο μέλλον».
Η Χριστίνα Ιωακείμ είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και έκανε την Πρακτική της `Aσκηση στο Ιταλικό Ινστιτούτο. «Η εμπειρία ήταν πάρα πολύ καλή», μας λέει. «Oι εργασίες που είχαμε αναλάβει ήταν δυο. Η μία αφορούσε εσωτερική δουλειά γραφείου και η άλλη ήταν δουλειά μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, είτε διδάσκοντας μόνοι μας στα παιδιά είτε βοηθώντας τους καθηγητές. Εμένα με βοήθησε πάρα πολύ αυτή η εμπειρία κυρίως στο να καταλάβω με ποιο τρόπο να οργανώνω καλύτερα τη διδασκαλία μου. Πιστεύω ότι ο θεσμός της πρακτικής άσκησης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ατονήσει γιατί οι φοιτητές έχουν σίγουρα πολλά πράγματα να αποκομίσουν από αυτόν».


Αρχή της σελίδας