ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87

1/5/2006
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα


Aνακοινώθηκε τρίτος συνδυασμός για τις Πρυτανικές Eκλογές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών

H ανακοίνωση του Συνδυασμού με επικεφαλής τον Aναπλ. Kαθηγητή κ. Γ. Σίσκο

 
O κ. Γιώργος I. Σίσκος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής της Oδοντιατρικής, η κ. Αγγελική Θ. Αραπογιάννη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Tμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ο κ. Κώστας Δ. Μπουντόλος είναι Καθηγητής του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και η κ. Ευαγγελία Η. Ξηρουχάκη είναι Aναπληρώτρια Καθηγήτρια της Iατρικής.

Στις 17 Μαΐου 2006 εκλέγουμε νέες Πρυτανικές Αρχές για την επόμενη τετραετία. Η κορυφαία αυτή διαδικασία συμπίπτει με μια κρίσιμη περίοδο όχι μόνον για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο, αλλά γενικότερα για την Παιδεία στη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια δρομολογήθηκε μια δέσμη πολύπλευρων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση, με βάση την εκπορευόμενη από την πολιτική της Ε.Ε. για την Παιδεία και υλοποιήθηκε από τις κυβερνήσεις της χώρας. Βασική κατεύθυνσή τους ήταν η ενίσχυση ανάλογων αναδιαρθρώσεων στην εργασία, στην παραγωγή και στην κοινωνική ζωή. Είναι σίγουρο πλέον ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη όξυνση ανάλογων παρεμβάσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση, μέσω της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος και των διατάξεων του νέου Νόμου.
Θεωρούμε ότι η κίνησή μας αυτή μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά, ώστε το αρχαιότερο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα με τους φορείς που το απαρτίζουν να αναθερμάνει τον κοινωνικό του πυρήνα και να διαδραματίσει τον «ξεχασμένο» κυρίαρχο θεσμικό του ρόλο για μια Ανώτατη Εκπαίδευση ενταγμένη στην υπηρεσία του λαού.

 
O αν. καθηγητής κ. Γ. Σίσκος
 
H αν. καθηγήτρια κ. A. Aραπογιάννη
O καθηγητής κ. K. Mπουντόλος
H αν. καθηγήτρια κ. E. Ξηρουχάκη

Α. OΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΣ:

1. Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στις επιχειρούμενες ρυθμίσεις για τη λειτουργία του Πανεπιστημίου με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια.
Η ακολουθούμενη πολιτική της υποχρηματοδότησης των Α.Ε.Ι. τα ωθεί, με ασφυκτικό τρόπο, στον μονόδρομο της αναζήτησης «επιχειρηματικών λύσεων», προκειμένου να εξασφαλίσουν στοιχειωδώς τη λειτουργία τους. O στόχος είναι φανερός: Επιχειρείται η απόλυτη εξάρτηση της Επιστημονικής Έρευνας από ιδιοτελή, κερδοσκοπικά και πολιτικά συμφέροντα εξωπανεπιστημιακών παραγόντων. Στη συνέχεια, εκτός από την έρευνα, σχεδιάζεται να παραδοθούν στην εμπορευματοποίηση και τα Προγράμματα Σπουδών, γεγονός που θα οδηγήσει στην πλήρη υπονόμευση της κοινωνικής αποστολής των Α.Ε.Ι.
2. Αντικρούουμε σθεναρά την επιχειρούμενη υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών και των αντίστοιχων φραγμών που τίθενται στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση.
Η Κοινωνία μας έχει ανάγκη από επιστήμονες με ευρεία και ουσιαστική Παιδεία, που θα λειτουργούν πολλαπλώς ως πρότυπα για το λαό. Η αγορά, από την πλευρά της, απαιτεί επιστήμονες με τεχνοκρατικό και μόνον χαρακτήρα, διαφορετικών διαβαθμίσεων, ανάλογα με τις ανάγκες της. Η ανταπόκριση του Ελληνικού Πανεπιστημίου στην κοινωνική του αποστολή δεν είναι ζήτημα αποσπασματικής επιθεώρησης και τεχνικών ελέγχου από την Πολιτεία. Αποτελεί θέμα κοινωνικής οργάνωσης και προγραμματισμού, επομένως και συλλογικού ελέγχου της παραγωγής από την Κοινωνία για τις ανάγκες και τους στόχους της.
3. Διαφωνούμε με την επιχειρούμενη επιφανειακή και ληξιπρόθεσμη κατάρτιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Η κατηγοριοποίηση των Σχολών και Τμημάτων, μέσα από την επιχειρούμενη «αξιολόγησή» τους, αποτελεί ενσυνείδητη επιλογή και μοχλό για την ανατροπή του Δημόσιου χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη λειτουργία των Α.Ε.Ι. με βάση τα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια. Εδώ και χρόνια προωθούνται μεθοδευμένα σχέδια απαξίωσης του Πανεπιστημίου, ώστε να δημιουργηθεί επαρκής χώρος για την ίδρυση και λειτουργία «μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων». Είμαστε αντιδιαμετρικά αντίθετοι μ' αυτή τη φιλοσοφία.
Η Επιστήμη είναι συνυφασμένη με την αέναη προσπάθεια του ανθρώπου για την αναζήτηση και την κατάκτηση της αλήθειας, προβάλλοντάς την στα πλέον σταθερά και ανθεκτικά στον χρόνο στοιχεία της πραγματικότητας, στις σχέσεις του εαυτού μας με τους συνανθρώπους μας, όπως και στους Νόμους που διέπουν την Κοινωνία και κυβερνούν τη φύση.
4. Προβληματιζόμαστε σοβαρά και αντιστεκόμαστε στις διαρκώς επιδεινούμενες συνθήκες εργασίας όλων των μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, καθώς και στην καλλιέργεια και ανάπτυξη «πελατειακών σχέσεων» και συνθηκών εξάρτησης διδασκόντων-διδασκομένων.
Η λειτουργία του Πανεπιστημίου στο πλαίσιο της λογικής μιας ιδιωτικής επιχείρησης θα απονευρώσει τα θεσμοθετημένα συλλογικά όργανα από κάθε δυνατότητα παρέμβασης. Μια μειοψηφία μελών Δ.Ε.Π. με ισχυρές διασυνδέσεις σε επιχειρηματικά και κυβερνητικά σχέδια θα εκμεταλλεύεται προγράμματα, θα ελέγχει την ερευνητική δραστηριότητα και θα οικειοποιείται προς όφελός της τις σχέσεις με την εξουσία.
5. Αρνούμαστε να τεθεί σε συζήτηση το θέμα της επιχειρούμενης διαφοροποίησης της έννοιας του Πανεπιστημιακού ασύλου. Ειδικά στο σημείο αυτό επικαλούμαστε τη συμπαράσταση και συμπαράταξη όλων των φοιτητών μας.

Β. OΙ ΣΤOΧOΙ ΜΑΣ:

* Πλήρης διασφάλιση της Δωρεάν και Δημόσιας παροχής της Πανεπιστημιακής Eκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς. Σημαντική αύξηση των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού και του Προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων, όπως και η ισοτιμία όλων των Πανεπιστημίων.
* Μη τροποποίηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
* Μη εφαρμογή των Νόμων που έχουν ψηφιστεί για το Πανεπιστήμιο.
* Διαμόρφωση συνθηκών απόλυτης διαφάνειας και ελευθερίας στην έρευνα και στην εργασία.
* Επιστημονική και οικονομική καταξίωση των μελών Δ.Ε.Π, μέσω της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, της κατάργησης του επιδοματικού χαρακτήρα του μισθολογίου και της άρσης των ανισοτήτων.
* Μετατροπή των θέσεων του ΠΔ 407/80 σε θέσεις Δ.Ε.Π, σύμφωνα με τις ανάγκες του Ιδρύματος και βάσει προγραμματισμού.
* Μισθολογική ενίσχυση των εργαζομένων στο Πανεπιστήμιο, άμεση πρόσληψη μελών Ε.Τ.Ε.Π., διοικητικού προσωπικού και εργαζομένων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Διαφάνεια και αξιοκρατία στις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
* Προάσπιση των Δημοκρατικών δικαιωμάτων και της λειτουργίας των Α.Ε.Ι., με κύριο συστατικό την προώθηση του κοινωνικού τους ρόλου.
* Αναβάθμιση των Μεταπτυχιακών Σπουδών, έτσι ώστε να οδηγούν σε διδακτορικό δίπλωμα, εξασφάλιση ουσιαστικών υποτροφιών και κατάργηση των διδάκτρων.
* Έλεγχος των Κονδυλίων Έρευνας και της ερευνητικής πολιτικής του Ιδρύματος από τα συλλογικά ακαδημαϊκά όργανα.
* Κατάργηση του Νόμου για ίδρυση επιχειρήσεων από μέλη Δ.Ε.Π, καθώς και οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο πλαίσιο του Πανεπιστημίου.
* Oλοκλήρωση των κτηριακών εγκαταστάσεων όλων των ακαδημαϊκών μονάδων βάσει των αναγκών και ανάπτυξη κάθε επιστημονικού κλάδου.
* Διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών διαβίωσης των φοιτητών μας (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση, ψυχαγωγία και αθλητικο-πολιτιστική δράση).
* Oικονομική ενίσχυση των φοιτητών που προέρχονται από την επαρχία και κατάργηση των διδάκτρων για τους αλλοδαπούς φοιτητές.
* Διεύρυνση της συμμετοχής των εργαζομένων στα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου και την επίλυση των κλαδικών τους αιτημάτων.

Oι Πρυτανικές Αρχές του αρχαιότερου Πανεπιστημίου της χώρας είναι υποχρεωμένες να μην υποταχθούν στην επίθεση που δέχεται το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να μην αποδεχθούν τις προωθούμενες αλλαγές, που ολοφάνερα πλέον στοχεύουν να περιορίσουν τον ρόλο του στην Κοινωνία.

Καλούμε όλους όσοι αντιστέκονται συνειδητά στις επιχειρούμενες οπισθοδρομικές αναδιαρθρώσεις, να συσπειρωθούν και να αγωνιστούν:
* για μια Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση με αυξημένες τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Κοινωνία.
* για ένα Πανεπιστήμιο Αθηνών όχι σε ρόλο απλού διαχειριστή, αλλά Κινητήρια Πνευματική Δύναμη για τη χώρα.



Αρχή των Ειδήσεων

Εικαστική έκθεση με θέμα τη Μητρότητα

O Πρύτανης της A.Σ.K.T. καθηγητής κ. X. Mπότσογλου, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Aθηνών καθηγητής κ. Γ. Mπαμπινιώτης, ο Πρόεδρος της Iατρικής Σχολής κ. Γ. Kρεατσάς και ο Aντιπρύτανης καθηγητής κ. X. Kίττας Eικαστική έκθεση με θέμα τη μητρότητα διοργανώθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο-Εντευκτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών "Κωστής Παλαμάς". Η συμπλήρωση ενός αιώνα προσφοράς της Β' Μαιευτικής και Γυναικολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών ήταν η αφορμή που οδήγησε στη δημιουργία του εικαστικού γεγονότος που πραγματοποιήθηκε ως αποτέλεσμα συνεργασίας της Κλινικής, και κατ' επέκταση της Ιατρικής Σχολής, με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.). Η Α.Σ.Κ.Τ. ανταποκρίθηκε θερμά και άμεσα στην πρόταση με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εργαστηρίου με τίτλο «Η Καταγωγή του Κόσμου – Το Όρος της Αφροδίτης». Η «Καταγωγή του Κόσμου» ως το πρώτο συνθετικό της ονομασίας του εργαστηρίου αναφέρεται σε ένα έργο του ζωγράφου Gustave Courbet, ενώ «Το Όρος της Αφροδίτης» αναφέρεται σε έναν ιατρικό όρο, το εφήβαιο της γυναίκας. Έτσι άνοιξε εκ νέου ένας δίαυλος επιστημονικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο Πανεπιστημίων, καθώς παλαιότερα οι φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών επισκέπτονταν το Εργαστήριο Ανατομίας της Ιατρικής Σχολής.
Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου και για τα δύο εικαστικά γεγονότα ο Πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής καθηγητής κ. Γ. Κρεατσάς, «οι καθηγητές και το προσωπικό της Ιατρικής Σχολής υποδέχθηκαν τους φοιτητές μαζί με τους καθηγητές τους στις Κλινικές, τα Εργαστήρια και τα Μουσεία της. Περιέγραψαν μέρος της δουλειάς τους, εξήγησαν ιατρικούς όρους και τους γέμισαν με εικόνες και εμπειρίες».
Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν την Δευτέρα 11 Απριλίου από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη που αναφέρθηκε στην αξία της διαπανεπιστημιακής αυτής συνεργασίας και τον Πρύτανη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών καθηγητή κ. Χ. Μπότσογλου, ο οποίος τόνισε ότι «οι φοιτητές της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών δέχθηκαν με μεγάλη προθυμία να συμμετάσχουν καθώς το ιατρικό υλικό στο οποίο τους δόθηκε πρόσβαση προέρχονταν από το ενδιαφέρον πεδίο δράσης και έρευνας των ιατρών».
Oι νέοι εικαστικοί που συμμετείχαν στην έκθεση χρησιμοποίησαν για την καλλιτεχνική τους δημιουργία υλικά, όπως ιατρικές φωτογραφίες, υπερηχογραφήματα, εκθέματα από τα μουσεία της Ιατρικής Σχολής, ανατομικά σχέδια, φωτογραφίες, ιατρικά εργαλεία αλλά και καθημερινά αντικείμενα. Η ματιά τους αποστασιοποιημένη και ταυτόχρονα διερευνητική, εξερεύνησε νέες έννοιες και φόρμες που ξεδιπλώθηκαν μπροστά τους, διαδεχόμενη η μια την άλλη. Η συλλογική αυτή δουλειά αποτύπωσε, σε ζωγραφικά, φωτογραφικά και τρισδιάστατα έργα, θέματα που αναφέρονται στην εγκυμοσύνη, τη ζωή του εμβρύου μέσα στη μήτρα, το εσωτερικό του γυναικείου σώματος, τη στειρότητα, την αρρώστια στην γυναίκα και τα συναισθήματα της.



Αρχή των Ειδήσεων

Αρχή της σελίδας