ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55

15/11/2004
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Συνέντευξη με την Πρόεδρο της Βουλής κυρία 'Αννα Mπενάκη-Ψαρούδα

Με τη συνέντευξη της Προέδρου της Βουλής κυρίας Άννας Μπενάκη-Ψαρούδα εγκαινιάζουμε μια νέα σειρά συνεντεύξεων με πολιτικά πρόσωπα τα οποία συνδέονται με το Πανεπιστήμιό μας και τα οποία είχαν και έχουν μια σημαντική συνεισφορά στη λειτουργία, ανάπτυξη και προβολή του.

Η Πρόεδρος της Βουλής κυρία Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα είναι Καθηγήτρια του Ποινικού Δικαίου στο Νομικό Τμήμα της Σχολής Νομικών, Oικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1978 και δικηγόρος Αθηνών από το 1962. Μετεκπαιδεύθηκε στη Γερμανία με γερμανικές υποτροφίες της Υπηρεσίας Ανταλλαγών (DAAD) και του Ιδρύματος Alexander von Humboldt, αρχικά στο Πανεπιστήμιο Βόννης, όπου ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ του Ποινικού Δικαίου (1961), και στο Ινστιτούτο Max Planck Αλλοδαπού και Διεθνούς Ποινικού Δικαίου του Φράιμπουργκ. Στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών προσελήφθη ως Βοηθός Έδρας Ποινικού Δικαίου το 1962, ενώ το 1971 ανακηρύχθηκε Υφηγήτρια με εντολή διδασκαλίας και το 1978 έγινε τακτική Καθηγήτρια του Ποινικού Δικαίου. Από το 1975 διευθύνει το έγκριτο Νομικό Περιοδικό "Ποινικά Χρονικά" και είναι συγγραφεύς βιβλίων και άρθρων Ποινικού Δικαίου και Ποινικής Δικονομίας και σχολίων στη Νομολογία.
Όσον αφορά τις πολιτικές και κοινωνικές της δραστηριότητες, διετέλεσε μέλος νομοπαρασκευαστικών επιτροπών του Υπουργείου Δικαιοσύνης και σύμβουλος σε θέματα Ανωτάτης Παιδείας των Υπουργών Παιδείας Αθανασίου Ταλιαδούρου και Γεωργίου Ράλλη (1975-1980). Μετά από πρόταση του τότε Πρωθυπουργού Γεωργίου Ράλλη εξελέγη Βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας (1981-84) και από το 1985 εκλέγεται συνεχώς Βουλευτής στην Α' Περιφέρεια Αθηνών. Διετέλεσε Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας στην Κυβέρνηση Τ. Τζαννετάκη (1989), Υπουργός Πολιτισμού (1990-92) και Υπουργός Δικαιοσύνης (1993) στην Κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη. Εξελέγη Δ' Αντιπρόεδρος της Βουλής από 21.4.2000 στην μόνη θέση Αντιπροέδρου που διατίθεται για την Αξιωματική Αντιπολίτευση, και Α' Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Διετέλεσε επίσης μέλος τής Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων και Oργανισμών καθώς και της Επιτροπής Κανονισμού της Βουλής. Ως Βουλευτής ασχολήθηκε ιδιαίτερα με θέματα Δικαιοσύνης, Παιδείας και Πολιτισμού καθώς και με γυναικεία θέματα.

Με μια μακρόχρονη και τόσο επιτυχημένη ακαδημαϊκή πορεία, τι ήταν αυτό που σας ώθησε να αφοσιωθείτε στην πολιτική;

Η ακαδημαϊκή καριέρα παρουσιάζει πολλά κοινά στοιχεία με την ενασχόληση με την πολιτική. Πηγάζουν και οι δύο από την ίδια διάθεση για προσφορά. Στηρίζονται επίσης και οι δύο στην επικοινωνία, αφού απευθύνονται και οι δύο σε αποδέκτες, τους οποίους προσπαθούν να κερδίσουν. Ως καθηγητής, καλείσαι να μεταδόσεις σε μια άλλη γενιά γνώσεις και μεθοδολογία, αλλά και την αγάπη για την επιστήμη σου, να ανοίξεις την πόρτα για τους σπουδαστές προς ένα διαφορετικό κόσμο. Ως πολιτικός, καλείσαι να χρησιμοποιήσεις αυτή τη γνώση για να δημιουργήσεις και να ασκήσεις πολιτική, με σκοπό να οδηγήσεις ένα ευρύτερο κοινό, ίσως έναν ολόκληρο λαό προς ένα καλύτερο αύριο. Πέρα από αυτό, και οι δύο ενασχολήσεις απαιτούν υπομονή, διαρκή εγρήγορση και ενημέρωση, δίκαιο φρόνημα και κατανόηση, αλλά κυρίως βαθιά αγάπη γι' αυτό που κάνεις. Άρα για μένα το πέρασμα από το Πανεπιστήμιο στην πολιτική ήρθε μάλλον ως φυσική συνέχεια, όταν κλήθηκα να προσφέρω τις υπηρεσίες μου ως βουλευτής Επικρατείας αρχικά. Στη συνέχεια η πολιτική με αιχμαλώτισε.


Η κυρία Μπενάκη

Υποθέτοντας ότι τα ζητήματα της Παιδείας ανήκουν στις προτεραιότητές σας, θα θέλατε να μας μιλήσετε για τις σκέψεις σας όσον αφορά την αναβάθμιση του χώρου της Παιδείας στη χώρα μας;

Είναι γενική διαπίστωση πως η Παιδεία στη χώρα μας αποτελεί έναν από τους πλέον πολύπαθους τομείς. Αλλαγές επί αλλαγών, πειράματα και συνταγές που στην πλειονότητά τους δεν έχουν αποδώσει τίποτα περισσότερο από σύγχυση και επιβάρυνση των μαθητών και σπουδαστών. O βασικός σκοπός, που δεν ήταν άλλος από την παροχή σωστής Γενικής Παιδείας, να βγάζουμε δηλαδή κατά το κοινώς λεγόμενο μορφωμένους ανθρώπους από τα σχολεία, δεν φαίνεται να έχει επιτευχθεί. Αλλά ούτε και ο παράλληλος στόχος, το να αποφοιτούν νέοι κατάλληλοι να ασκήσουν ένα βιοποριστικό επάγγελμα, επιτυγχάνεται. Αντιθέτως, οι μαθητές έχουν επιβαρυνθεί με πολλές ώρες μελέτης και φροντιστηρίων για να εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και από εκεί και πέρα… το χάος. Είναι σαφές ότι λείπει μια συνολική θεώρηση του προβλήματος της Παιδείας, που θα αρχίζει από το τέλος, δηλαδή θα ερευνά ποιον εξοπλισμό χρειάζεται ο νέος άνθρωπος για να προκόψει ΣΗΜΕΡΑ και κυρίως ΑΥΡΙO, και σταδιακά θα αναμορφώνει όλα τα στάδια της εκπαίδευσης.

O θεσμός της «Βουλής των Εφήβων» αποτελεί ένα άνοιγμα της πολιτικής προς τους νέους. Θα μπορούσε, πιστεύετε, να υπάρξει μια ανάλογη προσέγγιση προς τον φοιτητικό κόσμο;

Η «Βουλή των Εφήβων» είναι ένας θεσμός που αποσκοπεί στη γνωριμία των μαθητών με τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου και, κατ' επέκτασιν, της Δημοκρατίας. Είναι μια πολύ καλή ιδέα, η οποία, όμως, επιδέχεται βελτιώσεις, αφού με την ισχύουσα οργάνωση οι μαθητές έρχονται μάλλον απροετοίμαστοι, και καλούνται απλώς να εκθέσουν τις απόψεις τους σε διάφορα θέματα μέσα σε τρεις ημέρες, χωρίς να τους δίνονται τα εφόδια να μπουν πραγματικά στο κλίμα του Κοινοβουλίου. Όσον αφορά τους φοιτητές, αυτοί, μέσω των φοιτητικών εκλογών, των συλλόγων και των οργάνων έχουν μια πιο άμεση επαφή με τους θεσμούς της Δημοκρατίας, τις διαδικασίες εκπροσώπησης και λήψης αποφάσεων, και μαθαίνουν να ενεργούν ως πολίτες. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι στην πλειονότητά τους μετέχουν ήδη στην πολιτική ζωή του τόπου, αφού έχουν δικαίωμα ψήφου. Ίσως να υπάρξουν για τους φοιτητές άλλες πρωτοβουλίες, όπως η προκήρυξη βραβείων για τη συγγραφή μελέτης ή η συμμετοχή σε διαγωνισμούς πολιτικού λόγου κ.λπ.

Έχετε πει: «Τη Δημοκρατία πολλοί την επικαλούνται, λιγότεροι την εννοούν και ακόμη λιγότεροι την υπηρετούν». Ποια είναι η δική σας προσέγγιση της έννοιας, ειδικότερα τώρα, που βρίσκεστε στη θέση της Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων;

Είναι μια σοφή ρήση που βγαίνει μέσα από την πραγματικότητα. Η Δημοκρατία στην πράξη συνεπάγεται όχι μόνο άσκηση, αλλά και αντίστοιχους περιορισμούς δικαιωμάτων, πράγμα που σε μια επιπόλαιη αντιμετώπιση του θέματος δημιουργεί αντιδράσεις. Χρειάζεται επομένως εκπαίδευση στη Δημοκρατία, κάτι που μας λείπει.

Νιώθετε ότι η γυναικεία παρουσία στον πολιτικό στίβο εξακολουθεί να είναι μια μοναχική πορεία;

Κάθε άλλο, κι αυτό νομίζω ότι το αποδεικνύει η συνεχώς αυξανόμενη ενασχόληση γυναικών με την πολιτική, η κατάληψη υψηλών θέσεων και αξιωμάτων, η δυναμική τους παρουσία στη Βουλή και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Oι Έλληνες εμπιστεύονται κάθε μέρα και περισσότερο τις γυναίκες, ως εκ τούτου το εμπόδιο της προκατάληψης έχει ήδη πέσει. Βέβαια είναι πάντοτε δύσκολος ο ρόλος μιας γυναίκας που πρέπει να συνδυάσει οικογένεια, καθημερινές υποχρεώσεις και ενασχόληση με τα κοινά. Όπως βλέπετε όμως, στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι του γυναικείου φύλου δείχνουν να τα καταφέρνουν πολύ καλά. Και από προσωπική εμπειρία σας λέω ότι κατά τη διάρκεια της πολιτικής μου καριέρας δεν αντιμετώπισα ποτέ σοβαρές δυσκολίες, ιδίως από άνδρες συναδέλφους μου, λόγω του φύλου μου.

Αισθάνεστε επαγγελματίας πολιτικός;

Εξαρτάται πώς εννοείτε τον επαγγελματισμό. Αν ως επαγγελματίας λογίζεται ο άνθρωπος που κάνει σωστά τη δουλειά του, υπηρετεί με αγάπη, συνέπεια και συνεχή προσπάθεια αυτό που έχει επιλέξει και έχει το αίσθημα της ευθύνης απέναντι στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει, τότε, ναι, θέλω να πιστεύω πως είμαι επαγγελματίας. Όμως ποτέ δεν είδα την πολιτική ως βιοποριστικό επάγγελμα (δεν είναι δα και το πιο προσοδοφόρο), ούτε ως ευκαιρία ματαιόδοξης ανέλιξης και προβολής. Η πορεία μου στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στο δικηγορικό χώρο μού είχαν ήδη προσφέρει καταξίωση, πλούσιες εμπειρίες και επαγγελματική ικανοποίηση. Δεν μπήκα στην πολιτική για να ζήσω, ούτε για να γίνω γνωστή. Πήρα αυτή την απόφαση γιατί ένιωθα ότι μπορούσα να είμαι δημιουργική και σε έναν άλλο χώρο, γι' αυτό άλλωστε και συνεχίζω να παραμένω στην πολιτική.

Ποια θα επιθυμούσατε να είναι η προσωπική «σφραγίδα» που θα αφήσει η θητεία σας στην Προεδρία της Βουλής;

Η κίνηση του Πρωθυπουργού να με προτείνει για την Προεδρία της Βουλής υπήρξε ιδιαίτερα τιμητική για μένα και συνεπάγεται μεγάλες ευθύνες. Η πολυετής εμπειρία μου στο ελληνικό Κοινοβούλιο πιστεύω πως θα με βοηθήσει στο δύσκολο αυτό έργο. Ευχή δική μου είναι κατά τη διάρκεια της θητείας μου η Βουλή να λειτουργήσει με τρόπο αποτελεσματικό και λειτουργικό. Θα ήθελα να εξασφαλίσω γόνιμες και δημιουργικές συνεδριάσεις, με αυστηρή κριτική αλλά χωρίς άσκοπες αντιπαραθέσεις. Επίσης θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την προσφορά που θα μπορούσε να έχει η Εθνική Αντιπροσωπεία σε κοινωνικά ευαίσθητους και ιδιαιτέρως απειλούμενους χώρους, όπως το περιβάλλον, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Γι' αυτό και έχω κατά νου, σύμφωνα και με προτάσεις συναδέλφων, τη σύσταση Ειδικών Επιτροπών. Θα ήθελα ακόμη να προωθήσω μια ακόμη πιο αποτελεσματική στήριξη των γυναικών στο δύσκολο ρόλο τους. Υπάρχουν πολλά που μπορούν και πρέπει να γίνουν, και πιστεύω ότι η ανταπόκριση των βουλευτών θα είναι θετική.



Αρχή των Ειδήσεων

Tιμητική εκδήλωση για τα αφυπηρετούντα μέλη του Πανεπιστημίου Aθηνών

O Πρύτανης καθηγητής κ. Γ. Mπαμπινιώτης απευθύνει χαιρετισμό εκ μέρους των Πρυτανικών AρχώνΣε κλίμα έντονης συγκίνησης πραγματοποιήθηκε στις 11 Νοεμβρίου, στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών, η εκδήλωση προς τιμήν των αφυπηρετούντων μελών του Πανεπιστήμιού μας. O Πρύτανης, καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης, καλωσόρισε τους παρισταμένους στην τελετή αφυπηρέτησης και όχι αποχώρησης, όπως τόνισε, καθώς «η αποχώρηση παραπέμπει στον ‘χωρισμό', στο ‘χωριστά', στο ‘χωρίς'» ενώ «το Πανεπιστήμιο συνιστά μια κοινότητα με συνέχεια και παράδοση». Όπως τόνισε «κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι οι δάσκαλοί του. Το κύρος που απολαμβάνει το Πανεπιστήμιο Αθηνών οφείλεται στο διδακτικό προσωπικό και τα διοικητικά του στελέχη». O κ. Πρύτανης σημείωσε, επίσης, στην ομιλία του την ανάγκη «να ‘εκμεταλλεύεται' η Πολιτεία και το Πανεπιστήμιο το δυναμικό των αφυπηρετούντων, τη σοφία, την πείρα τους, στους τομείς της έρευνας και της εκπαίδευσης σε μεταπτυχιακό επίπεδο». Ευχήθηκε σε όλους υγεία και τη συνέχιση της συνεργασίας τους με το Πανεπιστήμιο και στο μέλλον.
Στη συνέχεια την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Σώματος των Oμοτίμων Γρ. Ποντίφηξ, ο οποίος μίλησε για τα ανάμεικτα συναισθήματα που προκαλεί η απότομη αλλαγή στην καθημερινή ζωή των αφυπηρετούντων. Εκ μέρους των αφυπηρετούντων μίλησε ο Καθηγητής της Νομικής κ. Κ. Κεραμεύς, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «οι ευχαριστίες είναι αμοιβαίες. Oι αφυπηρετούντες προσέφεραν ενσυνείδητα τις υπηρεσίες τους στο Πανεπιστήμιο. Αναγνωρίζουν την ασφάλεια, ενίοτε και θαλπωρή, που τους επιδαψίλευσε μέσα και παρά τις δεσμεύσεις και στενότητες του χρονοφθόρου ελληνικού κρατισμού το αρχαιότερο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας».
Ο κ. ΚεραμεύςΑναφέρθηκε, επίσης, και στις προοπτικές που ανοίγονται για τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους μετά την αφυπηρέτησή τους. «Oι αφυπηρετούντες είμαστε υπερήφανοι», είπε ο κ. Κεραμεύς, «γιατί δοκιμάσαμε να συνεισφέρουμε ένα πετραδάκι στην πατροπαράδοτη ενασχόληση με τη διδασκαλία. Oι ομότιμοι καθηγητές μπορούν να συνεχίσουν τη διδασκαλία σε μεταπτυχιακό μόνον επίπεδο. Μπορούν, επίσης, να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν την παρακολούθηση διδακτορικών διατριβών που τους είχαν ήδη ανατεθεί. Μπορούν, τέλος, να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν εισηγητικές εκθέσεις που είχαν αναλάβει κατά τον χρόνο τής ενεργού υπηρεσίας τους. Διαμορφώνεται, έτσι, η αποχώρηση των καθηγητών μάλλον ως μια διαδικασία βαθμιαίου περιορισμού της δραστηριότητας παρά ως απότομη και στιγμιαία διακοπή».
Η τελετή ολοκληρώθηκε με την απονομή αναμνηστικών μεταλλίων στους αφυπηρετούντες.

Σε προσεχές φύλλο «Το Καποδιστριακό» θα φιλοξενήσει ειδικό αφιέρωμα στην τελετή αυτή.


Αρχή των Ειδήσεων


Έκθεση φωτογραφίας φοιτητών της Ιατρικής για τα ετοιμόρροπα κτίσματα σε Αθήνα και Πειραιά

Στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών λειτουργεί έκθεση φωτογραφίας φοιτητών της Ιατρικής, μέ θέμα: "Ετοιμόρροπα κτίσματα σε Αθήνα και Πειραιά". Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του κατ'επιλογήν μαθήματος «Υπαρκτή Ιατρική». Αφορμή για τη συλλογή του υλικού της έκθεσης έδωσε ο πρόσφατος θανάσιμος τραυματισμός ενός νέου ατόμου, απο πτώση μαρκίζας, στην οδό Eρμού. Ετσι μια ομάδα φοιτητών υπό την καθοδήγηση του διδάσκοντος, Αναπληρωτή Καθηγητή Ιατρικής κ. Ι. Στ. Παπαδόπουλου, διεξήγαγε έρευνα με θέμα τα επίκινδυνα κτίσματα σε Αθήνα και Πειραιά. Ενδεικτικό της πληθώρας των κτηρίων αυτών αποτελεί το γεγονός ότι μέσα σε 2 μόνο εβδομάδες συγκεντρώθηκε ένας μεγάλος αριθμός φωτογραφιών (περίπου 400), και κατεγράφησαν πάνω απο 250 επίκινδυνα κτίσματα.

Στην έκθεση εκτίθενται περίπου 250 φωτογραφίες στις οποίες αποτυπώνονται:

• Ακραίες περιπτώσεις κτηρίων, ερειπωμένων και όχι μόνο, με μισογκρεμισμένους τοίχους, επικίνδυνες ρωγμές στα θεμέλια, στέγες υπό κατάρρευση, μπαλκόνια που κρέμονται κυριολεκτικά στον αέρα και γενικά κτήρια που χρήζουν άμεσης επέμβασης.

• Κτίσματα με δευτερεύοντα προβλήματα στη δόμηση εξίσου επικίνδυνα όμως για τους ανυποψίαστους περαστικούς. Χαλάσματα, ετοιμόρροποι σοβάδες και σκουριασμένα σίδερα που προεξέχουν μπορούν, κάτω από δυσμενείς συνθήκες, να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό.

• Τμήματα ή προεκτάσεις κτηρίων, όπως σάπια κουφώματα, κλιματιστικά με ελλειπή στήριξη, κεραίες, γλάστρες, πινακίδες ή αλλες πρόχειρες αυτοσχέδιες κατασκευές που βρίσκονται μετέωρες πάνω από τα κεφάλια χιλιάδων διερχομένων.

• Δημόσια κτήρια με προβλήματα, τα οποία αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία, καθώς η μεγάλη συχνότητα επισκέψεώς τους από σημαντικό αριθμό πολιτών καθημερινά πολλαπλασιάζει τον δείκτη επικινδυνότητας τους.

Στο πλαίσιο της διεξαγόμενης έρευνας η ομάδα των φοιτητών ήρθε σε επαφή με αρμόδιους υπαλλήλους του Δήμου, από τους οποίους ενημερώθηκε για το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ετοιμόρροπα κτήρια. Δυστυχώς, το πλαίσιο αυτό αποδείχτηκε ανεπαρκές. Η πληθώρα των απαιτούμενων ενεργειών για την αποκατάσταση ή την ενδεχόμενη κατεδάφιση ενός κτηρίου που εμπίπτει σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, παρακωλύει την εν λόγω διαδικασία καθιστώντας την αναποτελεσματική. Καθώς λοιπόν οι κρατικές ενέργειες οδηγούν σε αδιέξοδο, αποδεικνύεται μονόδρομος η δραστηριοποίηση του κάθε ατόμου ξεχωριστά.

Σκοπός αυτής της έκθεσης είναι όχι μόνο η βελτίωση της καλαισθησίας της πόλης αλλά πρωτίστως η υλοποίηση του κεντρικού στόχου της Ιατρικής που δεν είναι άλλος από τη διατήρηση της αρτιμέλειας και υγείας του ατόμου και η εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών συνθηκών διαβίωσής του. Εξάλλου είναι βασική αρχή ότι η πρόληψη και η αποφυγή του ατυχήματος είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τη θεραπεία...

Η έκθεση φωτογραφίας λαμβάνει χώρα στη Βιβλιοθήκη του Εργαστηρίου Φαρμακολογίας στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μικράς Ασίας 75, Γουδή). Διάρκεια: από τη Δευτέρα 22/11 έως την Παρασκευή 17/12. Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα ως Παρασκευή, 10:00-14:00.


Αρχή των Ειδήσεων

Αρχή της σελίδας