ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36

15/12/2003
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Eπίδοση τιμητικού τόμου στον καθηγητή Kώστα Mπέη

Τελετή επίδοσης τιμητικού αφιερώματος στον ομότιμο καθηγητή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κωνσταντίνο Μπέη οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών στις 25 Νοεμβρίου με αφορμή το εβδομηκοστά γενέθλιά του. Xαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Πρύτανης καθηγητής κ. Γ. Mπαμπινιώτης, ο οποίος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο έργο του K. Mπέη.
Η έκδοση του τιμητικού αφιερώματος, που αποτελείται από πέντε τόμους, πραγματοποιήθηκε από τους ομότιμους καθηγητές Hideo Nakamura (Τόκυο), Hans W. Fasching (Βιέννη), Hans Friedhelm Gaul (Βόννη) και Απόστολο Γεωργιάδη, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.


Στιγμιότυπο από την εκδήλωση
Όπως οι ίδιοι αναφέρουν στον πρόλογο: «Με το ανά χείρας εκτενές τιμητικό αφιέρωμα στα εβδομηκοστά γενέθλια του Κώστα Ε. Μπέη οι εκδότες του και οι συγγραφείς των συμβολών –φίλοι, συνοδοιπόροι, μαθητές και συνάδελφοι από όλα τα πέρατα του κόσμου– τιμούν μια εξέχουσα επιστημονική προσωπικότητα διεθνούς επιπέδου.

Το υψηλό του κύρος, η προσωπική του υπόληψη και ο θαυμασμός για τον εορτάζοντα και το επιστημονικό του έργο δεν μπορούν να βεβαιωθούν πιο εντυπωσιακά παρά μόνο με τον ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό εκείνων που μετέχουν στον τιμητικό αυτόν τόμο. Συναντήθηκαν εδώ όχι μόνο πολλοί συγγραφείς από την Ελλάδα αλλά περίπου στον ίδιο αριθμό από όλη την Ευρώπη, με κέντρο βάρους τις γερμανόγλωσσες χώρες, όπως επίσης από υπερπόντιες χώρες, και ιδίως από την Άπω Ανατολή, με περαιτέρω κέντρο βάρους την Ιαπωνία. Oι συμβολές τους είναι έκφραση της απήχησης στην πνευματική δύναμη ακτινοβολίας και διαρκή ετοιμότητα διαλόγου, καθώς και ακούραστη αφοσίωση, με τις οποίες ο εορτάζων συνάδελφος, δια μέσου της δρομολόγησης και καλλιέργειας πολύ εκτεταμένων διεθνών επαφών, σχεδόν σε παγκόσμια κλίμακα, προήγαγε την επιστήμη του δικαίου, πέρα από τα σύνορα της πλούσιας σε πολιτισμό ελληνικής πατρίδας του, και οικοδόμησε γέφυρες αλληλοκατανόησης. Γι' αυτό το λόγο ο τιμητικός τούτος τόμος ισχύει παραλλήλως ως ένδειξη της οφειλόμενης ευγνωμοσύνης, του σεβασμού και των φιλικών συναισθημάτων των συναδέλφων του που του παραστέκονται».

«Η εξαιρετική απήχηση, που είχε η πρωτοβουλία μας, κατέστησε αναγκαία την κατανομή των συμβολών σε πέντε τόμους, από τους οποίους οι δυο πρώτοι περιέχουν τις διεθνείς συμβολές και οι τρεις επόμενοι τις συμβολές σε ελληνική γλώσσα. Αυτές οι συμβολές αντικατοπτρίζουν το μεγάλο εύρος του επιστημονικού έργου του Κώστα Ε. Μπέη, το οποίο βεβαίως κατά κύριο λόγο αφορά το δικονομικό δίκαιο, όμως πέραν από αυτό, καταλαμβάνει όλα τα πεδία της επιστήμης του δικαίου, εκτεινόμενο επιπροσθέτως στη γενική θεωρία του δικαίου, τη μεθοδολογία και τη φιλοσοφία».

Αρχή των Ειδήσεων


Συνέντευξη με την Πρόεδρο του Tμήματος Eκπαίδευσης και Aγωγής στην Προσχολική Hλικία κυρία Tζέλα Bαρνάβα – Σκούρα

Το «Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών», όπως ονομαζόταν τότε, άρχισε να λειτουργεί το ακαδημαϊκό έτος 1987-1988 και οι πρώτοι φοιτητές του αποφοίτησαν το 1991. Το φθινόπωρο του 1997 το Τμήμα μετονομάζεται σε «Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία». Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Πρόεδρός του, καθηγήτρια Τζέλα Βαρνάβα – Σκούρα, ο όρος «Προσχολική Ηλικία» μοιάζει να εξαιρεί τους αποφοίτους του Τμήματος από τη σχολική διαδικασία, πράγμα που δεν είναι αλήθεια - ίσως θα ήταν καλύτερο να υιοθετηθεί κάποτε ο όρος «Πρώτη Σχολική Ηλικία», που βάζει με σαφήνεια μέσα σε αυτή τη διαδικασία και το χώρο του Νηπιαγωγείου.

Στέγαση

Το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.) στεγάζεται σε τέσσερα διαφορετικά κτήρια στο κέντρο της Αθήνας.


Η κυρία Βαρνάβα-Σκούρα

Στο κτήριο του Νέου Χημείου, στην οδό Ναυαρίνου 13Α, στα κτήρια επί της οδού Ιπποκράτους 33 και 35 καθώς και στο κτήριο της οδού Χερσώνος 8, όπου στεγάζονται γραφεία διδασκόντων, αίθουσες διδασκαλίας, τα Εργαστήρια Η/Υ, Φυσικών Επιστημών και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Εικαστικών και Ψυχολογίας, η γραμματεία του Τμήματος και το γραφείο ειδικής γραμματειακής υποστήριξης του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» και η βιβλιοθήκη.
«Το Τμήμα αντιμετωπίζει πολύ μεγάλο πρόβλημα στον τομέα της στέγασης», υπογραμμίζει η κυρία Βαρνάβα - Σκούρα. «Oι χώροι δεν επαρκούν για να καλύψουμε τις ανάγκες. Είχε προταθεί στο Τμήμα να μεταστεγαστεί στην Πανεπιστημιούπολη, πρόταση που δεν έγινε δεκτή. Ένας από τους βασικότερους λόγους είναι ότι αντίστοιχη παράλληλη μετακίνηση δεν προβλέπεται για το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, το οποίο είναι το συγγενέστερο Τμήμα με τον κύριο χώρο εργασίας των αποφοίτων, που είναι η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θα ήταν πολύ κρίμα τα δύο Τμήματα που σήμερα συστεγάζονται να απομονωθούν το ένα από το άλλο. Θεωρούμε λοιπόν εξαιρετικά θετικό, παρόλο που θα πρέπει να περιμένουμε λίγο, ότι οι Πρυτανικές Αρχές δεσμεύτηκαν να παραχωρήσουν στο Τμήμα μας τους χώρους του Πειραματικού Σχολείου στην οδό Σκουφά, το οποίο θα μπορέσει να λύσει οριστικά το πρόβλημα στέγασης του Τμήματος».

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

«Με το Πρόγραμμά μας θέλουμε να δώσουμε στους φοιτητές μας τα εφόδια ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να πραγματοποιούν μαθησιακές δημιουργικές δραστηριότητες για τις μικρές ηλικίες. Θεωρούμε ότι για να είναι ένας άνθρωπος έτοιμος να αναλάβει τέτοιες ευθύνες πρέπει να έχει μια ευρύτητα επιστημονικών γνώσεων, γι' αυτό στο Τμήμα μας δίνουμε ιδιαίτερο βάρος ακριβώς σε εκείνες τις περιοχές των κοινωνικών επιστημών που θεωρούμε ότι συνδέονται άμεσα με την κατανόηση της λειτουργίας της σύγχρονης κοινωνίας καθώς και του ρόλου που διαδραματίζει το σχολείο μέσα σε αυτή. Έχουμε ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση για την αναμόρφωση του προπτυχιακού μας προγράμματος, καθώς επιθυμούμε να εντάξουμε περισσότερα σεμιναριακού χαρακτήρα μαθήματα. Προς αυτή την κατεύθυνση όμως δεν βοηθά ο μικρός αριθμός μελών Δ.Ε.Π. που εργάζονται στο Τμήμα, αλλά και η έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Ένα απλό παράδειγμα: θα θέλαμε να επεξεργαστούμε την δημιουργία μαθημάτων που θα έδιναν βάρος στις Νέες Τεχνολογίες. Πώς να προχωρήσουμε όμως, εφόσον δεν έχουμε εξασφαλίσει τις στοιχειώδεις τουλάχιστον ανάγκες σε εξοπλισμό;

Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών

Στο Τμήμα μας λειτουργεί ένα Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, το διακρατικό και διατμηματικό-διαπανεπιστημιακό πρόγραμμα σπουδών «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» σε συνεργασία με το Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, το οποίο έχει δύο κατευθύνσεις (α. «Εκπαίδευση και Κοινωνικές Διακρίσεις» και β.«Ειδική Αγωγή»). Το Τμήμα συμμετέχει επίσης στο διατμηματικό πρόγραμμα «Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία» με το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου μας

Μέλη Δ.Ε.Π.

«Το Τ.Ε.Α.Π..Η. έχει συνολικά 22 μέλη Δ.Ε.Π., αριθμός πολύ μικρός σε σχέση με τις ανάγκες του προγράμματος», τονίζει η κυρία Σκούρα, «γι' αυτό είναι αρκετοί οι ειδικοί επιστήμονες και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που βοηθούν στο διδακτικό έργο. Περίπου το 20% των μαθημάτων γίνεται από ειδικούς επιστήμονες. Το Τμήμα, εκτός από θέσεις μελών Δ.Ε.Π. έχει ζητήσει και θέσεις Ε.Ε.Δ.Ι.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. προκειμένου να προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες, διδακτικές και τεχνικές, στη διεξαγωγή φροντιστηριακών μαθημάτων, πρακτικών ασκήσεων κλπ. Ελπίζουμε οι Πρυτανικές Αρχές να ανταποκριθούν στα αιτήματά μας».

Αριθμός φοιτητών

«Σε προπτυχιακό επίπεδο ζητάμε κάθε χρόνο να εισαχθούν 80 φοιτητές, καθώς τόσους θεωρούμε ότι μπορούμε να δεχθούμε με τις δυνατότητες που έχουμε. Βέβαια η εισήγησή μας αγνοείται παντελώς, και το Υπουργείο μάς στέλνει κάθε χρόνο μαζί τις ειδικές κατηγορίες εισαχθέντων κτλ. 250 περίπου φοιτητές, αριθμός που με τις μετεγγραφές ξεπερνά τους 300 φοιτητές. Oι αίθουσες που έχουμε δε χωρούν περισσότερους από 100 φοιτητές».

Απασχόληση αποφοίτων

Έχουμε πρόσφατα ξεκινήσει μια μελέτη σχετικά με την απασχόληση των αποφοίτων μας. Νομίζω ότι τα αποτελέσματα θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Η συντριπτική πλειονότητα των αποφοίτων μας επιθυμεί μια θέση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Νομίζουμε ότι δυστυχώς δεν είναι τόσοι πολλοί όσοι θα έπρεπε οι απόφοιτοι που απορροφούνται από τη δημόσια εκπαίδευση, παρόλο που η κατάσταση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι τέτοια που επιβάλλει τη δημιουργία περισσοτέρων θέσεων εργασίας για επιστήμονες όπως είναι οι απόφοιτοί μας. Πρέπει να τονίσω ότι, δυστυχώς, το νηπιαγωγείο δεν είναι ένας θεσμός στον οποίο η πολιτεία έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα. Δεν υπάρχουν αρκετά νηπιαγωγεία για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών σε όλα τα σημεία της Ελλάδας. Ακόμα και σήμερα είναι πολλά τα παιδιά, κυρίως στις περιοχές με αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες, που δεν πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο γιατί δεν υπάρχουν νηπιαγωγεία. Επιπλέον, οι χώροι μέσα στους οποίους λειτουργούν ορισμένα νηπιαγωγεία είναι εντελώς ακατάλληλοι. Oι ώρες λειτουργίας του νηπιαγωγείου είναι από τις λιγότερες στην Ευρώπη. Εάν παρατηρήσει κανείς τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση, θα δει ότι η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες που προσφέρει «μερική απασχόληση» στα παιδιά του νηπιαγωγείου. Oι ώρες που απασχολούνται τα παιδιά είναι πάρα πολύ λίγες, και τα ολοήμερα νηπιαγωγεία αφενός είναι πολύ λίγα, αφετέρου υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία τους. Έτσι πολλοί απόφοιτοί μας απασχολούνται σε εργασίες που δεν έχουν άμεση σχέση με τις σπουδές τους. Κάποιοι βέβαια, συνεχίζουν σπουδές κυρίως σε μεταπτυχιακό επίπεδο».

Συνέδρια – Ημερίδες

Πρόσφατα το Τμήμα οργάνωσε Συμπόσιο με θέμα «Παιδική Ηλικία και Εκπαίδευση: Προκλήσεις στις Σύγχρονες Κοινωνίες» στο οποίο συμμετείχαν μέλη του Τμήματός μας και συνάδελφοι από το εξωτερικό με τους οποίους έχουμε αναπτύξει συνεργασίες. Παράλληλα, προβλήθηκαν μια σειρά ταινίες σχετικές με το θέμα του Συμποσίου, που προέρχονταν από χώρες της Μέσης Ανατολής, και λειτούργησε μια έκθεση στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου, με εκπαιδευτικό υλικό που έχει διαμορφωθεί από μέλη του Τμήματος. Επίσης, την άνοιξη του 2003 πραγματοποιήθηκαν δύο ημερίδες με θέμα «Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαίδευσης και Ανθρώπινα Δικαιώματα: Απαρχές, τάσεις, προοπτικές» καθώς επίσης και μια άλλη με θέμα «Παιδική Λογοτεχνία».

Επίτιμοι διδάκτορες

Η επιλογή των προσώπων που αναγορεύτηκαν επίτιμοι διδάκτορες από το Τμήμα μας εκφράζει τον προσανατολισμό του Τμήματός και είναι μέχρι στιγμής τέσσερις:. Η αείμνηστη ψυχολόγος Barbel Inhelder, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης και βασική συνεργάτιδα του Piaget, ο αείμνηστος Basil Bernstein, καθηγητής στο Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, ο διακεκριμένος ψυχολόγος Albert Bandura, καθηγητής του Πανεπιστημίου Stanford των Η.Π.Α. και η Emilia Ferreiro, διακεκριμένη ψυχολόγος, καθηγήτρια στο Center of Research and Advanced Studies of the National Polytechnic Institute του Μεξικού.


Δυνατότητα μελών Δ.E.Π. για έρευνα στο εξωτερικό

«Η δημιουργία του Τμήματος ήταν ένας διαρκής αγώνας, πρώτα για την ίδρυση και ύστερα για την εύρεση χώρων στέγασης», μας λέει ο καθηγητής Ιωάννης Μαντάς. «Για την ίδρυση του Τμήματος πρωτοστάτησαν εξαίρετες νοσηλεύτριες του νοσοκομείου Ευαγγελισμός και του νοσοκομείου του Ερυθρού Σταυρού, οι οποίες είχαν το όραμα να φτιάξουν μια Πανεπιστημιακή Νοσηλευτική Σχολή. Έκαναν λοιπόν ένα μεγάλο αγώνα, έπεισαν εξαίρετους καθηγητές και ακαδημαϊκούς, μεταξύ των οποίων ήταν και ο ομότιμος καθηγητής κ. Δαΐκος και οι αείμνηστοι Γαρδίκας και Oικονόμου, οι οποίοι εισηγήθηκαν την ίδρυση του Τμήματος στη Γενική Συνέλευση της Ιατρικής Σχολής. Μέχρι και το 1987 ο αριθμός των μελών Δ.Ε.Π. ήταν περιορισμένος.

Το πρόγραμμα μορφωτικών ανταλλαγών επιστημόνων για το έτος 2004 που εγκρίθηκε από το πανεπιστήμιο Αθηνών έγινε γνωστό τις προηγούμενες ημέρες. Τα μέλη Δ.Ε.Π. που θέλουν να πάρουν μέρος σ΄ αυτό, θα πρέπει να ξέρουν τα παρακάτω:

Α. Γενικές προϋποθέσεις συμμετοχής: 1. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν τα μέλη Δ.Ε.Π. ή Ε.Ε.Π. των πανεπιστημίων, μέλη Σ.Ε.Π. του Ε.Α.Π., καθώς και το ερευνητικό προσωπικό των Ε.Π.Ι. και της Ακαδημίας Αθηνών.

2. Η λήξη ημερομηνίας υποβολής ενδιαφέροντος συμμετοχής είναι στις 31.12.2003 ή εφόσον σταλεί ταχυδρομικά στις 25.12.2003 (ΥΠ.Ε.Π.Θ., Τμήμα Διαπανεπιστημιακών Σχέσεων, Μητροπόλεως 15, 101 85 Αθήνα, Πληροφορίες: Ελένη Παπαγεωργίου, Τηλ.: 210 32.45.382).

3. Απαιτούμενα δικαιολογητικά:Απαιτείται η συμπλήρωση μιας αίτησης, με την οποία μπορούν οι επιστήμονες να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τρεις χώρες. Η επιλογή ωστόσο, μπορεί να γίνει για μία από αυτές τις χώρες. Ακόμη απαιτείται, μία αίτηση ή στην αγγλική ή στη γαλλική ή στη γλώσσα της χώρας υποδοχής. Η αίτηση θα πρέπει να είναι δακτυλογραφημένη και εφόσον η εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι για πλέον της μιας χώρας (μέχρι τρεις) θα πρέπει η ξενόγλωσση αίτηση να υποβληθεί για κάθε χώρα χωριστά.

Στο έντυπο της αίτησης ή σε συνοδευτικό έγγραφο θα πρέπει να αναφερθεί το αναλυτικό πρόγραμμα επίσκεψης με σαφή αναφορά στον επιδιωκόμενο σκοπό και τα αναμενόμενα οφέλη από επιστημονική, πολιτιστική, εκπαιδευτική, οικονομική ή άλλη άποψη. Στο πρόγραμμα θα πρέπει να αναφερθούν τα ιδρύματα, που ο υποψήφιος θα επισκεφθεί, τα στοιχεία των επιστημόνων με τους οποίους θα συνεργασθεί και τα προτεινόμενα εναλλακτικά χρονικά διαστήματα επίσκεψης (όχι νωρίτερα από Ιούνιο 2004). Ενδέχεται η χώρα υποδοχής να προτείνει άλλο χρονικό διάστημα σε κάθε περίπτωση, όμως, οι τελικές ημερομηνίες επίσκεψης οριστικοποιούνται σε κοντινό διάστημα πριν την επίσκεψη.

Εάν υπάρχει ήδη συνεργασία με συναδέλφους σε Ακαδημίες ή Πανεπιστήμια ή ερευνητικά Κέντρα του εξωτερικού θα πρέπει να επισυναφθούν σχετικά στοιχεία (προσκλήσεις – αλληλογραφία).

Β. Κριτήρια επιλογής: η σημασία για την Ελλάδα του αναμενόμενου αποτελέσματος της επίσκεψης, η προώθηση μέσω της επιστημονικής συνεργασίας των διμερών σχέσεων της χώρας μας με αλλοδαπή, η επιστημονική, διδακτική, ερευνητική ή άλλη σχετική δραστηριότητα του υποψηφίου, η δρομολόγηση μέσω των επαφών με άλλους επιστήμονες κοινών ερευνητικών προγραμμάτων, η πληρότητα της πρότασης και η ύπαρξη συγκεκριμένου προγράμματος σε προκαθορισμένα ιδρύματα, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του αντίστοιχου Υπουργείου Παιδείας της αλλοδαπής. Στην επιλογή θα προτιμηθούν εκείνοι οι επιστήμονες που δεν έχουν συμμετάσχει στις μορφωτικές ανταλλαγές κατά την τελευταία τριετία και τα τακτικά μέλη έναντι των συμβασιούχων. Οι επιλεγόμενοι πριν την επίσκεψή τους θα πρέπει να έχουν ήδη έρθει σε επαφή με το ίδρυμα που θα συνεργασθούν και να έχουν πρόσκληση από αυτό. Στη διαδικασία της επιλογής δεν μπορούν να συμμετάσχουν επιστήμονες, που είναι συνταξιούχοι. Οι αιτούντες πρέπει να γνωρίζουν τη γλώσσα της χώρας υποδοχής ή Αγγλικά ή Γαλλικά.

Γ. Οικονομικοί όροι:Γενικά η χώρα αποστολής καλύπτει τα έξοδα μετάβασης και επιστροφής, ενώ η χώρα υποδοχής καλύπτει τα έξοδα διαμονής – διατροφής.

Δ. Χώρες: Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιορδανία, Ιράν, Κίνα, Κούβα, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία, Πορτογαλία, Συρία, Φιλανδία.


Αρχή της σελίδας