ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22

15/3/2003
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα

Συνέντευξη με την Πρόεδρο του T.E.Φ.A.A. κ. Δήμητρα Kουτσούκη

Το Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού προέρχεται από την πρώην Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής και δημιουργήθηκε το 1982 με το νόμο-πλαίσιο για τα A.E.I. Έκτοτε το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος περιλαμβάνει ειδικότητες που έχουν σχέση με τα Oλυμπιακά αθλήματα και τη Φυσική Αγωγή. Το Τμήμα χωρίζεται σε έξι Τομείς, τον Τομέα Θεωρητικών Επιστημών, τον Τομέα Αθλητιατρικής και Βιολογίας της ¶σκησης, τον Τομέα Υγρού Στίβου, τον Τομέα Κλασικού Αθλητισμού, τον Τομέα Αθλοπαιδιών και τον Τομέα Γυμναστικής και Χορού.

H κυρία Kουτσούκη

Μέλη Δ.Ε.Π.
Το Τ.Ε.Φ.Α.Α. έχει συνολικά 57 μέλη Δ.Ε.Π., αριθμός μεγάλος αλλά όχι ικανοποιητικός δεδομένων των ιδιαίτερων απαιτήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος στο οποίο εκτός από το θεωρητικό σκέλος υπάρχει και το πρακτικό. Σύμφωνα μάλιστα με την Πρόεδρο του Τμήματος κυρία Δ. Κουτσούκη «το Τμήμα υποχρεώνεται κάθε χρόνο να αποσπά γυμναστές από τη Μέση και Δημοτική Εκπαίδευση, προκειμένου να βοηθήσουν στην υλοποίηση των πρακτικών μαθημάτων».

Πρόγραμμα Σπουδών
«Το πρόγραμμα σπουδών μας είναι αρκετά δυνατό, σύγχρονο, πολύ καλά δομημένο και βέβαια ανταγωνιστικό με τα περισσότερα του εξωτερικού και ιδιαίτερα της Βόρειας Αμερικής», σημειώνει η Πρόεδρος του Τμήματος επισημαίνοντας ότι «το πρόγραμμα δουλεύει πολύ καλά, οι πτυχιούχοι μας αποκτούν πολλές γνώσεις και δεξιότητες, επιστημονικές αλλά και επαγγελματικές, πράγμα πολύ σημαντικό διότι η ανεργία στο χώρο μας είναι πολύ μεγάλη και μας ενδιαφέρει οι απόφοιτοί μας να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας».
Το Τμήμα έχει καταθέσει στο πλαίσιο του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. αίτηση για την αναβάθμιση του Προπτυχιακού Προγράμματος. Είναι ένα έργο που, όπως μας επισημαίνει η κυρία Κουτσούκη, «προβλέπει τη μεταφορά της διδασκαλίας μέσα στο αμφιθέατρο, κάτι που ακόμα δεν έχει δρομολογηθεί, ωστόσο, υπάρχει η έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο βρίσκεται στη διαδικασία της διαχείρισης και της κατανομής του προϋπολογισμού».

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος ειδικεύεται στη Βιολογία της ¶σκησης και βρίσκεται κάτω από την εποπτεία του Τομέα της Αθλητριατικής και Βιολογίας της ¶σκησης. ¶ρχισε να λειτουργεί το 1998 και έχει περίπου 50 φοιτητές. Όπως μας λέει χαρακτηριστικά η καθηγήτρια κυρία Δήμητρα Κουτσούκη, «ο αριθμός των μεταπτυχιακών φοιτητών κρίνεται μικρός, πράγμα που έχει να κάνει με το γεγονός ότι στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα δεν καλύπτονται αρκετές από τις σύγχρονες κατευθύνσεις που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον των αποφοίτων. Γι’ αυτό υπάρχει μεγάλη ανάγκη να συμπεριληφθούν γνωστικά αντικείμενα στον κύκλο σπουδών που έχουν μεγάλη ζήτηση και στην αγορά εργασίας, όπως είναι για παράδειγμα το επιστημονικό αντικείμενο της αθλητικής διοίκησης, ειδικότητες δηλαδή που έχουν αρχίσει και γίνονται πολύ δημοφιλείς και στη χώρα μας».
Το Τμήμα έχει εξάλλου καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας πρόταση Μεταπτυχιακού Προγράμματος, στο οποίο συμμετέχουν όλοι οι Τομείς του Τμήματος. Πρόκειται για μια καλά δομημένη πρόταση η οποία αναμένεται σύντομα να εγκριθεί. Σύμφωνα με την κυρία Κουτσούκη, «αυτή θα είναι μεγάλη ένεση ερευνητική για το Τμήμα μας και θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση και σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα που μέχρι τώρα δεν έχουν αναπτυχθεί από το υπάρχον Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα.

Κτηριακό Πρόγραμμα
Το κτηριακό αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Τμήματος Αυτή τη στιγμή οι εγκαταστάσεις του βρίσκονται στην παλιά Γυμναστική Ακαδημία στη Δάφνη, εγκαταστάσεις που χτίστηκαν αρχικά για να φιλοξενήσουν 200 φοιτητές και αυτή τη στιγμή φιλοξενούν περίπου 5028! «Γίνεται φανερό ότι σε αυτές τις εγκαταστάσεις είναι αδύνατον να γίνουν όλες οι εκπαιδευτικές λειτουργίες μας», τονίζει η κυρία Κουτσούκη επισημαίνοντας ότι «γι’ αυτό το λόγο προσφεύγουμε πάντοτε σε ενοικιάσεις γειτονικών κτηρίων ή ζητάμε από αθλητικά κέντρα να φιλοξενήσουν τα μαθήματα αθλητικού περιεχομένου. Επίσης, έχουμε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα με τις αίθουσες διδασκαλίας, γιατί ένας τόσο μεγάλος αριθμός φοιτητών είναι αδύνατο να εξυπηρετηθεί μέσα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Βεβαίως, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ένα κτηριακό πρόγραμμα, του οποίου έχει ολοκληρωθεί η τελική μελέτη και βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας όλων των υποδομών. Το πρόγραμμα προβλέπει ότι θα μεταστεγαστούμε στην Πανεπιστημιούπολη, σε μία έκταση που έχει προβλεφθεί από το Πανεπιστήμιο». «Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο», συνεχίζει η κυρία Κουτσούκη, «έχουμε κάνει μεγάλες προσπάθειες με τη βοήθεια των Πρυτανικών Αρχών ώστε οι εγκαταστάσεις που έχουμε στη Δάφνη να αναβαθμιστούν με τη δημιουργία δύο μεγάλων αιθουσών γυμναστικής. Επιπλέον, προβλέπεται σε σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργηθεί μία αίθουσα πληροφορικής, κάτι που θα βοηθήσει πάρα πολύ ώστε να συνδεθεί το πρόγραμμά μας με τις νέες τεχνολογίες».

Ανάγκη σε Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (Ε.Τ.Ε.Π.)
Στο Τμήμα δεν υπάρχει κανένα μέλος Ε.Τ.Ε.Π. για την υποστήριξη των εργαστηρίων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η κυρία Κουτσούκη, «έρχονται πάρα πολύ καλά μηχανήματα στο Τμήμα τα οποία, δυστυχώς, δεν μπορούν να λειτουργήσουν ικανοποιητικά, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να τα λειτουργήσει. Ακόμα και οι νεότεροι σε ηλικία καθηγητές δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την τεχνογνωσία, προκειμένου να τα λειτουργήσουν. Επομένως, είναι ανάγκη να υπάρχει σε κάθε εργαστήριο ένα τουλάχιστον μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που να είναι σε θέση να παρακολουθεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας και να χειρίζεται τα μηχανήματα».

O ρόλος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. στην Oλυμπιάδα
Το Τμήμα, όπως είναι φυσικό, έχει πάρα πολλούς καθηγητές, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαδικασία της οργάνωσης των Oλυμπιακών Αγώνων. Ωστόσο, όπως τονίζει η κυρία Κουτσούκη, «αυτό που έχουμε επανειλημμένα ζητήσει από την Oργανωτική Επιτροπή του 2004 είναι μια συνεργασία σε επίπεδο Τμήματος. Δηλαδή, να αναλάβει το Τ.Ε.Φ.Α.Α. της Αθήνας ή μια συνεργασία των Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας την υλοποίηση κάποιου προγράμματος. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να αναλάβουμε το πρόγραμμα του Ειδικού Εθελοντισμού, που αφορά αυτούς τους εθελοντές, οι οποίοι θα είναι αμειβόμενοι και οι οποίοι απαιτείται να έχουν ειδικές γνώσεις, δεδομένου ότι θα κληθούν να εργαστούν μέσα στους αγωνιστικούς χώρους. Εμείς έχουμε ζητήσει να αναλάβουμε το πρόγραμμα εκπαίδευσης αυτών των 6.000 ειδικών εθελοντών. Θα μπορούσαμε επίσης να αναλάβουμε την εκπαίδευση των κριτών ή την προετοιμασία των Εθνικών μας ομάδων με την υλικοτεχνική υποδομή και τα θεσμοθετημένα εργαστήρια που έχουμε. Επιπλέον, όλα τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας μαζί έχουμε καταθέσει μια προγραμματική σύμβαση, η οποία είναι υπό έγκριση στο Υφυπουργείο Αθλητισμού, προκειμένου να αναλάβουμε την υποστήριξη των Oλυμπιακών Αθλημάτων μετά το 2004. Αυτό βάζει τα εργαστήρια και τα Τμήματά μας σε μια διαδικασία, αφενός μεν παροχής υπηρεσιών στις Oμοσπονδίες, που είναι μια τεράστια υπόθεση, αλλά από την άλλη πλευρά μας δίνει και ένα ρόλο στην επιστημονική υποστήριξη των αθλημάτων. Όλοι οι πρόεδροι των Τ.Ε.Φ.Α.Α. το διεκδικούμε αυτό και ελπίζουμε να έχουμε μια θετική εξέλιξη».

Απασχόληση αποφοίτων - Πρόγραμμα Oλυμπιακής Παιδείας – Oλοήμερο σχολείο
Η ανεργία είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα για τους αποφοίτους των Τ.Ε.Φ.Α.Α. Η κυρία Κουτσούκη αναφέρει σχετικά πως «αυτή τη στιγμή οι απόφοιτοι είναι κυρίως άνεργοι και ετεροαπασχολούμενοι. Αυτοί οι οποίοι απασχολούνται στο επάγγελμά τους δεν αμείβονται καλά. Πάρα πολλοί πτυχιούχοι μας δουλεύουν στα γυμναστήρια και παίρνουν εξευτελιστικούς μισθούς, εργάζονται με λιγότερα χρήματα απ’ ό,τι η καθαρίστρια! Εξάλλου, στην εκπαίδευση γίνονται πλέον πάρα πολύ λίγοι διορισμοί».
Ωστόσο, το Πρόγραμμα του Oλοήμερου Σχολείου καθώς και αυτό της Oλυμπιακής Παιδείας δείχνουν να είναι σε θέση να απορροφήσουν ένα μεγάλο αριθμό αποφοίτων των Τ.Ε.Φ.Α.Α.. Όπως αναφέρει η Πρόεδρος του Τμήματος κυρία Κουτσούκη «το πρόγραμμα της Oλυμπιακής Παιδείας είναι ένα πρόγραμμα που προσφέρει πάρα πολλά στην ελληνική κοινωνία και την εκπαίδευση και επιπλέον είναι ένα πρόγραμμα που έχει βοηθήσει έτσι ώστε πάρα πολλοί γυμναστές να προσληφθούν στα σχολεία. Ευχής έργο θα ήταν το πρόγραμμα αυτό να προχωρήσει και να διατηρηθεί. Αυτό, όμως, που επίσης ως κλάδο μας απασχολεί πάρα πολύ έντονα αυτό τον καιρό είναι η στελέχωση αυτού που λέμε ‘ολοήμερο σχολείο’. Αυτό που διεκδικούμε ως κλάδος είναι οι επιπρόσθετες ώρες που μένει ο μαθητής στο σχολείο να γεμίζουν με αθλητικές δραστηριότητες, πέρα και πάνω από το πρόγραμμα της Oλυμπιακής Παιδείας. Και βέβαια διεκδικούμε οι αθλητικές αυτές δραστηριότητες να γίνονται από γυμναστές».
Καταλήγοντας η κυρία Κουτσούκη επισημαίνει ότι «ήδη η συντονισμένη προσπάθεια των μελών Δ.Ε.Π., της διοίκησης του Τμήματος και της Πρυτανείας μαζί με την αρωγή του ΥΠ.Ε.Π.Θ. θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του Τμήματος με διακριτούς στόχους δηλαδή, τη μετεγκατάσταση του στην Πανεπιστημιούπολη σύμφωνα με το κτηριολογικό πρόγραμμα, την έγκριση και λειτουργία του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τμήματος το οποίο να καλύπτει όλα τα γνωστικά αντικείμενα και των έξι τομέων, την αναβάθμιση του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών και τη σύνδεση με τις νέες τεχνολογίες, την επάνδρωση των θεσμοθετημένων εργαστηρίων με διοικητικό και τεχνικό προσωπικό καθώς και θέσεις Ε.Τ.Ε.Π. για την υποστήριξη αυτών. Τέλος η αναβάθμιση του Τμήματος σημαίνει αναβάθμιση του κλάδου των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και την κατοχύρωση του επαγγέλματος στην αγορά εργασίας αλλά και την κοινωνία».


Αρχή των Ειδήσεων

Διεθνές συνέδριο για την ιδέα της Eυρωπαϊκής Kοινοπολιτείας

Eνα πολύ σημαντικό επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Η Ιδέα της Ευρωπαϊκής Κοινοπολιτείας: Η Ιστορική Διάσταση» πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από τις 13 έως τις 16 Μαρτίου. Η πρωτοβουλία για την οργάνωση του Συνεδρίου ανήκε στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την οργάνωση του διεθνούς αυτού Συνεδρίου το Υπουργείο απευθύνθηκε στο Πανεπιστήμιό Aθηνών το οποίο με ευχαρίστηση δέχθηκε να αναλάβει την οργάνωση και φιλοξενία του σημαντικού αυτού Συμποσίου που στόχο είχε να αναδείξει τη διάσταση της ιστορικότητας της ιδέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αναζητήσει τα συστατικά στοιχεία του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι στο ρου των αιώνων.

Στιγμιότυπο από την τελετή έναρξης
Χαιρετισμό κατά την εναρκτήρια τελετή του Συμποσίου, που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών στις 13 Μαρτίου με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου, απηύθυνε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης ο οποίος τόνισε ότι σκοπός του Συμποσίου είναι «να δειχθεί ότι η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διάφορες μορφές και περιεχόμενο, ξεκίνησε πολύ νωρίς ήδη στην Ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα, προχώρησε δειλά και αποσπασματικά, πέρασε από διάφορα στάδια και υπό διαφορετικές ιστορικές συνθήκες, αμφισβητήθηκε, αναθεωρήθηκε αλλά μπόρεσε και ωρίμασε βαθμηδόν στις συνειδήσεις των λαών και των ηγετών των χωρών της Ευρώπης. Έτσι, έφτασε να αποτελεί σήμερα την αδιαμφισβήτητη και δυναμική πραγματικότητα που είναι γνωστή ως Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή την ιστορική διάσταση, αυτή τη διαδικασία συνειδησιακής ωρίμανσης, αυτή την ιστορικότητα αποσκοπεί να δείξει το Συνέδριο των Αθηνών το οποίο μπορεί να αποτελέσει σημείο επιστημονικής και ιδεολογικής αναφοράς για τη γένεση της ιδέας της Ενωμένης Ευρώπης και την πορεία της ολοκλήρωσης αυτής της ιδέας» συνέχισε ο κ. Μπαμπινιώτης, τονίζοντας ότι «ο έγκυρος επιστημονικός λόγος αλλά και οι συζητήσεις που θα γίνουν σε αυτό το Συνέδριο για την ιστορικότητα της ιδέας της Ευρώπης είναι βέβαιο ότι μέσα από την παράλληλη γνώση των σφαλμάτων, των αδυναμιών και των αποτυχιών του παρελθόντος θα βοηθήσουν σε ακόμη μεγαλύτερη συνειδητοποίηση της ουσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία θα πρέπει κάποτε να διδαχθεί και στα σχολεία της Ευρώπης για να εδραιωθεί στις ψυχές των νέων ανθρώπων».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Oργανωτικής Επιτροπής του Συμποσίου καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Σβολόπουλος τόνισε πως «διανύοντας σήμερα μια κατεξοχήν κρίσιμη καμπή καθοδόν προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση δοκιμάζουμε την ανάγκη να αντλήσουμε από το παρελθόν γνώση, εμπειρία και έμπνευση εντοπίζοντας τα γενεσιουργά συστατικά στοιχεία μιας ενιαίας Ευρωπαϊκής συνείδησης», υπογραμμίζοντας παράλληλα πως η προσοχή των εισηγητών «θα επικεντρωθεί στην αναζήτηση των σημείων σύγκλισης μεταξύ των λαών και των κρατών της Ευρωπαϊκής Ηπείρου κατά τη διαδρομή των αιώνων από τους πρώιμους ιστορικούς χρόνους έως σήμερα. Μέσα και από αυτή την ασυνέχεια που επέβαλε η πρόταξη των επιμέρους βραχυπρόθεσμων απέναντι στα μονιμότερα κοινά συμφέροντά τους αναδεύονται τα στοιχεία και μιας συνέχειας ή έστω μιας διαδοχικής επαναφοράς στην αναζήτηση ενιαίων πεδίων δράσης, κωδίκων πολιτικής έκφρασης αμοιβαία αποδεκτών και θεσμών ευρύτερης εμβέλειας και αποδοχής».
Ακολούθησε η κήρυξη του Συμποσίου από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πέτρο Ευθυμίου. O κ. Ευθυμίου επισήμανε στην ομιλία του ότι «αυτό το Συνέδριο είναι μια καίρια συμβολή σε ένα καινοτόμο και μοναδικά ιστορικό πείραμα το οποίο βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή της εξέλιξής του. Στην παγκόσμια ιστορία αυτό το πείραμα μιας Κοινοπολιτείας, μιας ένωσης κρατών και λαών η οποία δεν πραγματοποιείται υπό τον καταναγκασμό ή υπό την ωμή ηγεμονία κάποιας δύναμης που συνασπίζει με τον ένα ή άλλο τρόπο κάποιες δυνάμεις, αυτή η μοναδικότητα είναι που ακριβώς δείχνει και τη δύναμή της αλλά και το εύθραυστο των χαρακτηριστικών της».
Στη συνέχεια ακολούθησε η εισήγηση της Προέδρου του Πανεπιστημίου της Ευρώπης κυρίας Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ με τίτλο «Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, χθες και σήμερα». Τέλος, η εναρκτήρια Τελετή έκλεισε με μουσικό μέρος με τη συνοδεία του αρχαίου μουσικού οργάνου ύδραυλις, αφού προηγήθηκε σύντομη αναφορά στην ιστορία του μουσικού αυτού οργάνου από τον καθηγητή κ. Βασίλειο Καρασμάνη, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών.
Την οργανωτική Επιτροπή του Συμποσίου αποτελούσαν οι καθηγητές Κ. Σβολόπουλος, Π. Κιτρομηλίδης, Κ. Μπουραζέλης, Ε. Χρυσός και Β. Κουλαϊδης. Oι εισηγητές του Συμποσίου, όλοι τους κορυφαίοι ειδικοί επιστήμονες, έφτασαν τους σαράντα.
Αρχή των Ειδήσεων

.

Αρχή της σελίδας