ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64

1/4/2005
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


O εορτασμός της Eθνικής Eπετείου της 25ης Mαρτίου
στο Πανεπιστήμιο Aθηνών

Oι Πρυτανικές Aρχές και μέλη της Συγκλήτου με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. K. Παπούλια και την κυρία ΠαπούλιαΣτη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 25 Μαρτίου ο επίσημος εορτασμός για την Εθνική Επέτειο. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. K. Παπούλιας, ο οποίος και ευχαρίστησε την Πανεπιστημιακή κοινότητα για τη θερμή υποδοχή που του επεφύλαξε. Να σημειώσουμε ότι ο κ. Παπούλιας είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές του στο Μιλάνο και την Κολωνία, όπου ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή στο Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο.

Στον χαιρετισμό του, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής κ. Γ. Μπαμπινιώτης, συνεχάρη, εκ μέρους των Πρυτανικών Αρχών, της Συγκλήτου και ολόκληρης της Πανεπιστημιακής κοινότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών, τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας λέγοντάς του ότι «τον συνοδεύουν οι ειλικρινείς και θερμές ευχές όλων για να επιτύχει στα νέα του υψηλά καθήκοντα». O κ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε επίσης στην ιδιαίτερη ευαισθησία που διακρίνει τον κ. Παπούλια σε θέματα που αφορούν τη γλώσσα, την παιδεία και την ιστορία μας, γεγονός που, όπως υπογράμμισε, «αποτελεί εγγύηση για έναν στενότερο δεσμό του νέου Προέδρου με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και με τα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του».

Αναφερόμενος στην Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου, ο κ. Μπαμπινιώτης τόνισε ότι «οι Εθνικές Εορτές για μια χώρα που σέβεται την παράδοση και την ιστορική μνήμη των αγωνιστών της, πρέπει να είναι ημέρες εθνικής περισυλλογής, εθνικής αυτογνωσίας και εθνικού προβληματισμού. Με τη συγκυρία μάλιστα των πρόσφατων γεγονότων δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο καθιερωμένος κοινός εορτασμός της επανάστασης του 1821 και της γιορτής τής Παναγίας έχει τον δικό του συμβολισμό και τη δική του εξαιρετική σημασία. Πρόκειται για το εθνικό δίπολο Ελληνισμού και Oρθοδοξίας, δίπολο ιστορικά εδραιωμένο και καθαγιασμένο από τους αγώνες των Ελλήνων μαχητών, ανάμεσα στους οποίους υπήρξαν και ιερωμένοι».

Συνεχίζοντας ο Πρύτανης κ. Γ. Μπαμπινιώτης τόνισε ότι το Πανεπιστήμιο Αθηνών «έχει μακρά και λαμπρή παράδοση στον εορτασμό της Εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου. Είναι το Πανεπιστήμιο Αθηνών που ως το αρχαιότερο πνευματικό και επιστημονικό Ανώτατο Ίδρυμα της χώρας καθιέρωσε τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου στα Ανώτατα Ιδρύματα, τα χρόνια μάλιστα που ζούσαν ακόμα οι αγωνιστές της Επανάστασης. Από την ίδια τη χρονιά ίδρυσης του Πανεπιστημίου, το 1837, η Επέτειος της 25ης Μαρτίου αρχίζει να εορτάζεται στο Πανεπιστήμιο πανηγυρικά και με ευρύτατη λαϊκή συμμετοχή. Καθώς το Πανεπιστήμιο Αθηνών συνεχίζει αυτή την παράδοση επί 168 χρόνια, έχουν εκφωνηθεί μέσα σε αυτή την αίθουσα βαρυσήμαντες ομιλίες για ποικίλες πλευρές του ιστορικού γεγονότος και του ιστορικού φαινομένου της Επανάστασης του 1821, τις οποίες οι Πρυτανικές Αρχές έχουμε σκοπό να εκδώσουμε σε ιδιαίτερο συλλογικό τόμο».

Τον πανηγυρικό λόγο εκφώνησε ο Ακαδημαϊκός και Καθηγητής του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας κ. Κ. Σβολόπουλος. Το καίριο για τον Ελληνισμό και την επιστημονική μελέτη του Ελληνισμού θέμα που ανέπτυξε είχε τον τίτλο: «Η γένεση της ιστορίας του Νέου Ελληνισμού». Με την ομιλία του ο καθηγητής Κ. Σβολόπουλος έδειξε πώς, πότε και από ποιους ξεκίνησε η επιστημονική μελέτη της ιστορίας του νέου Ελληνισμού, αναδεικνύοντας παράλληλα μια ακόμη συμβολή του Πανεπιστημίου Αθηνών σε αυτό το τεράστιας σημασίας θέμα.



Αρχή των Ειδήσεων

Συνέντευξη με τον Bουλευτή
και Aναπλ. Kαθηγητή κ. Λ. Γρηγοράκο

 

O Βουλευτής Λακωνίας κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος είναι Aναπληρωτής Καθηγητής του Tμήματος Nοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Υπήρξε μέλος πολλών επιτροπών και ομάδων εργασίας του Ε.Σ.Υ. και συμβουλευτικών ομάδων εργασίας Yπουργείων, ενώ διετέλεσε αρκετές φορές μέλος των Δ.Σ. της Πνευμονολογικής Εταιρείας και μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας Νοσηλευτικών Σπουδών. Από το 1981 μέχρι την εκλογή του ως βουλευτή το 2000 διετέλεσε αναπληρωτής διευθυντής του Ε.Κ.Α.Β., αντιπρόεδρος του νοσοκομείου «Ελπίς», πρόεδρος του νοσοκομείου «Αγία Όλγα» καθώς και του νοσοκομείου «Έλενα Βενιζέλου».

Ο κ. Γρηγοράκος

Κύριε Γρηγοράκο, τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ασχοληθείτε με την πολιτική;

Ήμουν πολιτικοποιημένος από πολύ μικρή ηλικία. Ήταν καθοριστικές οι επιδράσεις που δέχθηκα ως μαθητής από τον Ανένδοτο του 1-1-4 και ως φοιτητής συμμετέχοντας στον αγώνα υπέρ των δημοκρατικών ιδεωδών και κατά της δικτατορίας. Γεννήθηκε τότε μέσα μου το όραμα της άτρυτης προσπάθειας για την αποκατάσταση και την προστασία της δημοκρατίας στον τόπο μας. O οργανισμός μου ποτέ δεν απειλήθηκε από τον ιό της πολιτικής για την πολιτική. Αντίθετα η ενασχόλησή μου με τον στίβο της πολιτικής, ως αιρετός πλέον εκπρόσωπος του λαού, ήρθε κατόπιν ώριμης σκέψης, αλλά και από την ανάγκη ικανοποίησης της ανάγκης για προσφορά και στο τελευταίο μέλος του κοινωνικού συνόλου. Νομίζω ότι σ' αυτό συνέβαλε και η επαγγελματική μου ιδιότητα ως γιατρού που επέτεινε το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης και της προσφοράς, μόνο που αυτή τη φορά κλήθηκα να εργαστώ και από το μετερίζι της πολιτικής.

Με τον φόρτο εργασίας που συνεπάγεται η ενασχόλησή σας με την πολιτική, υπάρχει χρόνος για ενασχόληση με τα αμιγώς επιστημονικά σας ενδιαφέροντα;

O χρόνος στην επιστήμη, στην πολιτική αλλά και στη ζωή γενικότερα δεν είναι ποτέ αρκετός. Πολλώ δε μάλλον όταν οργανωτική αρχή της ζωής σου είναι ένα αδηφάγο αίσθημα δημιουργικότητας και παραγωγής έργου χρήσιμου για τον κάθε πολίτη. Είναι αλήθεια ότι αυτή την περίοδο η πολιτική έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής μου δραστηριότητας, χωρίς όμως αυτό να έχει αποβεί εις βάρος των επιστημονικών μου ενδιαφερόντων. Ενημερώνομαι με την ίδια συνέπεια γύρω από την ιατρική και ειδικότερα την πνευμονολογία-εντατικολογία που είναι το αντικείμενό μου, ενώ συνεχίζω να διδάσκω ως αναπληρωτής καθηγητής, όχι πλέον σε επαγγελματικό επίπεδο, πάντοτε όμως σε επαγγελματικά πρότυπα. Σίγουρα οι ώρες διδασκαλίας είναι πολύ λιγότερες σε σύγκριση με το παρελθόν, αλλά φροντίζω να διατηρώ όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επαφή με την ακαδημαϊκή μου δραστηριότητα. Είναι ένας δεσμός που παραμένει αρραγής, έστω και αν πρέπει να μειώνω στο ελάχιστο κάθε φορά το χρόνο ξεκούρασης.

Τι θα λέγατε ότι έχετε κυρίως αποκομίσει από την ακαδημαϊκή αλλά και πολιτική σας δραστηριότητα;

Είναι δραστηριότητες που σε βοηθούν να επενδύεις τη δημιουργικότητα του πνεύματος, την αστείρευτη επιθυμία της προσφοράς στην κοινωνία, το υψηλό αίσθημα ευθύνης και βέβαια την ανάγκη να αφουγκράζεσαι τον άλλο. Το τελευταίο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μάθημα ζωής, που παίρνει κανείς μέσα και από τις δύο δραστηριότητες, και την ακαδημαϊκή και την πολιτική. Το desideratum λοιπόν και στα δύο πεδία φρονώ ότι πρέπει να είναι η προθυμία να τείνεις ευήκοον ους στη διαφορετική άποψη, στην αντίθετη επιχειρηματολογία του πολιτικού, του συναδέλφου ακαδημαϊκού και του φοιτητή, και βέβαια να πιάνεις τον σφυγμό του πολίτη που έχει τις υψηλότερες απαιτήσεις από εσένα.

Θα μπορούσατε να συγκρίνετε την εμπειρία τής διάλεξης στο αμφιθέατρο με εκείνη τής δημόσιας αγόρευσης στη Βουλή;

Είναι και οι δύο διαδικασίες με υψηλές απαιτήσεις και έτσι πρέπει να είναι. Είναι επίσης προσπάθειες να επικοινωνήσεις τις θέσεις σου, να εκτονώσεις τη γνώση σου, να διαλεχθείς μέσα από την παράδοση ενός μαθήματος, την ικανοποίηση των αποριών του φοιτητή, την αντιπαράθεση με τον συνάδελφο πολιτικό. Είτε βρίσκεσαι μέσα σε ένα αμφιθέατρο είτε πάλι στην αίθουσα συνεδριάσεων του ελληνικού κοινοβουλίου, οφείλεις να έχεις άμεση επαφή με το περιβάλλον, να σέβεσαι τον κάθε ακροατή και τους προβληματισμούς του, και να μην αποκόπτεσαι από αυτόν παραληρώντας με μονολόγους που δεν τυγχάνουν και ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. O λόγος μου και στις δύο περιπτώσεις επιδιώκω να αποσπά την προσοχή των δεκτών και να προκαλεί τη διάδραση και την ανταπόκριση από μέρους τους. Χωρίς κάποιο feedback σε μια ερώτηση ή σε μια ομιλία στη Βουλή ή στη διάλεξη σε μια αίθουσα διδασκαλίας, φεύγει κανείς με την ψευδαίσθηση ότι η πειθώ των λόγων του έφτασε στο ζενίθ. Πολλές φορές όμως συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Γενικά, πιστεύω ότι για να επιτύχεις την captatio benevolentiae και να αιχμαλωτίσεις το ενδιαφέρον του οποιουδήποτε ακροατηρίου απαιτούνται εξαιρετικά μεγάλες δόσεις εγρήγορσης και ενσυναίσθησης.

Σε προσωπικό επίπεδο, είστε ικανοποιημένος από τις μέχρι τώρα επιλογές στην καριέρα σας; Μήπως η πολιτική σάς έχει στερήσει στιγμές ‘ακαδημαϊκής ευτυχίας';

Αυτό που εσείς ονομάζετε καριέρα το θεωρώ ως μια διαδρομή που έχω επιλέξει με ορίζοντα έναν θετικό απολογισμό, όταν έρθει εκείνη η στιγμή. Τώρα είμαι απλά αφοσιωμένος και πραγματικά δοσμένος σε αυτήν μου την επιλογή και κρίνομαι σε καθημερινή βάση από τους άλλους. Όσον αφορά τις στιγμές της ‘ακαδημαϊκής ευτυχίας' είναι κάτι που όντως απολαμβάνω σε λιγότερο βαθμό σήμερα, αλλά η σκέψη ότι έρχονται περισσότερες τέτοιες στιγμές στο μέλλον διατηρεί πάντοτε έντονη την επιθυμία για ακόμα μεγαλύτερη ακαδημαϊκή δραστηριότητα.

Σε ποιο επίπεδο πιστεύετε ότι βρίσκεται η ιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα;

Θα έλεγα ότι οι εκπαιδευόμενοι ιατροί καταβάλλουν μια αξιέπαινη προσπάθεια, ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο πεδίο τους και στα αντικείμενά τους. Μετεκπαιδεύονται στο εξωτερικό σε πολλαπλά επίπεδα και εισάγουν σημαντική ιατρική τεχνογνωσία τελευταίου τύπου ανατροφοδοτώντας το ενδιαφέρον για την προαγωγή της επιστήμης. Ωστόσο, σε εθνικό επίπεδο, τα περιθώρια για υψηλού επιπέδου εκπαίδευση υπάρχουν και γι' αυτό πρέπει να ρίξουμε το βάρος σε όσο το δυνατόν πιο σύγχρονες υποδομές έρευνας. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι ιδιαίτερα αξιόλογο, αλλά καλό είναι να του παρέχουμε άρτιες συνθήκες εκπαίδευσης, ώστε να αυξήσουμε και τις εξαγωγές μας σε τεχνογνωσία.

Πώς θα σχολιάζατε την πορεία του Ε.Σ.Υ. όλα αυτά τα χρόνια; Πιστεύετε ότι χρειάζεται να γίνουν κάποιες αλλαγές και προς ποια κατεύθυνση;

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας αποτελεί μια αναμφίλεκτη θεμελίωση της Υγείας στην Ελλάδα. Ήταν η υλοποίηση ενός οράματος που στόχευε στη δωρεάν εξασφάλιση υπηρεσιών υγείας για όλους τους πολίτες. Ήταν μια καινοτομία ιστορικής σημασίας που εισήγαγε τότε η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣO.Κ. Στο διάστημα των δύο δεκαετιών που ακολούθησαν από τότε, έγιναν σημαντικά βήματα βελτιστοποίησης του συστήματος και καταβλήθηκε εργώδης προσπάθεια. Αρκετές όμως πρωτοβουλίες μεταρρύθμισης έμειναν ανολοκλήρωτες. Αυτό είχε άμεσες παρενέργειες στην καθημερινότητα του πολίτη που είχε και έχει –δικαιολογημένα πιστεύω– υψηλές απαιτήσεις από τους φορείς υγείας της χώρας του. Χρειάζονται διορθωτικές παρεμβάσεις μακροπρόθεσμης στρατηγικής στην κατεύθυνση της αποκέντρωσης των υπηρεσιών υγείας σε περιφερειακό, νομαρχιακό, διαδημοτικό και διαμερισματικό επίπεδο. Επίσης, οφείλουμε να εφαρμόσουμε την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας σε όλη την επικράτεια και να προχωρήσουμε στη συνεχή αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού, της ποιότητας των υπηρεσιών και του συστήματος υγείας (κόστος-αποτελεσματικότητα), με επαγγελματικά-επιστημονικά κριτήρια και κίνητρα παραγωγικότητας. O πολίτης πρέπει να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων που αφορούν στην Υγεία μέσω μιας ενεργητικής Κοινωνίας των Πολιτών, που θα εξασφαλίζει την κοινωνική λογοδοσία και τη συνεχή ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των ελλήνων πολιτών. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές που χρειάζονται και μπορούν να συζητηθούν στη βάση του διαλόγου και της συναίνεσης σε πολιτικό και επιστημονικό επίπεδο.

Πώς θα σχολιάζατε τον ένα χρόνο διακυβέρνησης από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (οικονομία, δημόσια διοίκηση, υγεία, παιδεία κ.λπ.);

Είναι καλύτερο νομίζω στην ερώτησή σας αυτή να καταθέσω το κοινό αίσθημα, όπως το εισπράττω καθημερινά μέσα από την επαφή με ανθρώπους που βάζουν κατά μέρος τη διαφοροποίησή τους σε πολιτικό επίπεδο και κοιτάζουν πως θα αντεπεξέλθουν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Απ' αυτήν την άποψη λοιπόν η αίσθηση που έχω αποκομίσει είναι ότι πολύ γρήγορα η σημερινή κυβέρνηση απώλεσε σημαντικό μέρος από την εμπιστοσύνη που της έδειξε ο ελληνικός λαός στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές. Δυστυχώς, και αυτό το λέω και ως πολιτικός αλλά και ως πολίτης αυτής της χώρας, τα προβλήματα που όντως δεν επιλύθηκαν από προηγούμενες κυβερνήσεις αντί να αντιμετωπίζονται με την ωριμότητα που προκύπτει από τα διδάγματα του παρελθόντος, είτε παραμένουν άλυτα είτε πολλαπλασιάζονται. Νομίζω ότι αν κρίνει κανείς από την κατάσταση στον χώρο της οικονομίας, της παιδείας, της υγείας, της δημόσιας διοίκησης, αλλά και της διεθνούς εικόνας της χώρας, η σημερινή κυβέρνηση δεν στάθηκε, τουλάχιστον κατά τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησής της, στο ύψος των περιστάσεων και των προσδοκιών που είχε καλλιεργήσει ως αντιπολίτευση. Αν προσπαθεί να κάνει κάτι, τότε η προσπάθεια αυτή είναι αυταπόδεικτα σε λάθος κατεύθυνση και πρέπει να αλλάξει ρότα λίαν συντόμως. Στην πολιτική, και ιδιαίτερα στη διακυβέρνηση μιας χώρας, η περίοδος χάριτος και οι πειραματισμοί είναι έννοιες που καταδικάζονται από την πρώτη στιγμή που ανακοινώνονται ή περιρρέουν στην ατμόσφαιρα.



Αρχή των Ειδήσεων

Το Φινλανδικό σύστημα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Το Φινλανδικό σύστημα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παρουσιάστηκε σε ημερίδα που έγινε σε αμφιθέατρο του Yπουργείου Εξωτερικών. Την ημερίδα διοργάνωσε το Yπουργείο Παιδείας μαζί με το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, τον μόνιμο Γενικό Γραμματέα του Yπουργείου Παιδείας της Φινλανδίας κ. Markku Linna, τον πρέσβη της χώρας στην Αθήνα και τον πρώην Yπουργό Παιδείας της Φινλανδίας κ. Ole Norrback.

Όπως τόνισε χθες σχετικά στην ομιλία της κατά τη διάρκεια της ημερίδας η κυρία Γιαννάκου, «Η Φινλανδία, σύμφωνα με τα στοιχεία έγκυρων μελετών διεθνών οργανισμών, παρουσιάζει σήμερα εξαιρετική πρόοδο και πρωτοπορεί διεθνώς σε κρίσιμους δείκτες ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το φινλανδικό παράδειγμα, παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, λαμβάνοντας υπ' όψιν το συγκρίσιμο μέγεθος των δύο χωρών αλλά και την βέλτιστη αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων για την εκπαίδευση».

Στην ημερίδα συμμετείχαν Φινλανδοί εμπειρογνώμονες, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών κ. Εμμανουήλ Ρούκουνας.

Στη Φινλανδία όπως ανέφεραν και οι ομιλητές, οι δαπάνες για την παιδεία βρίσκονται στο 5,2% του Εθνικού Ακαθάριστου Προϊόντος της χώρας, τα σχολεία λειτουργούν με ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης υπό την εποπτεία τού Yπουργείου Παιδείας (η Τοπική Αυτοδιοίκηση -σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων- διενεργεί τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, επιλέγει το εκπαιδευτικό προσωπικό, επιλέγει τους διευθυντές κ.λπ.), η απόδοση των μαθητών ελέγχεται συστηματικά με στόχο την εξασφάλιση των ίσων ευκαιριών και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών. Oι εισαγωγικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια γίνονται εκτός του σχολείου, σε βασικά μαθήματα και σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια της χώρας.

Υπάρχει συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και δυνατότητες μετεκπαίδευσης (οι περισσότεροι δάσκαλοι έχουν παρακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές) ενώ γίνεται και συστηματική χρήση των σχολικών βιβλιοθηκών (κάθε Σχολείο έχει πρόσβαση σε παρακείμενη, καλά εξοπλισμένη, σχολική βιβλιοθήκη, σε συνδυασμό με δυνατότητες αξιοποίησης τής σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας).



Αρχή των Ειδήσεων

3 χρόνια με TO KAΠOΔIΣTPIAKO:
συνέντευξη τύπου των Πρυτανικών στο νέο Πολιτιστικό Kέντρο

Τρία χρόνια έκδοσης συμπλήρωσε το «Καποδιστριακό». Το γεγονός γιορτάστηκε στο πρόσφατα ανακαινισμένο ιστορικό κτήριο «Κωστή Παλαμά» (Ακαδημίας και Σίνα), όπου και δόθηκε συνέντευξη τύπου από τις πρυτανικές αρχές του πανεπιστημίου.

Η συνάντηση των πρυτανικών αρχών με τους δημοσιογράφους που καλύπτουν εκπαιδευτικά και πολιτιστικά θέματα έγινε για δυο λόγους: για τα «γενέθλια» του «Καποδιστριακού» που επί τρία χρόνια ενημερώνει τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και θέτει τα αιτήματα των πανεπιστημίων προς την Πολιτεία, αλλά και για να παρουσιαστεί το νέο πολιτιστικό κέντρο-εντευκτήριο του Ιδρύματος που θα στεγάζεται στο πρόσφατα ανακαινισμένο κτήριο «Κωστή Παλαμά» (Ακαδημίας και Σίνα).

Το κτήριο Παλαμά κατασκευάστηκε το 1850 και ανακαινίστηκε με την οικονομική υποστήριξη του Ιδρύματος Νιάρχου και τη φροντίδα του αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων κ. Κ. Στάικου. Θα φιλοξενεί δε τις πολιτιστικές και επιστημονικές συναντήσεις των μελών του Πανεπιστημίου, ενώ θα λειτουργεί και ως ένας ευχάριστος χώρος για την πανεπιστημιακή κοινότητα, όπου τα μέλη της θα μπορούν να κάνουν ένα διάλειμμα πίνοντας καφέ ή απολαμβάνοντας το μεσημεριανό τους γεύμα.

Στα πλαίσια του μεγάλου στεγαστικού προγράμματος του Πανεπιστημίου Αθηνών ωστόσο, ο πρύτανης του Ιδρύματος κ. Γ. Μπαμπινιώτης ανακοίνωσε ακόμη την ανακαίνιση του «Χημείου» στην οδό Σόλωνος, το οποίο θα λειτουργήσει ως βιβλιοθήκη των κοινωνικών επιστημών, μουσείο φυσικών επιστημών και χώρος πολιτιστικών εκδηλώσεων στα δύο αμφιθέατρα που θα διατηρηθούν, του Γρυπάρειου Mεγάρου που θα στεγάσει το Oικονομικό Tμήμα και το Tμήμα Μ.Μ.Ε., και του κτηρίου της Νομικής Σχολής οι εκπαιδευτικοί χώροι της οποίας αυξήθηκαν κατά 33%. Σχετικά με την ανακαίνιση του κινηματογράφου «Ίριδα», ο πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών τόνισε ότι είχαν εξασφαλιστεί κατ' αρχάς 900.000 ευρώ από το Yπουργείο Πολιτισμού, αλλά το ποσό αυτό τελικά δεν δόθηκε ποτέ στο πανεπιστήμιο.


Αρχή των Ειδήσεων

Διήμερο Εθελοντικής Αιμοδοσίας

Η Φοιτητική Oμάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών «Αιμοπετάλιο», είναι μια ομάδα φοιτητών Ιατρικής, Oδοντιατρικής, Νοσηλευτικής, Φιλοσοφικής Σχολής καθώς και άλλων σχολών του Πανεπιστημίου Αθηνών και όχι μόνο, που σκοπό έχει την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του νεανικού και φοιτητικού κοινού γύρω από το θέμα της εθελοντικής προσφοράς αίματος.

Όραμα του Aιμοπεταλίου είναι η δημιουργία μιας ευρείας βάσης εθελοντών αιμοδοτών που με αφετηρία τις σχολές μας θα επεκταθεί και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία και οργάνωση ενός φοιτητικού δικτύου, μιας μεγάλης φοιτητικής παρέας, που σκοπό θα έχει τη διάδοση της ιδέας του εθελοντισμού, της ανιδιοτελούς προσφοράς προς το συνάνθρωπο.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του Aιμοπεταλίου οργανώνεται Διήμερο Εθελοντικής Αιμοδοσίας που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 7 & Παρασκευή 8 Απριλίου 2005 και ώρες 10.00 – 17.00, στην Aίθουσα Συνεδριάσεων της Φιλοσοφικής Σχολής.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα:
www.med.uoa.gr/aimopetalio

Υπεύθυνοι επικοινωνίας: Γιακουμέλος Άρης, Τηλ.: 2108024863, Κουσουρής Δημήτρης, Τηλ.: 6977276837, e-mail: dkousouris@yahoo.com


Αρχή των Ειδήσεων

Β' κύκλος ομιλιών του μεταπτυχιακού προγράμματος
«Μουσειακές Σπουδές»

Το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Μουσειακές Σπουδές» των Τμημάτων Ιστορίας-Αρχαιολογίας και Γεωλογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη σύμπραξη του Τμήματος Συντήρησης Αρ­χαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, στο πλαίσιο της λειτουργίας του, σας προσκαλεί στον Β' κύκλο ομιλιών, ο οποίος εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο του 2005. Η επιτυχία που σημείωσε η σειρά των διαλέξεων του Α' κύκλου ομιλιών του μεταπτυχιακού προγράμματος «Μουσειακές Σπουδές» για το έτος 2004 φανέρωσε το έντονο ενδιαφέρον για την παρουσίαση της σύγχρονης πρακτικής και τον ρόλο των μουσείων στις αρχές του 21ου αιώνα.

Στη σειρά διαλέξεων του Β' κύκλου ομιλιών 2005, έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων και έμπειροι επαγγελματίες, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα με το χώρο των μουσείων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προκειμένου να επιτευχθεί διάχυση των γνώσεων και των εμπειριών τους σε σπουδαστές αλλά και στο ευρύτερο κοινό.

Η πρώτη διάλεξη του Β' κύκλου ομιλιών 2005, της διευθύντριας του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος, κ. Ι. Παπαντωνίου, θα έχει θέμα: «Λαογραφικά Μουσεία και το Λαογραφικό Μουσείο Ναυπλίου»

Στο πρόγραμμα των ομιλιών ακολουθεί η διάλεξη του κ. Ζηδιανάκη, ο οποίος σε συνεργασία με την κ. Ιωάννα Παπαντωνίου επιμελήθηκε την οργάνωση της έκθεσης «Πτυχώσεις, από το αρχαίο ελληνικό ένδυμα στη μόδα του 21ου αιώνα», η οποία έλαβε χώρα στο μουσείο Μπενάκη, κατά το χρονικό διάστημα 22/6/2004 - 17/10/2004.

Το πρόγραμμα των ομιλιών διαμορφώνεται ως εξής:
18/4/2005 κ. Βασίλης Ζηδιανάκης, «Η έκθεση Πτυχώσεις: οπτική και μουσική ερμηνεία»
23/5/2005 Dr.Glenn Mc Connachie, «The Mary Rose: Past, Present and Future»
10/10/2005 κ. Κωνσταντίνος Ζάμπας, «Αντισεισμική προστασία αρχαίων μνημείων και μουσειακών εκθεμάτων»
14/11/2005 κ. Δημήτριος Κωστάντιος, «Το νέο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο»
12/12/2005 κ. Θεανώ Φωτίου, «Η ιστορία της Αρχιτεκτονικής των Μουσείων»

Oι προγραμματισμένες διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν στις ημερομηνίες που αναγράφονται παραπάνω, στον χώρο του Κεντρικού Πανεπιστημίου (Πανεπιστημίου 30), στο αμφιθέατρο «Ιωαν. Δρακόπουλος» και ώρα 19:30. Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους ενδιαφερόμενους.



Αρχή της σελίδας