ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63

15/3/2005
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Eπίδοση τιμητικού τόμου
στον Aκαδημαϊκό και Oμότιμο Kαθηγητή κ. Γ. Λάββα

O Aκαδημαϊκός και Oμ. Kαθηγητής κ. Γ. Λάββας κατά την αντιφώνησή του μετά από την επίδοση του τιμητικού τόμου Στο Βέλος του Χρόνου τιτλοφορείται ο τιμητικός τόμος που συνεργάτες, φοιτητές, συνάδελφοι και φίλοι επέδωσαν στον ομότιμο καθηγητή και Ακαδημαϊκό κ. Γεώργιο Λάββα στις 23 Φεβρουαρίου στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών.

Για τον Πανεπιστημιακό που σιγά-σιγά ανακαλύπτεις τον πλούτο και το βάθος του έργου του μίλησε στην προσφώνησή του ο Πρύτανης κ. Γ. Μπαμπινιώτης . «O Γεώργιος Λάββας είναι ένα ευρύ πνεύμα, μια πολύπλευρη προσωπικότητα εστιασμένη στο όλον του Πολιτισμού», τόνισε ο κ. Μπαμπινιώτης, για να συνεχίσει υπενθυμίζοντας τους σταθμούς της λαμπρής τροχιάς που έχει διανύσει ο τιμώμενος για να καταλήξει σήμερα ένας από τους εξέχοντες μαχητές υπέρ της προβολής, διαχείρισης και προστασίας της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

O Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, καθηγητής κ. Γιάννης Πανούσης , χαρακτήρισε τον Γεώργιο Λάββα «ποιητή της αρχιτεκτονικής και αρχιτέκτονα της ελπίδας και της δημοκρατίας, ο οποίος μέσω ‘της τέχνης του' δεν αντιγράφει την πραγματικότητα αλλά τη δημιουργεί και μάλιστα την εξανθρωπίζει, αφού κάτω από την αισθητική του κρύβεται μια βαθιά ηθική συνείδηση».

Στη συνέχεια στο βήμα ανέβηκε ο Αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Πέτρος Μαρτινίδης , ο οποίος στάθηκε στο βασικό, κατά την άποψή του, διακριτικό της προσωπικότητας του τιμωμένου, την πραότητα: «O Γιώργος Λάββας διατηρούσε πάντα την πραότητα του ανθρώπου που ξέρει τα πράγματα και έτσι κι αλλιώς -και ως επιστήμη και ως βιώματα- που γνωρίζει τα μνημεία και στη συνθήκη της αρχικής συγκρότησης και στις συνθήκες των μεταγενέστερων αντιμετωπίσεών τους, πάντα έτοιμος να αντιμετωπίσει τη χημεία των υλικών μαζί με τη χημεία των αισθημάτων».

Αναγνώστηκε, επίσης, σύντομος χαιρετισμός της επίτιμης διευθύντριας του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, κυρίας Ευτυχίας Νικολαΐδου , η οποία για λόγους υγείας δεν παρέστη στην εκδήλωση. Η κυρία Νικολαΐδου είχε να θυμηθεί πολλά από τη μακρόχρονη συνεργασία της στη ‘μάχιμη' αρχαιολογία με τον τιμώμενο, υπογραμμίζοντας πως «τα όσα σοφά είχαν γραφεί ή διδαχθεί από τον πανεπιστημιακό δάσκαλο ήταν αξίες που καθόριζαν και τη στάση ζωής και την πορεία του».

O τιμητικός τόμος παρουσιάστηκε αναλυτικά από τον καθηγητή του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κ. Εμμανουήλ Μαρμαρά . Τον κύκλο των ομιλιών έκλεισε η Δρ. Μαρίνα Καραβασίλη , διδάσκουσα του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και στενή συνεργάτις του καθηγητή Γ. Λάββα. Η κυρία Καραβασίλη μίλησε μέσα από μια συναισθηματική οπτική για τον ακάματο ερευνητή και τον γενναιόδωρο δάσκαλο, του οποίου «η αφοσίωση στις επιστήμες που ακόμα με ζήλο υπηρετεί –αρχιτεκτονική, αρχαιολογία, ιστορία– ενέχει μια σχεδόν ερωτική αμετροέπεια».

Ακολούθησε η επίδοση του τιμητικού τόμου από τον καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Νίκο Χολέβα και η αντιφώνηση του τιμωμένου, στην οποία με σεμνότητα ο κ. Γεώργιος Λάββας, αφού ευχαρίστησε τους παρισταμένους, Πρυτανικές Αρχές, Ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους της Ιεραρχίας, συναδέλφους, φοιτητές και φίλους, μίλησε για τις «τρεις μοιραίες θηλυκές οντότητες» της ζωής του: την αρχαιολογία, την αρχιτεκτονική και την επικοινωνία. Απέδωσε στην τύχη την επιστημονική πορεία του, αφού, όπως είπε, «στάθηκε δυνατό στην πεπερασμένη χρονική έκταση μιας ανθρώπινης ζωής, να γίνει άμεσος μάρτυρας και κοινωνός του Ησιόδειου άροτρου, της προσελήνωσης, της virtual reality και του κυβερνοχώρου». Και στην πορεία αυτή να διατηρήσει την πίστη του «σε ένα πανάκριβο συναίσθημα, που το θεωρεί πεμπτουσία της ύπαρξης: την ηδονή της Καλοσύνης», πίστη που δένεται αρμονικά με την πεποίθηση ότι «η ζωή μιας κοινωνίας ή κι ενός ανθρώπου, χωρίς μνήμη, δεν έχει και πολύ νόημα».



Αρχή των Ειδήσεων

Συνέντευξη με τον Yφυπουργό Eξωτερικών
και αναπλ. καθηγητή κ. Π. Σκανδαλάκη

O Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Παναγιώτης Σκανδαλάκης είναι Aναπλ. Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διατελέσει Επιμελητής Χειρουργικής του Ακαδημαϊκού Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ και Διευθυντής Χειρουργικής του Ασκληπιείου Νοσοκομείου Βούλας. Εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής Β' Αθηνών στις εκλογές του Ιουνίου 1989. Τον Νοέμβριο του 1990 επανεκλέγεται στην ίδια εκλογική περιφέρεια. Στις εκλογές του 1996, του 2000 και του 2004 εξελέγη βουλευτής Λακωνίας. Υπήρξε επί χρόνια αρμόδιος της Ν.Δ. για τον Απόδημο Ελληνισμό καθώς και για διακλαδικά-εθνικά και νομοθετικά θέματα Εθνικής Άμυνας. Θέματα του Απόδημου Ελληνισμού πραγματεύεται και στο βιβλίο του Ελληνική Διασπορά, Η Δύναμη του Ελληνισμού.
Ο κ. Σκανδαλάκης

Κύριε Σκανδαλάκη, με μια μακρόχρονη ακαδημαϊκή πορεία τι ήταν αυτό που σας ώθησε να αφοσιωθείτε στην πολιτική;

Είναι άμεσα συναφείς οι δυο δραστηριότητες, είναι λειτουργήματα. Η επιστήμη μου, η ιατρική, την οποία υπηρέτησα με εντιμότητα και ευσυνειδησία για πολλά χρόνια, μου έμαθε τη χαρά της προσφοράς στον άνθρωπο. Τη χαρά που αισθάνεται κανείς όταν προσφέρει λύσεις σε πολύ σημαντικά προβλήματα. Την ίδια χαρά αισθάνεται και ένας πολιτικός, και αυτός είναι ο λόγος που με ώθησε να ασχοληθώ με τα κοινά εδώ και πολλά χρόνια. Το να μπορώ δηλαδή να προσφέρω στους συμπολίτες μου, τους συνδημότες μου παλαιότερα, και στους συμπατριώτες μου Λάκωνες σήμερα, με τις μικρές μου δυνάμεις, λύσεις στα προβλήματα, και κυρίως όραμα για ένα καλύτερο αύριο. Η πολιτική είναι μεράκι, είναι έρωτας. Όπως και η ιατρική. Εάν στην ιατρική δεν σου αρέσει αυτό που κάνεις, αν δεν το πιστεύεις και δεν το ζεις με όλο σου το είναι, δεν έχει πιθανότητες επιτυχίας. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με την πολιτική. Εάν δεν την αγαπάς, εάν δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις θυσίες γι' αυτήν, τότε θα αποτύχεις. Κι εγώ αγαπώ με πάθος, τόσο την ιατρική, όσο και την πολιτική, γι' αυτό ο λαός, εξακολουθεί και με τιμά με την εμπιστοσύνη του μέχρι σήμερα.

Με τον φόρτο εργασίας που συνεπάγεται ο υπουργικός θώκος, υπάρχει χρόνος για ενασχόληση με τα αμιγώς επιστημονικά σας ενδιαφέροντα;

Έχω αναστείλει τη δραστηριότητά μου στην ενεργό ιατρική μετά τη θέσπιση του ασυμβιβάστου στο Σύνταγμα. Όμως ποτέ δεν εγκατέλειψα, ούτε και θα το κάνω, την ενασχόληση με τα επιστημονικά ενδιαφέροντα. Συγγράφω βιβλία και πρόσφατα ολοκλήρωσα το τελευταίο μου πόνημα για την Ανατομία το οποίο περιλαμβάνεται στο ξενόγλωσσο βιβλίο Surgical Anatomy, ενώ νωρίτερα είχα συμμετάσχει στη συγγραφή τού επίσης ξενόγλωσσου βιβλίου Anatomy for Students. Ενημερώνομαι συνεχώς για τις εξελίξεις στην ιατρική, συναντώ συναδέλφους μου, κουβεντιάζουμε για κάθε τι γύρω από τον χώρο. O χρόνος σήμερα για μένα δεν είναι αρκετός, όπως πολύ σωστά επισημαίνετε. Όμως από την τσάντα μου ποτέ δεν λείπει ένα βιβλίο ιατρικής, πέρα από αυτά που έχω γράψει εγώ, πάντοτε βρίσκω λίγο χρόνο στα ταξίδια μου, μέσα στο αεροπλάνο, στα ξενοδοχεία, να μελετήσω μια νέα εργασία, να μάθω περισσότερα. Δεν είναι εύκολο, αλλά σας είπα και πριν, εάν αγαπάς κάτι με πάθος, δεν το αφήνεις, βρίσκεις χρόνο να ασχοληθείς μαζί του, έστω και ελάχιστο.

Υποθέτοντας ότι τα ζητήματα Παιδείας ανήκουν στις προτεραιότητές σας, θα θέλατε να μας μιλήσετε για τις σκέψεις σας όσον αφορά την αναβάθμιση του χώρου της Παιδείας στη χώρα μας;

Όπως έχει αναφέρει και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, η Παιδεία είναι η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησής μας. Η αναβάθμισή της αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη του τόπου μας. Έχουμε όραμα για την Παιδεία και θα το κάνουμε πράξη με τη βοήθεια του ελληνικού λαού και με τον διάλογο με όλα τα κόμματα. Σκοπός μας είναι να διαμορφώσουμε μέσα από τον διάλογο, στον κρίσιμο αυτό χώρο, μια πραγματικά εθνική πολιτική. Αυτό δεσμευτήκαμε και αυτό ξεκινήσαμε. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε μια πολιτική που να εκτείνεται σε βάθος χρόνου. Να χαρακτηρίζεται από συνέχεια και συνέπεια. Να ενώνει, να συνθέτει και να οδηγεί στο αύριο που οραματιζόμαστε. Θέλουμε να εξοπλίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της πατρίδας μας με όλα εκείνα τα στοιχεία που απαιτούνται για να έχει διάρκεια, σταθερότητα, αλλά και ευελιξία προσαρμογής στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη Γνώση.
Επενδύουμε όλοι μαζί στο ανθρώπινο κεφάλαιο της Πατρίδας μας, τον Πολιτισμό, την Παιδεία, τις νέες τεχνολογίες. Oι ανάγκες του σήμερα είναι μεγάλες και οι απαιτήσεις του μέλλοντος ακόμη μεγαλύτερες. Είναι, βέβαια, αυτονόητο πως δεν γίνονται όλα από τη μία ημέρα στην άλλη. Αλλά είμαστε όλοι βέβαιοι ότι με διάλογο, με συνεννόηση, με σύνθεση μπορούμε περισσότερα. Γνώμονας των προσπαθειών μας είναι η σύνθεση απόψεων και ιδεών. Κεντρικός στόχος της κυβέρνησης είναι η ποιότητα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Διαπιστώνουμε όλοι πια ότι στα χρόνια που πέρασαν είχαμε συμβιβαστεί με την ήσσονα προσπάθεια και υστερούμε εκεί που οφείλουμε και μπορούμε να πρωτοπορούμε.
Είναι υποχρέωσή μας να δημιουργήσουμε το ελληνικό σχολείο του μέλλοντος, με αξιολόγηση του παραγόμενου έργου σε όλα τα επίπεδα και με ενίσχυση της θέσης και του κύρους του εκπαιδευτικού κόσμου.

Τι θα λέγατε ότι έχετε κυρίως αποκομίσει από την ακαδημαϊκή αλλά και πολιτική σας δραστηριότητα εκτός των συνόρων; Σε τι υπερτερεί και σε τι υπολείπεται η χώρα μας έναντι των άλλων;

Με βεβαιότητα και κατηγορηματικό τρόπο μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι οι Έλληνες επιστήμονες είναι από τους καλύτερους στον κόσμο. Εδώ στη χώρα μας υπάρχει ένα πολύ αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό, το οποίο εργάζεται κάτω από συνθήκες οι οποίες θα μπορούσαν να είναι καλύτερες. Η βασική διαφορά μας από το εξωτερικό είναι πως έξω οι συνθήκες είναι καλύτερες, η κρατική μηχανή λειτουργεί και η αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού γίνεται στο έπακρο. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί Έλληνες επιστήμονες έφτασαν στην κορυφή δουλεύοντας έξω. Δεν υστερούμε σε επιστήμονες, το αντίθετο μάλιστα.
Η Ιατρική, ο δικός μου χώρος, στην Ελλάδα υπηρετείται από επιστήμονες που έγιναν ή είναι σημεία αναφοράς στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Τα συγγράμματά τους έχουν μεταφραστεί και διδάσκονται σε πολλά πανεπιστήμια του κόσμου και θεωρούνται υπόδειγμα επιστημονικής κατάρτισης και ήθους. Λίγη οργάνωση μας λείπει, για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε.

Αισθάνεστε επαγγελματίας πολιτικός;

Σε καμία περίπτωση. Η πολιτική είναι το μεράκι μου, το πάθος για προσφορά στα κοινά, και μου προσφέρει τη χαρά της δικαίωσης των αγώνων, των ιδεών και των οραμάτων μου. Μου προσφέρει, και δεν το κρύβω, την ανείπωτη χαρά της αναγνώρισης της προσφοράς, από τους συμπολίτες μου. Μπορώ όμως ανά πάσα στιγμή, εάν αυτό αποφασίσει ο λαός ή το κρίνω και εγώ, να πάω σπίτι μου, να επιστρέψω στα αμφιθέατρα για να διδάξω στους φοιτητές, στο χειρουργείο για να κάνω εγχειρήσεις. Δεν είμαι εξαρτημένος από την πολιτική, ούτε από καμιά καρέκλα. Ήρθα για να προσφέρω και όταν κρίνω ότι δεν μπορώ να προσφέρω περισσότερα, τότε θα κάνω αυτό που πρέπει. Εξάρτηση από την πολιτική έχουν μόνο οι ανεπάγγελτοι και όσοι έχουν δει την ενασχόλησή τους με τα κοινά ως μέσο για την ικανοποίηση της ματαιοδοξίας τους.

Θα μπορούσατε να συγκρίνετε την εμπειρία της διάλεξης στο αμφιθέατρο με εκείνη της δημόσιας αγόρευσης στη Βουλή;

Και οι δυο δραστηριότητες είναι εξίσου γοητευτικές και σημαντικές. Η εμπειρία της διδασκαλίας είναι συγκλονιστική, γιατί εκείνη τη στιγμή ετοιμάζεις τους επιστήμονες του αύριο και οφείλεις να τους μεταφέρεις τη γνώση και το ήθος που πρέπει να χαρακτηρίζει έναν άριστο επιστήμονα. Η αγόρευση στη Βουλή αφορά τα προβλήματα του κόσμου. Εκείνη τη στιγμή εκπροσωπείς τους ανθρώπους που σε πίστεψαν, που σε εμπιστεύθηκαν, αλλά εκπροσωπείς ιδέες και οράματα που δικαιώθηκαν περίτρανα στην ιστορία. Η χαρά της αγόρευσης, της αντιπαράθεσης ιδεών και απόψεων, και η χαρά της διδασκαλίας είναι δυο μη συγκρίσιμα μεγέθη, αλλά εξίσου γοητευτικά και σημαντικά.

Σε προσωπικό επίπεδο είστε ικανοποιημένος από τις μέχρι τώρα επιλογές στην καριέρα σας; Μήπως η πολιτική σάς έχει στερήσει στιγμές ακαδημαϊκής ευτυχίας;

Ανήκω στους τυχερούς που οι επιλογές τους ήταν πετυχημένες και δικαιώθηκαν, επειδή ακριβώς ήταν συνειδητές και προϊόν έντονου προβληματισμού. Όταν εισήλθα στην πολιτική ήξερα τι θα γίνει, ήξερα ότι θα πρέπει να κουραστώ πολύ για να αντεπεξέλθω με επιτυχία και στην ακαδημαϊκή μου πορεία. Δικαιώθηκα, γιατί δούλεψα πολύ, σε βάρος των προσωπικών μου στιγμών. Συνδύασα, με επιτυχία πιστεύω, τις δυο ιδιότητες και δεν έχω παράπονο. Αλλά θέλω να γνωρίζετε κάτι: τίποτα δεν μου χαρίστηκε, ούτε στην πολιτική, ούτε στην ακαδημαϊκή μου πορεία. Εργάστηκα άοκνα, έδωσα τον εαυτό μου, αφοσιώθηκα απόλυτα για να πετύχω τους στόχους μου. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο πράγμα που έμαθα στη ζωή μου, και μαθαίνω κι εγώ στα παιδιά μου. Ότι τίποτα δεν χαρίζεται, αλλά κατακτάται με δουλειά, ιδρώτα και ξενύχτια πάνω από βιβλία. Όμως για να είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντί σας, πιστεύω πως εάν δεν ήμουν πολιτικός, θα μπορούσα να είχα φτάσει εδώ που έφτασα επιστημονικά νωρίτερα και ίσως να είχα θέσει περισσότερες μελέτες και εργασίες στη διάθεση της επιστημονικής κοινότητας προς αξιολόγηση.



Αρχή των Ειδήσεων

Eπιδημία… ακαδημιών! Aπό την Aκαδημία Aθηνών
στις νέες «ακαδημίες» επιμόρφωσης, χορού, παιχνιδιών…

Στο ερώτημα «σε ποιους απευθύνεται η Ακαδημία Εργασίας που συγκροτεί η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος» καλούνται να απαντήσουν τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Απευθύνεται σε εκείνους που ζητούν απλώς μια μορφή επιμόρφωσης στον τομέα τους ή σε εκείνους που διεκδικούν έναν τίτλο με ισχύ πτυχίου από «το παράθυρο» της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας μας; Και ναι μεν κανείς από τους εκπροσώπους της Γ.Σ.Ε.Ε. δεν αναφέρεται πλέον καθόλου στη λέξη «πανεπιστήμιο» –αν και πριν από ένα χρόνο η λέξη αυτή χαρακτήριζε ξεκάθαρα τα σχέδια για τη δημιουργία της συνδικαλιστής Ακαδημίας– ωστόσο τα ερωτηματικά παραμένουν. Τα σχέδια των εμπνευστών της νέας Ακαδημίας αφορούν τη μετεξέλιξη της σε κάποια μορφή μη ιδιωτικού μη κρατικού πανεπιστημίου; Με ποιο τρόπο έγινε η επιλογή της ονομασίας «Ακαδημία» εάν δεν αντιπροσωπεύει το περιεχόμενο των σπουδών που προσφέρονται σ' αυτήν και το επίπεδο ενός Ιδρύματος που φιλοδοξεί να ενταχθεί στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας μας; Εάν λοιπόν δεν είναι στόχος η μετεξέλιξη της σε κάποιας μορφής πανεπιστημιακό Ίδρυμα, η ονομασία αυτή επιλέχθηκε για λόγους εντυπωσιασμού; Και τι απέγινε με τα σχέδια που είχαν εκφράσει άλλοι κρατικοί φορείς όπως η ΠΑ.Σ.Ε.Γ.Ε.Σ. και ο Δήμος της Αθήνας για την δημιουργία μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων;
Ερωτηματικά που έχουν περισσότερο ρητορικό χαρακτήρα, αφού κανένας επίσημος φορέας δεν μπορεί να δώσει ακόμη ξεκάθαρη απάντηση.

Στα σχέδια των εμπνευστών της Ακαδημίας Εργασίας και Διά Βίου Μάθησης ωστόσο, λέγεται ότι είναι η μελλοντική μετεξέλιξή της σε ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό Πανεπιστήμιο, όταν –και εάν– δημιουργηθεί το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο. Δεν θα έχει δίδακτρα και σε πρώτη φάση θα παρέχει συνδικαλιστική επιμόρφωση σε συνδικαλιστές που θα έχουν ολοκληρώσει την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση ή είναι κάτοχοι απολυτηρίου Σχολείων Δεύτερης. Oι συνδικαλιστές αυτοί, θα παρακολουθούν κύκλους σεμιναρίων σε συνεργασία με ευρωπαϊκά και ελληνικά A.E.I. σε διάφορα αντικείμενα, όπως κοινωνιολογία, οικονομία, πολιτικές επιστήμες, δίκαιο, εργασιακές σχέσεις κ.ά. Όταν συμπληρώνουν κύκλους διάρκειας 9 μηνών, θα αποκτούν Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης που θα είναι αναγνωρισμένο από οργανισμούς ευρωπαϊκών συνδικάτων.

H Ακαδημία Εργασίας θα παρέχει γενική εκπαίδευση σε εργαζομένους σε θέματα ποικίλης μορφής, που θα τους βοηθούν στην περαιτέρω εργασιακή εξέλιξη. Επίσης θα παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση σε νέους, εργαζόμενους και άνεργους, προκειμένου να ενισχύουν τα προσόντα τους ή και να μετεκπαιδεύονται σε νέα αντικείμενα. Επιθυμία της Γ.Σ.Ε.Ε. είναι άλλωστε, όπως έχουν δηλώσει ανοικτά στο παρελθόν οι εκπρόσωποί της, να προχωρήσει και σε μεταπτυχιακές σπουδές…

H λειτουργία της νέας Aκαδημίας της Γ.Σ.E.E.

Oι λεπτομέρειες της λειτουργίας της Ακαδημίας παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Τον Σεπτέμβριο του 2005 όταν θα λειτουργήσει για πρώτη χρονιά, θα επιλεγούν ως σπουδαστές 40 συνδικαλιστές από όλες τις περιφέρειες της χώρας. Oι υποψήφιοι θα προταθούν από τις δευτεροβάθμιες οργανώσεις τους ή θα αυτοπροταθούν. Στους εκπαιδευόμενους θα δοθεί ειδική εκπαιδευτική άδεια προκειμένου να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών της Ακαδημίας.

Πρόεδρος της Ακαδημίας θα είναι ο πανεπιστημιακός κ. Ν. Μουζέλης, ενώ ήδη αναζητούνται καθηγητές πανεπιστημίου για να διδάξουν στο εσωτερικό της τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα της Ακαδημίας Εργασίας, για τα μαθήματα που έχουν περισσότερο θεωρητικό χαρακτήρα, οι εκπαιδευτές θα είναι διδάσκοντες σε πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι., διδάκτορες ή κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, μελετητές, ερευνητές ή εμπειρογνώμονες «με γνώση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης ενηλίκων και των ζητημάτων που απασχολούν το συνδικαλιστικό κίνημα».

Για τα μαθήματα που έχουν βιωματικό ή πρακτικό χαρακτήρα οι εκπαιδευτές θα είναι εμπειρογνώμονες «που συνδυάζουν τη γνώση και την εμπειρία του θέματος με τη συνδικαλιστική εμπειρία».

Εκπαιδευτές κατά την ηγεσία της Ακαδημίας, μπορούν να είναι ακόμη κατά περίπτωση προσωπικότητες της επαγγελματικής, κοινωνικής, πολιτικής και πολιτιστικής ζωής, εκπρόσωποι κοινωνικών εταίρων, στελέχη των ΜΜΕ καθώς και ξένοι εμπειρογνώμονες. Oι παραπάνω, όπως γίνεται και στα ΑΕΙ, θα καλούνται να εμπλουτίσουν το πρόγραμμα των σπουδών με διαλέξεις, αναλύσεις θεμάτων, τραπέζια διαλόγου, παράλληλα με τα προγράμματα σπουδών.

Θα υπάρχει όμως και ο θεσμός του εκπαιδευτή-συμβούλου (tutor), επίσης δανεισμένος από την πανεπιστημιακή πρακτική, που θα έχει συμβουλευτικό, συντονιστικό ρόλο προς τους εκπαιδευόμενους. «Θα τους βοηθάει στην επίτευξη των στόχων τους, στην οργάνωση της μελέτης, στον προσανατολισμό τους, θα ενδυναμώνει την αυτοπεποίθησή τους, θα συμβάλλει ώστε να δημιουργείται πνεύμα ομάδας μεταξύ των εκπαιδευόμενων, θα καταγράφει δυσκολίες και εμπόδια ενημερώνοντας για πιθανές αναπροσαρμογές της πορείας του προγράμματος σπουδών κλπ» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό πρόγραμμα της Γ.Σ.Ε.Ε.

Το πρόγραμμα σπουδών της Ακαδημίας Εργασίας θα διαρκεί σε πρώτη φάση ένα έτος. Oι ώρες παρακολούθησης των μαθημάτων, των εργαστηριακών ασκήσεων, των επισκέψεων σε χώρους εργασίας και των διαλέξεων επιστημονικών συνεργατών θα είναι συνολικά 320 ώρες, δηλαδή πρόγραμμα 20 εβδομάδων σε διάρκεια 10 μηνών (Σεπτέμβριο-Ιούνιο) για τέσσερεις ώρες την ημέρα.

Κατά τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο δεν θα πραγματοποιούνται παραδόσεις και εργαστηριακές ασκήσεις. Oι εκπαιδευόμενοι θα πραγματεύονται ειδικές ασκήσεις (προόδους) και θα δίνουν τελικές εξετάσεις στα μαθήματά τους. Συνολικά το πρόγραμμα σπουδών θα περιλαμβάνει τρεις κατηγορίες μαθημάτων. Τα γενικά-υποχρεωτικά μαθήματα (4 μαθήματα διάρκειας 30 ωρών την εβδομάδα το καθένα), τα ειδικά-υποχρεωτικά μαθήματα (6 μαθήματα διάρκειας 20 διδακτικών ωρών το καθένα) και τα μαθήματα επιλογής (2 έως 6 μαθήματα διάρκειας 15 διδακτικών ωρών την εβδομάδα). Τα γενικά-υποχρεωτικά μαθήματα είναι: Το Κοινωνικό και Πολιτικό πλαίσιο της Συνδικαλιστικής Δράσης (στοιχεία Κοινωνιολογίας και Πολιτικής Επιστήμης), Η σύγχρονη ελληνική οικονομία (Στοιχεία Oικονομικής θεωρίας: Μικροοικονομία-Μακροοικονομία), Εργασιακές σχέσεις και στοιχεία εργατικού Δικαίου, Το Ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο του εργατικού Κινήματος. Τα ειδικά-υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι: Κοινωνιολογία της εργασίας, Oικονομικά της εργασίας - Θέματα ανθρώπινου δυναμικού, Βασικές αρχές διοίκησης-Λήψη αποφάσεων, Αρχές, ρόλος και ιστορία του εργατικού κινήματος, Θέματα διαπραγματεύσεων, Ασφάλεια και υγιεινή στους χώρους εργασίας. Τα μαθήματα επιλογής θα είναι: Στοιχεία στατιστικής, Στοιχεία λογιστικής, Ψυχολογία της εργασίας, Δια βίου μάθηση και συνδικαλιστικό κίνημα, Επικοινωνία και ΜΜΕ, Ανθρώπινα δικαιώματα-Διαπολιτισμικότητα-Θέματα κοινωνικού φύλου, Θέματα περιβάλλοντος.

Κάθε μάθημα θα καλύπτεται από σημειώσεις-ασκήσεις συμβατικής ή ηλεκτρονικής μορφής με ευθύνη και πρόταση του εκπαιδευτή. Θυμίζουν άραγε τα παραπάνω καθόλου τη δομή ή τη λειτουργία του πανεπιστημίου;

Τα εγκαίνια της Ακαδημίας της Γ.Σ.Ε.Ε.

Η Ακαδημία της Γ.Σ.Ε.Ε. εγκαινιάστηκε ήδη με τις ευχές πολλών υπουργών και του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κωστή Στεφανόπουλου σε εκδήλωση που έγινε στην Παλαιά Βουλή, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνδιάσκεψης με θέμα τη «Συνδικαλιστική Εκπαίδευση, το περιεχόμενο και τις προοπτικές της στη σύγχρονη κοινωνία». O πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Ε. κ. Χρήστος Πολυζωγόπουλος μίλησε για ένα «συγκροτημένο φορέα συνδικαλιστικής εκπαίδευσης που θα ενσαρκώνει στην πράξη την έννοια της Διά Bίου Mάθησης παρέχοντας γνώσεις και δεξιότητες που θα ενισχύουν ποιοτικά τη συνδικαλιστική παρέμβαση αλλά και την προσωπική και κοινωνική εξέλιξη των συνδικαλιστών».

Τη σημασία της νεοσύστατης Ακαδημίας «στην ποιοτική αναβάθμιση του συνδικαλισμού στον προσδιορισμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων», επισήμανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τονίζοντας ότι στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συνδικαλιστών υπάρχουν όρια που δεν πρέπει κανείς να ξεπερνά στις διεκδικήσεις του, καθώς δεν πρέπει να λησμονούνται ποτέ τα γενικότερα συμφέροντα του τόπου. «Έχουμε ανάγκη από γνήσια ουσιαστική εκπροσώπηση στον χώρο του συνδικαλιστικού κινήματος που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της σύγχρονης δημοκρατικής έκφρασης και δραστηριότητας του κάθε πολίτη» τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Απασχόλησης Πάνος Παναγιωτόπουλος .

«Η συνδικαλιστική επιμόρφωση είναι σήμερα μία επιτακτική ανάγκη, που θα δώσει τη δυνατότητα στη συνδικαλιστική πλευρά να συμμετέχει στις κοινωνικές διεργασίες ως ουσιαστικός εταίρος», τόνισε η υπουργός Παιδείας κυρία Μαριέττα Γιαννάκου . Δίνοντας όμως την πραγματική ερμηνεία της σύστασης της Ακαδημίας Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε., η βουλευτής του ΠΑΣOΚ κυρία Μαρία Δαμανάκη χαιρέτισε την πρωτοβουλία εξηγώντας ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι υπέρ της θεσμοθέτησης της ίδρυσης μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων εκπαίδευσης, «καθώς το ισχύον σύστημα με τα ανώτατα κρατικά ιδρύματα της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν ανταποκρίνεται πλέον στα ζητούμενα».



Αρχή των Ειδήσεων

Tο ΔI.K.A.T.Σ.A. εντοπίζει πρόβλημα
με τους μεταπτυχιακούς τίτλους από A.E.I. της Iταλίας

Δύο περιπτώσεις ιδιωτικών γραφείων στην Ελλάδα, που υπόσχονται στους Έλληνες «μεταπτυχιακούς τίτλους σε 50 ημέρες» από πανεπιστήμια της Ιταλίας, έστειλε τις προηγούμενες ημέρες στον εισαγγελέα το Yπουργείο Παιδείας. Oι υπεύθυνοι των δύο γραφείων φέρονται να έχουν τελέσει σοβαρά αδικήματα και για το ίδιο θέμα διεξάγεται ήδη ανάκριση. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, όπου και ο βουλευτής του Συνασπισμού κ. Θαν. Λεβέντης κατήγγειλε τη δράση ενός κυκλώματος χορήγησης μεταπτυχιακών τίτλων στην Ελλάδα σε συνεργασία με πανεπιστήμια της Ιταλίας και μετά από ολιγοήμερη παρακολούθηση μαθημάτων. O κ. Λεβέντης κατέθεσε ερώτηση προς την Yπουργό Παιδείας στην οποία και ανέφερε ότι «κάποιοι φοιτητές αφού καταβάλουν 11.500 ευρώ και παρακολουθήσουν τμηματικά για 50 ημέρες ειδικά μαθήματα, παίρνουν μεταπτυχιακό τίτλο αλλά και πιστοποιητικό άριστης γνώσης της ιταλικής γλώσσας». Απαντώντας στην ερώτηση, ο Yφυπουργός Παιδείας κ. Σπ. Ταλιαδούρος τόνισε ότι ήδη από το Μάιο του προηγουμένου έτους έχει ζητηθεί από τα Πανεπιστήμια L' Aquila και La Sapienza, να δοθούν πληροφορίες σε ό,τι αφορά στο πρόγραμμα σπουδών τους χωρίς να έχουν δοθεί μέχρι σήμερα απαντήσεις.

Για το ίδιο θέμα, το Διεπιστημονικό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) αποφάσισε να σταματήσει τη διαδικασία αναγνώρισης πτυχίων που χορηγούνται από τα δυο Πανεπιστήμια της Ιταλίας που φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση, ενώ εξονυχιστικός έλεγχος θα γίνει σε όλους τους μεταπτυχιακούς τίτλους που προέρχονται από Α.Ε.Ι. της Ιταλίας. Όπως αποφασίστηκε από τη διοίκηση του Κέντρου, κανένας μεταπτυχιακός τίτλος από την Ιταλία δεν θα αναγνωρίζεται, αν δεν δίνονται σαφείς πληροφορίες για τον ακριβή τρόπο πραγματοποίησης των σπουδών (ύλη, διάρκεια σπουδών, διδακτικό προσωπικό, εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων κ.ά). Το Yπουργείο Παιδείας διευκρίνισε ότι τα δύο ιδιωτικά γραφεία που εμπλέκονται στην υπόθεση υπόσχονταν αναγνώριση πτυχίων ιατρικής και άδειας άσκησης επαγγέλματος μέσω χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά παράκαμψη των σχετικών διαδικασιών του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. , αλλά και τη χορήγηση master ετήσιας διάρκειας επιπέδου ΙΙ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα θα γινόταν με διαμονή στην Ιταλία 8 ημέρες το Πάσχα, 50 ημέρες το καλοκαίρι και 8 ημέρες τα Χριστούγεννα, ενώ είναι αμφίβολο αν οι υποψήφιοι γνώριζαν επαρκώς την ιταλική γλώσσα, αφού διαφημιζόταν και η παροχή μεταφραστικών υπηρεσιών. Όλα τα σχετικά στοιχεία διαβιβάστηκαν από το Yπουργείο Παιδείας στον αρμόδιο εισαγγελέα.

Ψηφίστηκε όμως τις προηγούμενες ημέρες στη Βουλή το νομοσχέδιο του Yπουργείου Παιδείας με το οποίο καταργείται το Διεπιστημονικό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) και αντικαθίσταται από νέο Oργανισμό, που θα προωθεί την αυτόματη αναγνώριση των πτυχίων από τα περισσότερα πανεπιστήμια των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και από τα μεγάλα πανεπιστήμια των Ην. Πολιτειών, του Καναδά και της Ελβετίας. Oι κάτοχοι πτυχίων απο χώρες του εξωτερικού που ζητούν αναγνώριση και ισοτιμία τους με εκείνα των ελληνικών Α.Ε.Ι. θα παίρνουν την απάντησή τους από το νέο Oργανισμό που αντικαθιστά το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α., το αργότερο σε τρεις μήνες από την υποβολή της αίτησης τους. Στην θέση του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. και του «Ινστιτούτου Τεχνολογικής Εκπαίδευσης» που επίσης καταργείται, δημιουργείται ο «Oργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης» (O.Α.Τ.Α.Π) για την αναγνώριση πτυχίων των Α.Ε.Ι. και των Τ.Ε.Ι. από χώρες του εξωτερικού. Από το νομοσχέδιο εξαιρέθηκε η αρχική ρύθμιση που προέβλεπε ότι αναγνωρίζεται αυτόματα και στην Ελλάδα όποιο πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. αναγνωρίζεται και στη χώρα που εδρεύει.



Αρχή της σελίδας