ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65

15/4/2005
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Δεύτερη έκδοση του βιβλίου-CD
με μελοποιημένα ποιήματα του Κωστή Παλαμά

Oι Πρυτανικές Aρχές και μέλη της Συγκλήτου με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. K. Παπούλια και την κυρία ΠαπούλιαMετά τη θερμή υποδοχή και την εξάντληση των αντιτύπων της πρώτης έκδοσης κυκλοφορεί πάλι σε δισκοπωλεία και βιβλιοπωλεία το βιβλίο-CD με τίτλο «Δεν ξέρω παρά να τραγουδώ: δεκαεννέα συνθέτες μελοποιούν Κωστή Παλαμά».

Μια πρωτοβουλία Πολιτισμού από το Πανεπιστήμιο Αθηνών απέδειξε πως η διαχρονικότητα των αξιών στην Τέχνη μπορεί να εμπνεύσει νέους δημιουργούς στις αρχές του 21ου αιώνα και να αποτελέσει την αφετηρία για ένα εξαιρετικής αισθητικής σύγχρονο μουσικό αποτέλεσμα.

O για πολλά χρόνια Γενικός Γραμματέας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ποιητής Κωστής Παλαμάς, ξαναμπήκε στο Παλαιό Πανεπιστήμιo, στον χώρο από όπου ξεκίνησε το Πανεπιστήμιο και η νεότερη παιδεία μας, με την ιδιότητα του μελοποιημένου στις μέρες μας ποιητή. Τα τραγούδια διακρίνονται για την πολυμορφία του ύφους, έχουν πρωτοτυπία, συνθετική φαντασία, ευαισθησία, μέτρο, ήθος και λιτότητα. Και όλα αυτά οι δημιουργοί τα ανακάλυψαν στον Παλαμά της καθημερινότητας, της νοσταλγίας και του πόνου.

Oι δεκαεννέα συνθέτες που συμμετέχουν στην παραγωγή με τη σειρά παρουσίασης στο βιβλίο-CD είναι: Oρφέας Περίδης, Δώρα Παναγοπούλου (τραγούδι: Δώρα Πετρίδη), Κώστας Mάκρας (τραγούδι: Γιώργος Mάκρας), Στέφανος Κόκκαλης (τραγούδι: Mάυ Xάνα), Γιάννης Αρχιμανδρίτης (τραγούδι: Mαρία Λυμπεράκου), Χρίστος Θεοδώρου (τραγούδι: Mαρία Λυμπεράκου), Σοφία Καμαγιάννη (τραγούδι: Δώρα Πετρίδη), Γιώργος Ανδρέου (τραγούδι: Eλένη Tσαλιγοπούλου), Φοίβος Δεληβοριάς, Βασίλης Χατζηνικολάου, Λουδοβίκος των Ανωγείων, Χαΐκ Γιαζιτζιάν, Νίκος Ξυδάκης, Τάσος Ρωσόπουλος (τραγούδι: Aνδρέας Kαρακότας), Κωστής Ζευγαδέλης (τραγούδι: Mαρία Σπυροπούλου), Κώστας Λειβαδάς, Νίκος Ζούδιαρης (τραγούδι: Σταύρος Ψαρουδάκης), Μελίνα Τανάγρη, Σταμάτης Κραουνάκης.

Tα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν στο Tαμείο Aρωγής φοιτητών, για την ανακούφιση των νέων που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες για τη συνέχιση των σπουδών τους.

Xορηγός της έκδοσης είναι η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας – ΑΕΠΙ και ο Oργανισμός για την Ελληνική Μουσική – O.Ε.Μ. Tην προσπάθεια αυτή υποστηρίζει το Δεύτερο και το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.



Αρχή των Ειδήσεων

Συνέντευξη με τον Bουλευτή
και Λέκτορα της Iατρικής κ. M. Σαλμά

O κ. Μάριος Γ. Σαλμάς είναι λέκτορας της Ιατρικής Σχολής, ειδικευμένος στην Oρθοπεδική Χειρουργική και την Τραυματιολογία. Εξελέγη βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 2000 και του 2004 και σήμερα είναι Γραμματέας της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ενώ μετέχει επίσης στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων και την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Ευρωπαϊκών Κοινοτικών Υποθέσεων της Βουλής. Έχει βραβευθεί με το Α' βραβείο του Πανελλήνιου Oρθοπεδικού Συνεδρίου (Ρόδος 1985) και έχει λάβει έπαινο στο 3ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Φοιτητών Ιατρικής (1993) και τιμητικό δίπλωμα από την Ένωση Δωρητών Oργάνων Σώματος Ανθρώπου. Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών και ιδρυτικό μέλος του Ινστιτούτου Ιατρικών Ερευνών Αλεξανδρούπολης (1988).

Ο κ. Σαλμάς

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ασχοληθείτε με την Πολιτική;

Από τα πρώτα μαθητικά μου χρόνια, με ενθουσίαζε η ενασχόλησή μου με τα κοινά, είτε αυτό λεγόταν εκπροσώπηση της τάξης στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, είτε συμμετοχή σε κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχα αναζητήσει μέσα μου γιατί μου άρεσε.

Πολλές φορές αισθανόμουν ασφυκτικά μπροστά στην αδικία που δεν μπορούσε να αντιμετωπισθεί, ζώντας σε μια κοινωνία με κρίση θεσμών και αξιών που κανείς δεν έφταιγε και κανείς δεν ήταν αρμόδιος για να λύσει το πρόβλημα.

Αργότερα στα φοιτητικά μου χρόνια, ως υποβοηθός στο Εργαστήριο Περιγραφικής Ανατομικής του Α.Π.Θ. έζησα κοντά στην Πανεπιστημιακή Κοινότητα, διαπιστώνοντας ότι είναι αυτό που θα ήθελα να κάνω, δηλαδή να ασκήσω τα καθήκοντα του Πανεπιστημιακού Δασκάλου.

Όμως και από εκείνα τα βιώματα κωδικοποίησα ότι και στην Πανεπιστημιακή Κοινότητα πολλοί θεσμοί δεν λειτουργούσαν σωστά και δεν έβλεπα ούτε προοπτική αλλαγής νοοτροπίας. Για παράδειγμα: μεγάλος αριθμός Ελλήνων φοιτητών σε Βαλκανικές χώρες, διάτρητο σύστημα μετεγγραφών από το εξωτερικό, μη ύπαρξη διαπανεπιστημιακής συνεργασίας, ανυπαρξία σχεδιασμού για συνεχιζόμενη εκπαίδευση και πολλές φορές αναξιοκρατία στις κρίσεις μελών Δ.Ε.Π. ήταν μερικά από τα θέματα που με οδήγησαν τότε με μία ομάδα φοιτητών έξω από κομματικές παρατάξεις του Πανεπιστημίου να οραματιστούμε και να δημιουργήσουμε θεσμούς που αντέχουν μέχρι σήμερα, όπως η Πανελλήνια Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής και Νέων Γιατρών και τα Πανελλήνια Επιστημονικά Συνέδρια Φοιτητών Ιατρικής.

Χωρίς να το καταλάβουμε τότε είχαμε αναβαθμίσει τη συμμετοχή των φοιτητών στο ερευνητικό έργο, είχαμε μειώσει την απόσταση μεταξύ του Πανεπιστημιακού Δασκάλου και του φοιτητή και σε όλες μας τις σκέψεις και τον ενθουσιασμό μας εμπόδιο στεκόταν η πολιτεία που σχεδόν ποτέ δεν παρακολουθούσε τον προβληματισμό μας.

Έτσι σιγά-σιγά ωρίμασε μία εσωτερική ανάγκη, την οποία αισθανόμουν και ως υποχρέωση, θυμίζοντας τον Θουκυδίδη, αυτή της ενεργούς συμμετοχής μου στη διαμόρφωση ενός οράματος για την Παιδεία, που βεβαίως δεν άργησε πολύ να πάρει σάρκα και οστά μιας και πρώτη φορά ήμουν υποψήφιος Βουλευτής στην ηλικία των 25 ετών, δηλαδή στην ελάχιστη συνταγματικά δυνατή ηλικία.

Τα επόμενα χρόνια που πέρασαν μέχρι σήμερα ήταν αρκετά νομίζω για να καταλάβω πως υπήρξα υπερβολικά ρομαντικός.

Με τον φόρτο εργασίας που συνεπάγεται η ενασχόλησή σας με την πολιτική, υπάρχει χρόνος για ενασχόληση με τα αμιγώς επιστημονικά σας ενδιαφέροντα;

Η αλήθεια είναι πως όχι. Και για να ακριβολογώ, ο Βουλευτής Επαρχίας κυρίως, δεσμεύει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στην επαφή του με τους ψηφοφόρους, που σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις στη Βουλή δεν αφήνουν ελεύθερο χρόνο για την άσκηση επιστημονικού έργου.

Βέβαια, η κατά την άποψή μου ιστορικά λανθασμένη θέσπιση επαγγελματικού ασυμβιβάστου των Βουλευτών, που αποκλείει και τις αμιγώς επιστημονικού ενδιαφέροντος δραστηριότητες, αποξενώνει τον πολιτικό από την Επιστήμη του την οποία σπούδασε.

Τι θα λέγατε ότι έχετε κυρίως αποκομίσει από την ακαδημαϊκή αλλά και πολιτική σας δραστηριότητα;

Από το Πανεπιστήμιο διδάχθηκα πρώτα απ' όλα τον σεβασμό και την αντίστοιχη συμπεριφορά προς τους ανωτέρους. Έμαθα να ξεχωρίζω τους διακριτούς ρόλους των ανθρώπων, να κατανοώ για παράδειγμα τη διαφορά σε κόπο και προσπάθεια μεταξύ ενός αναπληρωτή και τακτικού καθηγητή και να μην τα βλέπω όλα περίπου ίδια.

O σύγχρονος Έλληνας έχει την τάση να απαξιώνει ανθρώπους και τίτλους στο στυλ «δε βαριέσαι και τι είναι αυτός».

Το δεύτερο που μου δίδαξε η ακαδημαϊκή μου ενασχόληση είναι η υπομονή και ότι όλα τα πράγματα αποκτώνται με πολύ μεγάλη προσπάθεια και εργασία.

Η πολιτική μου δραστηριότητα με βοήθησε να ζήσω από κοντά το σύστημα και τους ανθρώπους που κυβερνούν τη χώρα μας, να διαμορφώσω άποψη για το αν καταρχήν αξίζει να ασχολείται κανείς όπως είναι σήμερα διαμορφωμένοι οι κανόνες με την πολιτική, καθώς επίσης να έρθω σε επαφή με τις ανάγκες του Έλληνα πολίτη και να δοκιμάσω τις όποιες δυνατότητές μου στην προσφορά έργου για τον τόπο μου.

Είναι, ξέρετε, πολύ συγκινητικό να μπορείς να λύνεις ένα πρόβλημα που βασανίζει έναν άνθρωπο.

Αισθάνεστε επαγγελματίας πολιτικός;

Δεν θα το έλεγα. Αισθάνομαι χειρουργός ορθοπαιδικός εξειδικευμένος στον ώμο και Λέκτορας της Ανατομίας σε αναστολή καθηκόντων.

Θα μπορούσατε να συγκρίνετε την εμπειρία της διάλεξης στο αμφιθέατρο με εκείνη της δημόσιας αγόρευσης στη Βουλή;

Δύο διαφορετικά πράγματα. Στο αμφιθέατρο διδάσκεις ενώ στην ολομέλεια υποστηρίζεις ή διαφωνείς.

Στην αίθουσα της Βουλής διατυπώνεις άποψη μέσα από αντιπαραθέσεις και σπάνια κάποιος μαθαίνει από σένα, ενώ στο Ανατομείο κάθε ώρα διδασκαλίας κάποιοι νέοι άνθρωποι γίνονται κατά τι σοφότεροι.

Έτσι η γοητεία της μετάδοσης γνώσεων στο αμφιθέατρο αντιπαρατίθεται στη μεγάλη τιμή να κάθεσαι και να μιλάς από τα έδρανα που κάθισαν και μίλησαν οι πολιτικοί άνδρες που διαμόρφωσαν την πολιτική ιστορία της χώρας τα τελευταία 50 χρόνια.

Η διάλεξη στο αμφιθέατρο είναι στατική, δεν διαμορφώνεις τη γνώση εκείνη την ώρα. Όταν αγορεύεις στη Βουλή όλα εξελίσσονται και διαμορφώνονται εκείνη τη στιγμή.

Σε προσωπικό επίπεδο, είστε ικανοποιημένος από τις μέχρι τώρα επιλογές στην καριέρα σας; Μήπως η πολιτική σάς έχει στερήσει στιγμές ακαδημαϊκής ευτυχίας;

Μπορώ να σας εκμυστηρευτώ ότι δεν έχω μετανιώσει ακόμα για κάποια επιλογή μου. Ό,τι έκανα το έκανα συνειδητά, γνωρίζοντας το κόστος και βεβαίως διατηρώντας πάντα το δικαίωμα της επιλογής.

Η πιο κρίσιμη στιγμή ήταν όταν στα 34 μου χρόνια το Σύνταγμα που ψηφιζόταν απαγόρευε να ασκώ την Ιατρική.

Γνωρίζω όμως ότι όταν κλείσει η παρένθεση της ενασχόλησής μου με την πολιτική θα επιστρέψω στο Πανεπιστήμιο και στο Χειρουργείο, για να ζήσω όπως πολύ σωστά αναφέρεται στην ερώτησή σας τις στιγμές ακαδημαϊκής ευτυχίας που έχω στερηθεί.

Πώς θα σχολιάζατε τον ένα χρόνο διακυβέρνησης από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (οικονομία, δημόσια διοίκηση, υγεία, παιδεία κ.λπ.)

Σε μία κυβέρνηση που έχει πάρει την εντολή από τον Ελληνικό λαό να κυβερνήσει 4 χρόνια αλλά έχει προοπτική 10ετίας τουλάχιστον, τον πρώτο χρόνο περιμένεις να νομοθετήσει και να βάλει τους κανόνες με τους οποίους θα εφαρμοσθεί η προγραμματική της δέσμευση.

Νομίζω ότι το κάναμε με απόλυτη επιτυχία, μιας και τα βασικά νομοσχέδια έναντι της διαφθοράς και της διαπλοκής, αλλά και αυτά για την σταθερότητα και την ορθολογικοποίηση του φορολογικού συστήματος, η ψήφιση του Αναπτυξιακού νόμου και άλλων νομοθετημάτων που απαλλάσσουν τη δημόσια διοίκηση από τη γραφειοκρατία, είτε ακόμη, αν θέλετε, η καθιέρωση του εθνικού διαλόγου για την παιδεία, η τροποποίηση και εξυγίανση του ΔΙ.ΚΑ.ΤΣΑ. και η ψήφιση των μισών προεκλογικών δεσμεύσεων για την υγεία είναι πραγματικότητα και μας κάνουν να αισθανόμαστε συνεπείς στο πρόγραμμά μας.

Έχετε τιμηθεί από την Ένωση Δωρητών Oργάνων Σώματος Ανθρώπου. Ποιες άλλες ενέργειες πιστεύετε ότι θα πρέπει να γίνουν από την πλευρά της πολιτείας προκειμένου να αυξηθούν οι δωρητές οργάνων σώματος στην Ελλάδα;

Για να καταλάβει κανείς τη σημασία και κοινωνική αναγκαιότητα της δωρεάς οργάνων ανθρωπίνου σώματος θα σας αναφέρω την περίπτωση ενός φίλου μου ασθενούς, ηλικίας 52 ετών, με αναπνευστική ανεπάρκεια λόγω πνευμονικής ίνωσης, ο οποίος βασανιστικά οδηγείται σε θάνατο επειδή δεν μπορεί να βρεθεί μόσχευμα πνεύμονος κυρίως λόγω του περιορισμένου αριθμού δωρητών στη χώρα μας σε αντίθεση με άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες.

Την ίδια ώρα, συμμαθητής μου ηλικίας 37 ετών ζει με καρδιά που έλαβε από δότη. Δέκα λεπτά ακρόασης της προσωπικής του ιστορίας αρκούν να μας πείσουν όλους να γίνουμε δωρητές.

Επειδή με ρωτάτε για την πλευρά της Πολιτείας είμαι υποχρεωμένος να παραδεχθώ ότι στο θέμα αυτό απέχει συστηματικά, και όποια βήματα έγιναν ήταν από εθελοντικές προσπάθειες ανθρώπων, συλλόγων, εταιρειών.



Αρχή των Ειδήσεων

Mικρή μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια

Μικρή μείωση εισακτέων στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006, ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες η υπουργός Παιδείας κυρία Μαριέττα Γιαννάκου. Ταυτόχρονα όμως, ανακοινώθηκε ότι από τη φετινή χρονιά αυξάνεται το ποσοστό θέσεων του αριθμού εισακτέων των αποφοίτων Εσπερινών Ενιαίων Λυκείων από 0,5% σε 1%, για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας. Από τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το Yπουργείο Παιδείας προκύπτει ότι έξι στους δέκα υποψήφιους όλων των κατηγοριών θα μπουν φέτος στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη μεγαλύτερη κατηγορία υποψηφίων που είναι οι φετινοί μαθητές της Γ' τάξης του Ενιαίου Λυκείου, η αναλογία που προκύπτει είναι ευνοϊκότερη και οι επτά στους δέκα νέους και νέες θα μπορέσουν να κατακτήσουν μια θέση στην ανώτατη εκπαίδευση. Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, οι θέσεις εισακτέων ανέρχονται:

• Στα Πανεπιστήμια της χώρας σε 36.045.

• Στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε) 40.690.

• Στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων σε 160.

O αριθμός των θέσεων εισακτέων στην ανώτατη εκπαίδευση και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 ανέρχεται στις 76.895. O συνολικός αριθμός εισακτέων ωστόσο διαμορφώνεται στις 81.267 θέσεις αν συνυπολογιστούν οι θέσεις που προσφέρονται στις Στρατιωτικές Σχολές (1151), τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας (1942), τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (30), τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (1082) και τις Σχολές του Πανεπιστημίου Κύπρου (167). Τις θέσεις που προσφέρονται συνολικά σε όλα τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας θα διεκδικήσουν περίπου 145.000 άτομα όλων των κατηγοριών.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι θέσεις στα Παιδαγωγικά τμήματα αυξήθηκαν λόγω των υφισταμένων αναγκών στην αγορά εργασίας, ενώ μειώθηκαν αντίθετα οι εισακτέοι στις Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνικές Σχολές.

Συγκεκριμένα και ανά κατηγορία από τον ανωτέρω τελικό συνολικό αριθμό των 81.267 διατίθενται:

• 66.324 θέσεις στους μαθητές της Γ' τάξης του Ενιαίου Λυκείου που αντιστοιχούν στο 90% των θέσεων σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Τις θέσεις αυτές αναμένεται να διεκδικήσουν 92.433 εν δυνάμει υποψήφιοι, δηλαδή όσοι από τους 75.275 μαθητές της Γ' τάξης των Λυκείων υποβάλλουν τελικά μηχανογραφικό δελτίο και οι 17.158 απόφοιτοι προηγούμενων ετών πού έχουν υποβάλει αίτηση συμμετοχής στις φετινές εξετάσεις .

• 8.146 θέσεις που αντιστοιχούν στους αποφοίτους παλαιότερων ετών που δεν θα δώσουν φέτος εξετάσεις αλλά θα διεκδικήσουν με την παλαιά τους βαθμολογία το 10% των θέσεων σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Τις θέσεις αυτές θα επιδιώξουν να κατακτήσουν περίπου 17.000 υποψήφιοι.

• 6.379 θέσεις στους κατόχους πτυχίου Β΄ κύκλου ημερησίων ΤΕΕ που θα λάβουν μέρος στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις για να εισαχθούν στα Τ.Ε.Ι., την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων κ.λπ. Τις θέσεις αυτές αναμένεται να διεκδικήσουν περίπου 33.000 φετινοί μαθητές της τελευταίας τάξης του Β' κύκλου Τ.Ε.Ε. και απόφοιτοι προηγούμενων ετών που υπέβαλαν το μηχανογραφικό τους δελτίο.

• 233 θέσεις στους κατόχους πτυχίου Β' κύκλου εσπερινών Τ.Ε.Ε. που θα λάβουν μέρος στις αντίστοιχες ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις για τα Τ.Ε.Ι. Τις θέσεις αυτές αναμένεται να διεκδικήσουν περίπου 2.500 μαθητές και απόφοιτοι εσπερινών Τ.Ε.Ε. που υπέβαλαν το μηχανογραφικό τους δελτίο.

• 811 θέσεις , πέρα από τον αριθμό εισακτέων διατίθενται για τους μαθητές των Εσπερινών Ενιαίων Λυκείων που θα διαγωνιστούν φέτος σε εθνικό επίπεδο στα οικεία μαθήματα της Δ' τάξης των Λυκείων αυτών.

Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, οι εξετάσεις θα αρχίσουν στις 21 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν με τις εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα στις 28 Ιουνίου 2005.



Αρχή των Ειδήσεων

Εκδήλωση για την 50ή επέτειο
από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της Ε.Ο.Κ.Α.

Συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων ετών, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με την Κυπριακή Πρεσβεία, οργάνωσε την Παρασκευή 1 Απριλίου εκδήλωση μνήμης και τιμής για τα 50 χρόνια από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της Εθνικής Oργάνωσης Κυπρίων Αγωνιστών (Ε.O.Κ.Α.). Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους πολιτικοί από την Ελλάδα και την Κύπρο, μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας και πλήθος κόσμου.

«Η Ε.O.Κ.Α. αποτελεί την τιμή της Κύπρου», δήλωσε με έμφαση ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γ. Μπαμπινιώτης, σημειώνοντας παράλληλα ότι «η Εθνική Oργάνωσις Κυπρίων Αγωνιστών δήλωσε την πραγματική βούληση του Κυπριακού λαού να ανακτήσει την ελευθερία του μέσα από θυσίες και μέσα από αίμα ηρώων, πολλοί από τους οποίους υπήρξαν φοιτητές του Πανεπιστημίου μας. Η Ε.O.Κ.Α. δεν θα είχε περάσει ποτέ στη συνείδηση των ανθρώπων και δεν θα είχε καταξιωθεί εάν δεν είχε χυθεί αίμα ηρώων. Ήταν μια γενναία πράξη, γενναίων ανθρώπων οι οποίοι μπήκαν μπροστά και άρχισε πια η Ε.O.Κ.Α. να κινεί όλο το θέμα της αντίστασης κατά της Αγγλοκρατίας».

O κ. Μπαμπινιώτης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εκπαιδευτική εκδρομή-προσκύνημα στην Κύπρο που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το Πανεπιστήμιό μας και την οποία οργανώνουν όλα αυτά τα χρόνια ο αναπληρωτής καθηγητής και Προϊστάμενος της Γραμματείας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Π. Κοντός, ο καθηγητής κ. Α. Βοσκός, ο καθηγητής κ. Κ. Ευαγγελίδης και άλλοι.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Σ. Ταλιαδούρος υπογράμμισε ότι «η Ε.O.Κ.Α. αποτελεί μια από τις λαμπρότερες σελίδες της ιστορικής μας πορείας. Τα γεγονότα και τα πρόσωπα του επικού αγώνα της τετραετίας 1955-1959 έχουν καταλάβει δικαιωματικά περίοπτη θέση στο πανόραμα των μεγάλων ωρών του Ελληνισμού και όλων των λαών που αγωνίζονται για δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια και ελευθερία». O κ. Ταλιαδούρος συνέχισε λέγοντας ότι «οι εορτασμοί επετείων μεγάλων ιστορικών γεγονότων έχουν νόημα αν οδηγούν στη βαθύτερη συνειδητοποίηση και αξιολόγηση των στοιχείων που τα απαρτίζουν. Oι προβληματισμοί και οι σκέψεις που γεννά η σημερινή επέτειος ας μετουσιωθούν σε ανανέωση της πίστης και της αποφασιστικότητας του αγωνιστικού φρονήματος του Κυπριακού Ελληνισμού για ελευθερία, ειρήνη, αξιοπρέπεια, δικαιοσύνη και δικαίωση».

Τέλος, ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω της Κυπριακής Δημοκρατίας, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Aθηνών, κ. Χριστόδουλος Πασιαρδής, τόνισε ότι κανείς δεν δικαιούται να αμφισβητήσει ή να υποβαθμίσει την ελληνική αρετή των γενναίων αγωνιστών της ηρωικής εκείνης εποποιίας. Αναφερόμενος στο σχέδιο Ανάν, έκανε λόγο «για λαβύρινθο και απόπειρα υποτίμησης της νοημοσύνης του κυπριακού λαού».

Η εκδήλωση έκλεισε με μουσικό μέρος και την απαγγελία ποιημάτων.


Αρχή των Ειδήσεων

Tο Πανεπιστήμιο Aθηνών στα «Ευαγόρεια» της Πάφου

Κάθε χρόνο, ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Ευαγόρας Παλληκαρίδης» της Πάφου τιμά τη μνήμη του φερώνυμου ήρωα της Πάφου που απαγχονίσθηκε από τους Άγγλους τη νύκτα 13 προς 14 Μαρτίου 1957. Φέτος, ως επίσημος ομιλητής παρέστη ο Προϊστάμενος Γραμματείας του Πανεπιστημίου Aθηνών αν. καθηγητής κ. Π.Κοντός, ο οποίος παρουσίασε το θέμα «Η μαρτυρία της ποίησης στο μαρτύριο του Αγώνα», το απόγευμα του Σαββάτου 12 Μαρτίου 2005.

Το πρωί της ίδιας μέρας, σε ημερίδα που οργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Ευαγόρας Παλληκαρίδης», παρουσιάστηκαν οι εργασίες του ΙΔ' Σεμιναρίου για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, που οργανώνει κάθε χρόνο ο καθηγητής κ. Φ. Δημητρακόπουλος, σε συνεργασία με τις Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και το Σπίτι της Κύπρου στην Αθήνα.



Αρχή της σελίδας