ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35

1/12/2003
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Έρευνα του Πανεπιστημίου Aθηνών:
"Χαϊδάρι, 8 Σεπτεμβρίου 1944: Η Αόρατη Στρατιά
στο απόσπασμα"

H παρουσίαση της έρευνας – βιβλίου του Ακαδημαϊκού, καθηγητή του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής κ. Κωνσταντίνου Σβολόπουλου, καθώς και των συνεργατών του, με θέμα: «Χαϊδάρι, 8 Σεπτεμβρίου 1944: Η Αόρατη Στρατιά στο απόσπασμα», το οποίο αναφέρεται στην ομαδική εκτέλεση πατριωτών σε χώρο του Βοτανικού Κήπου του Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε στις 26 Νοεμβρίου 2003.
Προσφώνηση απηύθυνε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης και χαιρετισμό ο Ακαδημαϊκός κ. Κων. Δεσποτόπουλος. Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε από τους κκ. Γεώργιο-Αλέξανδρο Μαγκάκη, ομότιμο καθηγητή της Σχολής Νομικών, Oικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, και Επαμεινώνδα Σπηλιωτόπουλο, Ακαδημαϊκό και επίσης ομότιμο καθηγητή της Σχολής Νομικών, Oικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Κατά την εκδήλωση έγινε ανάγνωση των κειμένων για την περίοδο της κατοχής.

O συγγραφέας στο συγκεκριμένο βιβλίο, μετά από επίπονη έρευνα και μέσα από πλήθος ιστορικών τεκμηρίων, πηγών και μαρτυριών, διαπραγματεύεται το θέμα της μαζικής θανάτωσης των Ελλήνων πατριωτών με την κατηγορία της κατασκοπίας στο Χαϊδάρι, στις 8 Σεπτεμβρίου 1944. Αναφέρεται στο παρασκήνιο της σύλληψης και της εκτέλεσης, λίγο προτού οι ναζιστές εγκαταλείψουν την Ελλάδα, 59 πατριωτών, αυτοί που στην πλειονότητά τους αποτελούσαν το περισσότερο μάχιμο άγημα της Αόρατης Στρατιάς στους κόλπους της Αντίστασης. Επίσης, ο συγγραφέας διερευνά λεπτομερώς τη δράση τους, καθώς και τις συνθήκες σύλληψής τους και εκτέλεσής τους, απαντώντας στα ερωτήματα: Ποιοι ήταν, ένας προς έναν; Πώς οδηγήθηκαν στο εκτελεστικό απόσπασμα; Ποιοι φέρουν την ευθύνη της θανάτωσής τους κατά παράβαση και αυτών των γενικών εντολών της ανώτατης στρατιωτικής διοίκησης του κατακτητή;
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο συγγραφέας, «η δραματική περιπέτεια των μαχητών της Αόρατης Στρατιάς με συνήρπασε και η αποτίμηση της συμβολής τους στον αγώνα κατά του κατακτητή εξήψε ευθύς αμέσως το ζωηρό ενδιαφέρον μου. Θεώρησα, ακόμη, ότι ο θάνατός τους στο δάσος Χαϊδαρίου, χώρο του Πανεπιστημίου Αθηνών, επέβαλε, ως καθήκον επιτακτικό, να διερευνηθεί και να ιστορηθεί το τραγικό αυτό γεγονός».
Και συμπληρώνει: «Έχοντας συλληφθεί υπό συνθήκες και σε χρονικά στάδια διαφορετικά, έγκλειστοι, εβδομάδες και μήνες, σε χώρους διαφορετικούς ή και σε αυστηρή κατά διαστήματα απομόνωση, συγκρότησαν τελικά από κοινού, το πρωί της 8ης Σεπτεμβρίου, καθοδόν προς τον τόπο της θυσίας, όχι ασφαλώς το πολυαριθμότερο, αλλ’ ένα υποδειγματικό μαχητικό άγημα της εθνικής αντίστασης των Ελλήνων? ίσως και το πιο γενναίο».
Το βιβλίο εκδόθηκε από τις εκδ. Πατάκη στη σειρά «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία».

Αρχή των Ειδήσεων


Συνέντευξη με τον Πρόεδρο του Tμήματος Nοσηλευτικής κ. I. Mαντά

«Η δημιουργία του Τμήματος ήταν ένας διαρκής αγώνας, πρώτα για την ίδρυση και ύστερα για την εύρεση χώρων στέγασης», μας λέει ο καθηγητής Ιωάννης Μαντάς. «Για την ίδρυση του Τμήματος πρωτοστάτησαν εξαίρετες νοσηλεύτριες του νοσοκομείου Ευαγγελισμός και του νοσοκομείου του Ερυθρού Σταυρού, οι οποίες είχαν το όραμα να φτιάξουν μια Πανεπιστημιακή Νοσηλευτική Σχολή. Έκαναν λοιπόν ένα μεγάλο αγώνα, έπεισαν εξαίρετους καθηγητές και ακαδημαϊκούς, μεταξύ των οποίων ήταν και ο ομότιμος καθηγητής κ. Δαΐκος και οι αείμνηστοι Γαρδίκας και Oικονόμου, οι οποίοι εισηγήθηκαν την ίδρυση του Τμήματος στη Γενική Συνέλευση της Ιατρικής Σχολής. Μέχρι και το 1987 ο αριθμός των μελών Δ.Ε.Π. ήταν περιορισμένος.


Ο κ. Μαντάς

Μόλις το 1984 εξελέγη το πρώτο μέλος Δ.Ε.Π., ενώ σήμερα τα μέλη Δ.Ε.Π. έχουν φτάσει τα 35, αριθμός που κρίνεται περιορισμένος σε σχέση με τους φοιτητές που δέχεται κάθε χρόνο το Τμήμα αλλά και με την ιδιαίτερη επισήμανση ότι το Τμήμα Nοσηλευτικής είναι ένα κλινικό Τμήμα, δηλαδή προσπαθεί να εκπαιδεύσει φοιτητές οι οποίοι αμέσως μετά την αποφοίτησή τους έχουν δικαίωμα να εργαστούν στα νοσοκομεία και να προσφέρουν υψηλού επιπέδου ποιοτική φροντίδα υγείας στους ασθενείς».
Όσον αφορά τη στέγαση, ο κ. Μαντάς σημειώνει ότι «μόλις πριν από τέσσερα χρόνια κατορθώσαμε να στεγαστούμε στο νέο κτήριο, στο οποίο όμως μόνο το πενήντα με εξήντα τοις εκατό των αναγκών μας καλύπτονται, γι’ αυτό και πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει μια επέκταση του κτηρίου. Υπάρχει ήδη μια πρόταση που έχει κάνει ο Aντιπρύτανης κ. Δερμιτζάκης να γίνει επέκταση του κτηρίου στον ενδιάμεσο κενό χώρο μεταξύ του κτηρίου του Τμήματος και της βιβλιοθήκης. Επίσης στο μελλοντικό νέο κτήριο που θα δημιουργηθεί, στον χώρο που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται ως πάρκιν, ευελπιστούμε να μας παραχωρηθεί ένα μέρος του για να ικανοποιήσουμε τις άμεσες ανάγκες του Τμήματος. Στο ίδιο κτήριο θα στεγαστεί και μέρος της Ιατρικής Σχολής η οποία έχει επίσης μεγάλες ανάγκες».

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
«Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μας είναι εφάμιλλο με εκείνο των καλύτερων ευρωπαϊκών και αμερικανικών Πανεπιστημίων προσαρμοσμένο πάντοτε στις δικές μας ανάγκες και στην ελληνική πραγματικότητα», υπογραμμίζει ο Πρόεδρος του Τμήματος καθηγητής Ι. Μαντάς. «Το πρόγραμμα αποτελείται από 39 υποχρεωτικά μαθήματα και από ένα μεγάλο αριθμό κατ’ επιλογήν μαθημάτων από τα οποία οι φοιτητές πρέπει να επιλέξουν 13. Το πρόγραμμα σπουδών ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών για την εκπαίδευση των νοσηλευτών, ενώ γίνονται αναπροσαρμογές και βελτιωτικές παρεμβάσεις όταν κριθεί αναγκαίο. Την τελευταία δεκαετία μάλιστα δεν παρουσιάζεται το φαινόμενο οι φοιτητές να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους αλλά οι περισσότεροι εξ αυτών παίρνουν πτυχίο σε ποσοστό 80% στα τεσσεράμισι χρόνια, κάτι που μας ευχαριστεί ιδιαίτερα».

Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Το Τμήμα είναι από τα πρώτα που ίδρυσαν το 1992 οργανωμένο Π.Μ.Σ. «Δυο χρόνια πριν», μας ενημερώνει ο κ. Μαντάς, «υπήρχε ήδη μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο τμήμα το οποίο λειτουργούσε ως Erasmus. Υποδεχόμασταν δηλαδή ξένους φοιτητές από περίπου είκοσι Πανεπιστήμια του εξωτερικού, διδάσκαμε στην αγγλική γλώσσα, τόσο τους Έλληνες όσο και τους ξένους φοιτητές και δίναμε, την εποχή εκείνη, τα πρώτα μεταπτυχιακά διπλώματα. Σήμερα έχουμε δύο πολύ καλά οργανωμένα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών καθώς και ένα μεγάλο αριθμό φοιτητών που τα παρακολουθούν. Τον τελευταίο χρόνο έγινε μια αναπροσαρμογή των προγραμμάτων με επικέντρωση στην κλινική νοσηλευτική όπου έχουμε διαπιστώσει ότι υπάρχουν και οι μεγαλύτερες ανάγκες.
Τα μεταπτυχιακά προγράμματα που συντονίζει το Τμήμα είναι δύο. Το συμβατικό πρόγραμμα της νοσηλευτικής με ειδικεύσεις στη Δημόσια Υγεία, την Κοινοτική Νοσηλευτική, την Ψυχική Υγεία, τις Βασικές Επιστήμες και την Κλινική Νοσηλευτική. Oι φοιτητές που φοιτούν σε αυτό το πρόγραμμα είναι γύρω στους 117 ενώ οι υποψήφιοι διδάκτορες είναι 49.
Το δεύτερο Π.Μ.Σ. είναι διαπανεπιστημιακό-διατμηματικό και συντονίζεται από το Τμήμα Νοσηλευτικής. Σε αυτό συμμετέχουν επίσης τα Τμήματα Πληροφορικής και Oικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Γενικό Τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και δύο Τμήματα του Πανεπιστημίου Πειραιώς, της Τεχνολογίας και της Πληροφορικής. Oι ειδικεύσεις που παρέχει αυτό το πρόγραμμα είναι στην Oργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας και στην Πληροφορική της Υγείας. Σε αυτό το πρόγραμμα φοιτούν 84 φοιτητές και 57 υποψήφιοι διδάκτορες. Oι φοιτητές του Τμήματος Νοσηλευτικής συμμετέχουν στο Πρόγραμμα κατά 50%, ενώ το υπόλοιπο 50% προέρχεται από τα υπόλοιπα Τμήματα που συμμετέχουν». Δεν πρέπει να παραλείψουμε και τη συμμετοχή του Τμήματός μας και σε άλλα διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα.

Κλινική ¶σκηση
«Για ένα κλινικό πανεπιστημιακό Τμήμα, όπως είναι η Νοσηλευτική, η κλινική άσκηση των φοιτητών καθίσταται επιτακτική και όπως είναι φυσικό περιμένουμε η εν λόγω άσκηση να πραγματοποιηθεί σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία, έτσι ώστε να διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο και τους καθηγητές του», υπογραμμίζει ο κ. Μαντάς. «Δυστυχώς όμως», τονίζει ο Πρόεδρος της Νοσηλευτικής, «σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η κλινική άσκηση διεξάγεται σε κλινικές ιδρυμένες από την Ιατρική Σχολή και οι οποίες έχουν εγκατασταθεί σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. Δηλαδή σε κλινικές που ανήκουν αποκλειστικά στην Ιατρική Σχολή και στις οποίες συνυπάρχουν ιατροί μέλη Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου, αλλά και γιατροί και λοιπό προσωπικό του Ε.Σ.Υ. Έτσι όμως δημιουργούνται μια σειρά από προβλήματα. Πρώτον, οι κλινικές αυτές δεν επαρκούν. Η Ιατρική έχει ήδη πάρα πολλούς φοιτητές και πρέπει να βασιστούμε στην καλή θέληση των καθηγητών της να εκπαιδεύσουν και τους δικούς μας. Δεύτερον, επειδή οι κλινικές αυτές δεν επαρκούν αναγκαζόμαστε να στέλνουμε τους φοιτητές μας σε κλινικές του Ε.Σ.Υ. βασιζόμενοι σε ένα ιδρυτικό άρθρο των νοσοκομείων που λέει ότι πέρα του ρόλου του νοσοκομείου να παρέχει φροντίδα υγείας έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Εκεί όμως ποιος τους εκπαιδεύει; O καθηγητής μας είναι αδύνατον να βρίσκεται ταυτόχρονα σε όλα τα νοσοκομεία της Αττικής! Επομένως βασιζόμαστε στην προϊσταμένη νοσηλεύτρια του νοσοκομείου η οποία, όμως, μπορεί και να μην είναι πτυχιούχος Πανεπιστημίου. Θα δεχθούμε οι φοιτητές μας να κάνουν την εκπαίδευση κάτω από τέτοιες συνθήκες; Και όμως ορισμένες φορές αναγκαζόμαστε να υποχωρήσουμε για να πραγματοποιηθεί με κάποιο τρόπο η άσκηση. Δύο είναι οι λύσεις που προτείνουμε. Πρώτον, το Τμήμα Νοσηλευτικής να μπορεί να ιδρύει και αυτό, όπως και η Ιατρική, κλινικές στα νοσοκομεία με δικά της μέλη Δ.Ε.Π. Η ενέργεια αυτή αν και βρίσκει δυσκολία ελπίζουμε να δρομολογηθεί θετικά από το Υπουργείο Υγείας. Η δεύτερη λύση είναι εκεί που έχουμε Πανεπιστημιακά νοσοκομεία να μην θεωρούνται ότι ανήκουν μόνο σε μια σχολή αλλά να μπορεί να εκπαιδεύεται και ο υποψήφιος γιατρός και ο υποψήφιος νοσηλευτής, οδοντίατρος κ.λπ. Δηλαδή το πανεπιστημιακό νοσοκομείο να εξυπηρετεί τις ανάγκες όλου του Πανεπιστημίου και όχι ίσως μιάς μόνο Σχολής».

Συνεργασία με τη Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.Α.Ν.)
Το Τμήμα μετά από πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης αποφάσισε να κάνει δεκτούς τους φοιτητές της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής προκειμένου οι τελευταίοι να παρακολουθούν το ακαδημαϊκό μέρος των σπουδών τους στο Τμήμα μας. Η υλοποίηση της απόφασης αυτής αναμένεται να ξεκινήσει από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Κάτι ανάλογο έχει ήδη πραγματοποιηθεί με την στρατιωτική Ιατρική Σχολή της Θεσσαλονίκης. «Η εξέλιξη αυτή είναι καλή και για τα δύο ιδρύματα», επισημαίνει ο κ. Μαντάς. «Εμείς θα μπορέσουμε να έχουμε μια καλύτερη πρόσβαση στα στρατιωτικά νοσοκομεία που έχουν μια καλή υποδομή προκειμένου να πραγματοποιούν οι φοιτητές μας την κλινική τους άσκηση και η Σχολή Αξιωματικών θα εξασφαλίσει την υψηλού επιπέδου εκπαίδευση των φοιτητών της».

Ανάγκη δημιουργίας και άλλων αντίστοιχων Τμημάτων
«Η εκπαίδευση των ελλήνων νοσηλευτών πρέπει να είναι Πανεπιστημιακού επιπέδου και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να στραφεί η ελληνική πολιτεία», υπογραμμίζει ο Πρόεδρος της Νοσηλευτικής κ. Μαντάς. «O νοσηλευτής είναι συνεργάτης με το γιατρό και όχι ανταγωνιστής. O καλός νοσηλευτής όταν καθίσει μαζί με το γιατρό θα διευκολύνει το έργο του». «`Aλλωστε», σημειώνει ο ίδιος, «ο ασθενής βλέπει το γιατρό για περίπου 10 με 15 λεπτά την ημέρα ενώ όλο το υπόλοιπο εικοσιτετράωρο είναι με τον νοσηλευτή. Εάν λοιπόν ο νοσηλευτής δεν είναι υψηλού επιπέδου σε επιστημονική γνώση για να μπορέσει να κάνει την αξιολόγηση του προβλήματος υγείας του ασθενή οι επιπτώσεις στην υγεία του μπορεί να είναι μοιραίες».

Εργαστήρια – Βιβλιοθήκη
Στο Τμήμα λειτουργούν αρκετά εργαστήρια για την εκπαίδευση των φοιτητών αλλά και για την έρευνα. Μεταξύ αυτών μπορούν να αναφερθούν το Εργαστήριο Βιολογίας – Βιοχημείας, το Παιδιατρικό Ερευνητικό Εργαστήριο, το Εργαστήριο Κλινικο-νοσηλευτικών εφαρμογών, το Εργαστήριο της Oργάνωσης και Αξιολόγησης των Υπηρεσιών Υγείας, το Εργαστήριο Πληροφορικής της Υγείας, το οποίο διαθέτει και αιθουσα πολυμέσων, το Εργαστήριο Ανατομίας, το Εργαστήριο Φυσιολογίας. Επίσης, η Νοσηλευτική διαθέτει μια βιβλιοθήκη με αναγνωστήριο στο κτήριό της, ωστόσο οι ανάγκες της καλύπτονται κυρίως από τη Βιβλιοθήκη των Επιστημών Υγείας, στη διοίκηση, οργάνωση και εμπλουτισμό της οποίας συμμετέχει ενεργά.

Συνέδρια
«Oι φοιτητές μας πραγματοποιούν κάθε χρόνο το μήνα Δεκέμβριο ένα επιστημονικό συνέδριο», μας ενημερώνει ο καθηγητής Ι. Μαντάς. «Πέρυσι το συνέδριο είχε συμμετοχή 1400 ατόμων. Εφέτος στο συνέδριο που θα γίνει 12-14 Δεκεμβρίου θα παρευρεθεί η Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Νοσηλευτών και ευελπιστούμε ότι θα αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τον αριθμό των συμμετεχόντων».


Αρχή της σελίδας