ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81

1/2/2006
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


H κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Πανεπιστημίου

H οδός Pήγα Φεραίου χωρίς τις αφετηρίες των λεωφορείων. H πεζοδρόμησή της θα ενοποιήσει τα αρχιτεκτονικά μνημεία της Tριλογίας (Bιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο, Aκαδημία)Για δεύτερη χρονιά στο κατάμεστο και επιβλητικό πολιτιστικό κέντρο-εντευκτήριο, στο ιστορικό κτήριο «Κωστής Παλαμάς», και σε εορταστική ατμόσφαιρα, πραγματοποιήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Πανεπιστημίου. Τα μέλη και οι φίλοι του Πανεπιστημίου βρέθηκαν όλοι μαζί και αντάλλαξαν ευχές για το νέο έτος. Στην τελετή κοπής της πίτας από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου, καθηγητή κ. Γ. M παμπινιώτη, παρέστησαν οι A ντιπρυτάνεις καθηγητές κ. X . K ίττας, κ. M . Δερμιτζάκης και κ. Δ. A σημακόπουλος, μέλη της Συγκλήτου, Kοσμήτορες και πολλοί από τους Προέδρους των Tμημάτων ή αντιπρόσωποί τους, πολλά μέλη Δ.E.Π., πολλοί αφυπηρετήσαντες συνάδελφοι, πολλά μέλη απ' όλες τις κατηγορίες του διοικητικού προσωπικού καθώς και φοιτητές. Kατά την τελετή ο Πρύτανης είχε την ευκαιρία να απευθύνει σύντομο χαιρετισμό, να ευχηθεί σε όλους ένα ευτυχισμένο και αποδοτικό έτος και να αναφερθεί ιδιαίτερα στα μεγάλα έργα του Πανεπιστημίου, με έμφαση στην ανακαινισμένη και υπερσύγχρονη πτέρυγα β' του κτηρίου της N.O.Π.E. Eπίσης, ο κ. Πρύτανης επεσήμανε την ανάγκη προάσπισης και ενίσχυσης του δημόσιου χαρακτήρα των Πανεπιστημίων ιδιαότερα στη σημερινή συγκυρία.
Πριν από την κοπή της πίτας τελέσθηκε αγιασμός από τον Kοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής καθηγητή π. Γ. Mεταλληνό. Ακολούθησε δεξίωση. Tα φλουριά έτυχαν στην Γενική Διευθύντρια Προσωπικού και Δημοσίων Σχέσεων κ. M. Γαρουφαλή, στην Eπ. Kαθηγήτρια κ. M. Λιούνη, στον κ. N. Λάριο και στην κ. Θ. Bούρκου-Δρογγίτου. Oι τυχεροί εκτός από το φλουρί και τις ευχές όλων έλαβαν και αναμνηστικό δώρο.



Αρχή των Ειδήσεων


O επίσημος εορτασμός της ημέρας των Τριών Ιεραρχών και της Ελληνικής Παιδείας

Στις 30 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου μας ο επίσημος εορτασμός της ημέρας των Τριών Ιεραρχών και της Ελληνικής Παιδείας. Η εκδήλωση, την οποία λάμπρυνε με την παρουσία του ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Χριστόδουλος, άνοιξε με προσφώνηση του Πρύτανη καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη, ενώ την πανηγυρική ομιλία με θέμα «Γεωλογικές προσεγγίσεις στην Εξαήμερο του Μεγάλου Βασιλείου» εκφώνησε ο Αντιπρύτανης Oικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, καθηγητής κ. Μιχαήλ Δερμιτζάκης. Την ίδια ημέρα τελέσθηκε στον Πανεπιστημιακό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου (Καπνικαρέα), το καθιερωμένο αρχιερατικό μνημόσυνο για τους ιδρυτές, δωρητές, ευεργέτες, καθηγητές, φοιτητές και το διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Αθηνών.

O Aρχιεπίσκοπος Aθηνών και Πάσης Eλλάδος κ. Xριστόδουλος με τις Πρυτανικές Aρχές και τα μέλη της ΣυγκλήτουΣτην προσφώνησή του ο Πρύτανης κ. Γ. Μπαμπινιώτης μίλησε για τους Τρεις Ιεράρχες ως κατ’ εξοχήν πνευματοφόρους πατέρες της Oρθοδοξίας. «Επιμένω στη διάσταση του πνεύματος ως κυρίαρχης έννοιας σε αυτή την εορτή για τρεις βασικούς λόγους. Πρώτον, το πνεύμα των αρχαίων ελλήνων διανοητών, το πνεύμα των αρχαίων ελληνικών κειμένων, το πνεύμα του αρχαίου λόγου, ιδίως του φιλοσοφικού, είναι εκείνο που γνώρισαν, εκτίμησαν και προέβαλαν σε καθοριστικό έκτοτε βαθμό αυτοί οι τρεις μεγάλοι διανοητές της Εκκλησίας μας. Δεύτερον, το πνεύμα του ανθρώπου ως του κατεξοχήν για τον λόγο αυτό προνομιούχου πλάσματος του Θεού, είναι η δεύτερη διάσταση που συνέλαβαν, εξήραν και ανέδειξαν οι τρεις μεγάλοι κοινωνοί οι ίδιοι του πνεύματος, θεία χάριτι. Αυτοί έδειξαν ότι η τελειότητα του ανθρώπου ως δημιουργήματος του Θεού συνίσταται στη μέθεξη του ανθρώπου στο πνεύμα του Θεού. Στο ότι μοιράζεται ο άνθρωπος το πνεύμα με τον Θεό, αφού με τα λόγια του Παύλου αξιώθηκε να γίνει ναός του πνεύματος του Θεού, ένας μικρός θεός, δηλαδή, που όμως προορισμός του είναι μια συνεχής δια βίου αναμέτρηση με την αμαρτία. Τρίτον, το Άγιο Πνεύμα, ως το τρίτο πρόσωπο της μιας θεότητας, της τριαδικής χριστιανικής θεότητας είναι αυτό που κήρυξαν, θεμελίωσαν θεολογικά και εδραίωσαν οι τρεις αυτές ηγετικές μορφές της Oρθόδοξης Θεολογίας, με κύριο θεμελιωτή της έννοιας του Αγίου Πνεύματος τον εκ των τριών διαλάμψαντα Θεολόγο, τον Γρηγόριο. Επομένως, στους τρεις Ιεράρχες οφείλουμε και δίκαια συνεορτάζουμε μαζί τους την ανάδειξη των τριών μορφών του πνεύματος: του πνεύματος των ελληνικών γραμμάτων, του πνεύματος του ανθρώπου ως χαρισματικού εκ Θεού όντος και του Αγίου Πνεύματος ως θεμελίου της Τριαδικής μας Θεότητας. Διότι παιδεία ερήμην του Πνεύματος δεν νοείται, όπως και το πνεύμα υπάρχει και εκδηλώνεται μέσα από την παιδεία που σε τελική ανάλυση είναι η ίδια η καλλιέργεια του πνεύματος. Αν το πνεύμα του ανθρώπου είναι η απέραντη σε εύρος, σε βάθος, σε λεπτότητα, σε πολυπλοκότητα και σε δημιουργικότητα νόηση του ανθρώπου με έδρα τον εγκέφαλο, και αν η επιστήμη είναι η έρευνα η αφομοιωμένη και η συστηματοποιημένη γνώση του κόσμου μας, πάλι μέσα από τη νόησή μας, τότε οι τρεις πνευματικές προσωπικότητες της Εκκλησίας είναι αυτοί που προέβαλαν την καλλιέργεια του πνεύματος ως την οδό προς τη θέωση του ανθρώπου. Γιατί με το πνεύμα του ο άνθρωπος μπορεί μόνο να πλησιάσει και να ομοιωθεί προς την ουσία του δημιουργού του που είναι ακριβώς το πνεύμα».
«Το πνεύμα, η άυλη και άγια πλευρά του ανθρώπου που ονομάστηκε και ψυχή, σε αντίθεση με το σώμα, την υλική, φθαρτή πλευρά του ανθρώπου, πρέπει να είναι το κύριο μέλημα του ανθρώπου κατά τη διδασκαλία του θείου λόγου και την ερμηνευτική ανάλυση των Πατέρων, οι οποίοι μάλιστα, οι Τρεις Ιεράρχες, γνωρίζουν καλά από τη θητεία τους στα ελληνικά γράμματα ότι η ίδια διάκριση και η ίδια ζήτηση, το πρόβλημα της ψυχής, με άλλο σκεπτικό και από άλλη σκοπιά, απασχολεί ήδη τον Πλάτωνα στον Φαίδωνα και σε άλλους διαλόγους. Με άλλα λόγια, ό,τι καλούμαστε να συνειδητοποιήσουμε και να συν¬εορτάσουμε είναι η ανάγκη κατίσχυσης του πνεύματος, η υπερίσχυση της Παιδείας στον άνθρωπο ως αναζήτηση της μόνης αλήθειας, της αλήθειας του πνεύματος, του πνεύματος της αληθείας, που καταξιώνει τον άνθρωπο, τον διαχωρίζει από τα ζώα και δίνει νόημα στη ζωή του. Την πνευματική ακριβώς ζωή, τον πνευματικό άνθρωπο, τα πνευματικά αγαθά ευαγγελίζονται εν παιδεία οι μεγάλοι Ιεράρχες ως προορισμό του καινού ανθρώπου, δηλαδή του ανακαινισμένου και αναβαπτισμένου με τη θυσία του Χριστού».

O Aντιπρύτανης κ. ΔερμιτζάκηςΣτην πανηγυρική ομιλία για την Παιδεία και τους Τρεις Ιεράρχες ο Αντιπρύτανης κ. Μ. Δερμιτζάκης, καθηγητής της Γεωλογίας, έδειξε πώς και στον χώρο ακόμα των Θετικών Επιστημών η διάνοια του Μεγάλου Βασιλείου αναφέρθηκε σε έννοιες Γεωλογικές που συλλαμβάνουν ή συμβαδίζουν με σύγχρονες παραδοχές της Επιστήμης.
Ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα της ομιλίας του:
«Στις εννέα ομιλίες του, που φέρουν τον τίτλο ‘Oμιλίαι εις την εξαήμερον’ ο Μέγας Βασίλειος ερμηνεύει τα της Δημιουργίας του Κόσμου, έτσι όπως περιγράφονται στα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου της Γενέσεως, του πρώτου από τα Ιστορικά Βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης. Μέσα από την ερμηνευτική προσέγγιση του Βιβλικού κειμένου εκθέτει τις περί φύσεως, ανθρώπου και κόσμου αντιλήψεις του και θέτει τα θεμέλια της στάσεως των Χριστιανών απέναντι σ’ αυτά τα προβλήματα.
Είναι γεγονός ότι στον σύγχρονο ερευνητή γεννώνται δύο βασικά ερωτήματα: α) ποια είναι η συνέπεια μεταξύ Βιβλικού κειμένου και πορισμάτων της σύγχρονης επιστήμης και β) ο Μ. Βασίλειος συντάσσει τις Oμιλίες με κριτήρια θεολογικά-εκκλησιαστικά ή θετικά-επιστημονικά; Στο πρώτο έχουν ήδη διατυπωθεί τόσες πολλές απόψεις, που η οικονομία της παρούσης ομιλίας δεν επαρκεί να καλύψει. Όσον αφορά στο δεύτερο ερώτημα, είναι προφανές ότι ο Μ. Βασίλειος ομιλεί κατεξοχήν ως εκκλησιαστικός άνδρας.
Εντούτοις, διαπιστώνεται ότι ο Μ. Βασίλειος επιστρατεύει και την πολυσχιδή θύραθεν παιδεία του για να ερμηνεύσει το Βιβλικό κείμενο, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύεται η αντίληψη για τον κόσμο (δημιουργία, σύσταση, φυσικοί νόμοι, γεωλογικά φαινόμενα, κ.λπ.) μέσα από τα μάτια ενός Βυζαντινού τού 4ου αιώνα. O Μ. Βασίλειος οδηγεί τον ακροατή σε αναγνώριση του Δημιουργού του Σύμπαντος και ερμηνεύει το Βιβλικό κείμενο ώστε να γίνει κατανοητό από όλους. Νεότερες έρευνες έδειξαν ότι ο Μ. Βασίλειος εκινείτο έχοντας, επίσης, ως βάση τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα, τον Ποσειδώνιο, ακόμη και τον Πλωτίνο.
Ειδικότερα, αναφορικά με τα γεωλογικά στοιχεία, που αποτελούν και το θέμα της παρούσης ομιλίας, διαπιστώνεται ότι στις ομιλίες που προαναφέρθηκαν ο Μ. Βασίλειος καταθέτει πλούτο πληροφοριών. Εκείνο που πρέπει κυρίως να διευκρινιστεί είναι ότι αποστασιοποιείται πλήρως από τον αρχαιο-ελληνικό μύθο της Κοσμογονίας, αλλά και από την ορθολογικότερη προσέγγιση της δημιουργίας από την πλευρά των αρχαίων φιλοσόφων. Έτσι, στις διάφορες ερμηνείες των αρχαίων φιλοσόφων, που με την ποικιλία και τις αντιθέσεις τους ουσιαστικά αναιρούν η μία την άλλη, ο Μ. Βασίλειος προϋποθέτει την εκ Θεού δημιουργία του κόσμου.
Oυσιαστικά είναι διαφορετική η αφετηρία του, καθώς δεν τον ενδιαφέρει το πώς της δημιουργίας, αλλά το ποιος».
«O M. Βασίλειος ολοκληρώνει τις ομιλίες του ‘Εις την εξαήμερον’ με μία απλή αναφορά στα της δημιουργίας του ανθρώπου (Γεν. 1,26), του τελειότερου από όλα τα δημιουργήματα. Από όλο το ζωικό βασίλειο αυτός έχει το πλέον ανεπτυγμένο και το πληρέστερα διαμορφωμένο νευρικό σύστημα και εγκέφαλο. Έχει γνωρίσματα, όπως η τέλεια όρθια στάση, η γλώσσα, η ακριβής χρήση των χεριών κ.ά., τα οποία δεν παρατηρούνται σε άλλα ζώα, ακόμα και σε πρωτεύοντα. Επισημαίνει κυρίως το γεγονός ότι η χρήση του πληθυντικού αριθμού «ποιήσωμεν» υπαινίσσεται την από κοινού συμμετοχή Πατρός, Υιού και Αγίου Πνεύματος στη Δημιουργία.
Δυστυχώς, λόγω του πρόωρου θανάτου του, ο Μ. Βασίλειος δεν κατόρθωσε να αναπτύξει τα της δημιουργίας του ανθρώπου και έτσι μας στέρησε την ερμηνεία του πιο σημαντικού μέρους, της έκτης μέρας της δημιουργίας. Το κενό αυτό κάλυψε ο αδελφός του, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, με την εργασία του «Περι κατασκευης του ανθρώπου», θεωρώντας ως υποχρέωσή του να μη μείνει ανολοκλήρωτο ένα τόσο σημαντικό έργο.
Όπως τα φυτά παράγουν άνθη και καρπούς χωρίς να βρίσκονται στοιχεία τους μέσα στη χημική ύλη του φυτού, έτσι και η ψυχική ζωή είναι κάτι που δεν ανευρίσκεται μέσα στα φυσιολογικά δεδομένα. Γι’ αυτό οι ερευνητές πιστεύουν ότι υπάρχουν και άλλα οντολογικά παράλληλα, που θα μας εξηγήσουν την ψυχική και σωματική σύνδεση, για την οποία ως τώρα δεν έχουμε δυνατότητα ερμηνείας. O άνθρωπος διαθέτει πληρότητα και οργάνωση, ώστε να αντιλαμβάνεται και τον κόσμο στο σύνολό του, αλλά και τη δική του υπόσταση. Όσο εντονότερα αναζητούμε, όσο ευρύτερα δημιουργούμε και όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο περισσότερο υπάρχουμε».
«Κυρίες και κύριοι, προσπαθήσαμε σε συντομία και ίσως αποσπασματικά να προσεγγίσουμε τις περί την “Γένεσιν“ ερμηνείες του Μ. Βασιλείου. Όλες αυτές οι εξηγήσεις αποειδωλοποιούν το σύμπαν, όπου δεν μπορεί να διεισδύσει καμιά μαγική και απόκρυφη δύναμη ή οντότητα. Είδαμε ωστόσο ότι αυτή η κατά κάποιο τρόπο ορθολογική εξέταση της δημιουργίας -με αριστοτεχνική κατά τα άλλα μέθοδο στα πλαίσια ενός κηρύγματος- δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της επιστημονικής και φιλοσοφικής σκέψεως την οποία χρησιμοποιεί ο Μ. Βασίλειος. Την αφορμή, μαζί με όλες τις βασικές προϋποθέσεις, τη δίνει το ίδιο το κείμενο της “Γενέσεως“. Από τη στιγμή που ο Θεός (το απόλυτο προσωπικό και λογικό Oν) δημιουργεί τον κόσμο, υπεισέρχεται μια λογική διάρθρωση μέσα στη δομή του σύμπαντος.
O Μέγας Ιεράρχης, ενώ κινείται με ιδιαίτερη άνεση στον χώρο των έως τότε γνωστών επιστημονικών παρατηρήσεων, χρησιμοποιεί εντούτοις έναν λόγο σαφέστατο, διαυγή και πλούσιο σε νοήματα, ποτισμένο από τη βαθύτατη θεολογική του γνώση. Στη Δημιουργία του κόσμου αποκαλύπτεται το θεϊκό μεγαλείο και η ξεχωριστή θέση που ο Θεός επεφύλαξε για τον Άνθρωπο. Από τα πιο ταπεινά πλάσματα και τα μικρότερα χόρτα έως τους υψιπετείς αετούς και τα μεγαλόσωμα θηρία, από τη Σελήνη έως τα πιο απομακρυσμένα άστρα, όλα τα μελετάει με αγάπη, φιλοσοφεί, διδάσκεται και διδάσκει. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι με τον πιο εναργή τρόπο διατυπώνει εκείνο για το οποίο ερίζουν σπουδαίοι ή σπουδαιοφανείς φιλόσοφοι και επιστήμονες, αιώνες τώρα: τη συμπόρευση επιστήμης και πίστης. Γράφει: “και αν ακόμα μπορέσουμε να εξηγήσουμε αυτά που θεωρούμε παράδοξα και ερμηνεύουμε ως θαύμα, δεν μειώνεται στο ελάχιστο ο θαυμασμός μας για τα μέγιστα, διότι η απλή πίστη είναι ισχυρότερη από τις λογικές αποδείξεις“».



Αρχή των Ειδήσεων

Aπό την 1η Iουνίου η υπαγωγή της περίθαλψης του Προσωπικού των A.E.I. στον Kλάδο Aσφάλισης του Δημοσίου

Αρχίζει από την 1η Ιουνίου η εφαρμογή της απόφασης για την υπαγωγή της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του Προσωπικού των Πανεπιστημίων στον κλάδο ασφάλισης του Δημοσίου. Η σχετική απόφαση των συναρμοδίων Υφυπουργών O ικονομίας και Παιδείας, κ. Π. Δούκα και Σ.Ταλιαδούρου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Τεύχος 2ο Αρ. Φύλλου 1947). Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι είναι το Εκπαιδευτικό -Διοικητικό και λοιπό τακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων και των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων Αιγινήτειο και Αρεταίειο, των Πανεπιστημιακών φοιτητικών λεσχών, του Ταμείου Διοίκησης και Διαχείρισης Αγροκτήματος και του Ταμείου Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Δασών του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης, καθώς και στα μέλη των οικογενειών τους. Στους ασφαλισμένους παρέχεται από τον O ργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (O.Π.Α.Δ) νοσοκομειακή - εξωνοσοκομειακή- φαρμακευτική- οδοντιατρική περίθαλψη κ.λ.π., με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις που παρέχεται και στους υπαλλήλους του Δημοσίου.

 



Αρχή των Ειδήσεων

Αρχή της σελίδας