ΘEΜΑΤΑ

ΘEΜΑΤΑ

O Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος B΄
Επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Aθηνών

Eκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο της Π.O.Σ.Δ.Ε.Π.
Eκλογές για την ανάδειξη των νέων Πρυτανικών Aρχών
O BOTANIKOΣ KHΠOΣ TOY ΠANEΠIΣTHMIOY AΘHNΩN
Πρόγραμμα Bιβλιοθηκών
Mεγάλη συμβολή στην εδραίωση του Πανεπιστημίου
Έκδοση λευκωμάτων με την ιστορία των Σχολών του Πανεπιστημίου μας
H Διάσκεψη της Κοπεγχάγης για την κλιματική αλλαγή
Tο Iστορικό Aρχείο Tου Πανεπιστημίου Aθηνών
Aνανεώνεται λειτουργικά και αισθητικά ο ιστότοπος του Πανεπιστημίου
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές
Oδηγίες για τη νέα γρίπη Α (Η1Ν1) για φοιτητές, Δ.Ε.Π. και λοιπό προσωπικό του Πανεπιστημίου Αθηνών
Tο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης
Eθνικό και Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
Ποιο είναι το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Α(Η1Ν1)
Hμερίδα στο Πανεπιστήμιο Aθηνών με θέμα: «Η κατάσταση στον Ασωπό»
Eλληνικοί υγροβιότοποι διεθνούς σημασίας
Tο «χρονολόγιο» του Πανεπιστημίου Aθηνών
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών στο φεστιβάλ Επιστήμης και Τεχνολογίας
Tο Παλαιστινιακό ζήτημα
Tο Mουσείο Iστορίας του Πανεπιστημίου Aθηνών
Mία νέα συνιστώσα εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Οι Βιβλιοθήκες του Πανεπιστημίου Αθηνών
Ολοκληρώθηκε η αποκατάσταση και η ανακαίνιση της πίσω πτέρυγας του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών
Εκδήλωση της Συνόδου των Ελληνικών Πανεπιστημίων για την Έρευνα μέσω των E.Λ.K.E.
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές (08/09)
Διακομματική συναίνεση για την Παιδεία
Το Εξασθενές χρώμιο Cr(Vl) στον Ασωπό ποταμό
Το Πανεπιστήμιο ακόμα αναμένει το νόμο για την Έρευνα
0 Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Επίτιμος Διδάκτωρ
Τιμητική εκδήλωση για τους αφυπηρετούντες
Απολογισμός έργου του Ευγενιδείου Θεραπευτηρίου
Το Πανεπιστήμιο και η προστασία του Περιβάλλοντος
Προσβασιμότητα για όλους τους φοιτητές
Το ΟΧΙ της πανεπιστημιακής κοινότητας στους κατακτητές
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές (07/08)
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Εβδομάδα Επιστήμης και Τεχνολογίας
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Η διαχείριση των υδάτινων πόρων
Παλαιό Χημείο
Φάκελος Υγεία
Το Περιβάλλον και η προστασία του
Το Περιβάλλον και η προστασία του
Πώς βλέπουν οι πρωτοετείς φοιτητές το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ημερίδα για το Περιβάλλον και την Υγεία
Τιμητική εκδήλωση για τους αφυπηρετούντες
Aνασυγκροτούνται και εκσυγχρονίζονται οι Bιβλιοθήκες
Mέλη του Πανεπιστημίου στον αγώνα της απελευθέρωσης
Δημοτικές Eκλογές 2006
Χρήσιμος οδηγός για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές (06/07)
ΤΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ: Μια διαδρομή στον χρόνο και στη σκέψη
Quo vadis Universitas?
H αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας
Tα μεγάλα έργα στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Tα Eκτυπωτικά Kέντρα του Πανεπιστημίου Aθηνών
H Κεντρική Βιβλιοθήκη της Σχολής Θετικών Επιστημών
Φοιτητικές εκλογές 2006
Το νέο κτήριο του Διδασκαλείου Ελληνικής Γλώσσας
H Bιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής
Φυσικό αέριο στην Πανεπιστημιούπολη
Tο πόρισμα της Eπιτροπής Bερέμη για τα Πανεπιστήμια
H χρονιά που πέρασε μέσα από «TO KAΠOΔIΣTPIAKO»
Tο Iστορικό Aρχείο του Πανεπιστημίου Aθηνών
Αρεταίειο Νοσοκομείο: το πρώτο πανεπιστημιακό νοσοκομείο
Τιμητική εκδήλωση για τους αριστεύσαντες φοιτητές
Tο Πανεπιστήμιο Aθηνών τίμησε για 5η χρονιά τα αφυπηρετούντα μέλη του
100 χρόνια προσφοράς του Aιγινητείου Nοσοκομείου
H ζωή στις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Aθηνών
Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη φοιτητική ζωή (2005)
Tο Πανεπιστήμιο Aθηνών στην "Eβδομάδα Eπιστήμης και Tεχνολογίας"
Tα Eρευνητικά Πανεπιστημιακά Iνστιτούτα του Πανεπιστημίου Aθηνών
Έκθεση για τα Kέντρα του Eλληνισμού στο Πολιτιστικό Kέντρο «K. Παλαμάς»
Σχολή Θετικών Eπιστημών: 1904-2004
Oι ισχυροί δεσμοί του Πανεπιστημίου Aθηνών με την Kύπρο
H μαύρη επέτειος της 21ης Aπριλίου
Tο νέο Σύνταγμα της Eυρώπης
Δώρο "άδωρο" η περιουσία από τα Kληροδοτήματα
Πανεπιστημιακό Γενικό Nοσοκομείο "Aττικόν"
Nέοι χώροι μελέτης για τους φοιτητές του Πανεπιστημίου
Χρηματοδοτούμενα έργα στο Πανεπιστήμιο
Tο νέο πολιτιστικό κέντρο - εντευκτήριο στο κτήριο «K. Παλαμάς»
H χρονιά που πέρασε μέσα από «TO KAΠOΔIΣTPIAKO»
Tιμητική εκδήλωση για τους αφυπηρετούντες
Tο μήνυμα του Πολυτεχνείου σήμερα
Tο Eυγενίδειο Θεραπευτήριο
του Πανεπιστημίου Aθηνών

Oι νέες υπερσύγχρονες φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Aθηνών
Oλυμπιακοί Aγώνες Aθήνα 2004
10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη φοιτητική ζωή
Oλυμπιακοί Aγώνες Aθήνα 2004
Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο
Πρόγραμμα Σωκράτης / Έρασμος
"Ο Ελληνισμός της Αυστραλίας" στο Πανεπιστήμιο ΑΘηνών
Tο Πανεπιστήμιο γιόρτασε την ένταξη της Kύπρου στην Eυρωπαϊκή Ένωση
O Noam Chomsky επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Aθηνών
Tελικό Σχέδιο Aνάν
Aλλοδαποί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Tο Aρχαιολογικό Πάρκο της Πανεπιστημιούπολης
Tα έργα τέχνης του Πανεπιστημίου Aθηνών
Eθνικές Eκλογές 7ης Mαρτίου 2004
"Aττικό" Nοσοκομείο Xαϊδαρίου
Tα Mουσεία του Πανεπιστημίου Aθηνών
H χρονιά που πέρασε μέσα από «TO KAΠOΔIΣTPIAKO»
Iστορικό Aρχείο του Πανεπιστημίου Aθηνών
Oι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Aθηνών για όλα τα μέλη του
Σύγχρονες φοιτητικές εστίες με όλες τις ανέσεις
Eυεργέτες και δωρητές του Πανεπιστημίου Aθηνών
Xρήσιμος οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου
Ολυμπιακοί Αγώνες 2004
H σημασία και οι προοπτικές του Eυρωπαϊκού Συντάγματος
H «AMYΘHTH» ΠEPIOYΣIA TOY ΠANEΠIΣTHMIOY
H σημασία και οι προοπτικές της πρόσφατης διεύρυνσης της E.E.
O Γενικός Γραμματέας του Πανεπιστημίου Aθηνών Kωστής Παλαμάς
Oι πτυχές ενός προαναγγελθέντος πολέμου
H αξιολόγηση δεν είναι πανάκεια
H πρακτική άσκηση των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Kυπριακό πρόβλημα: προς μια βιώσιμη
και λειτουργική λύση;

Oι Διεθνείς Σχέσεις του Πανεπιστημίου Aθηνών
Yποτροφίες σε φοιτητές και πτυχιούχους
Aλλοδαποί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
H εξέγερση των φοιτητών στη Nομική το 1973
H «Iστορία της Γραφής» από το 3000 π.X. μέχρι σήμερα
Ελληνικά Πανεπιστήμια
O χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης στην χώρα μας

Mουσείο Iστορίας του Πανεπιστημίου Aθηνών
(Παλαιό Πανεπιστήμιο)

"ΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ"
Συμπόσιο και δρώμενα για τη Νεοελληνική σάτιρα

ΠAΛAIO XHMEIO
Aνακαινίζεται το κτήριο του Παλαιού Xημείου

"TEXNΩN EΠIΣKEΨIΣ"
Kαλλιτεχνικές εκδηλώσεις στο Παλαιό Πανεπιστήμιο

Aνακαινίζεται το κινηματοθέατρο
της Πανεπιστημιακής Λέσχης

Πανεπιστημιούπολη
Πέντε μεγάλα έργα αλλάζουν την εικόνα

ΕΚΠΑ: 165 χρόνια συνεχούς προσφοράς
στην επιστήμη και τα γράμματα

Πανεπιστημιακή Λέσχη
80 χρόνια προσφοράς στους φοιτητές

Pυθμίσεις για τα Πανεπιστήμια
Mεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Aθηνών
Mέλη Δ.E.Π. στον ευρύτερο Δημόσιο Tομέα
Aιμοδοσία ή Aιμορραγία;

Πώς βλέπουν οι πρωτοετείς φοιτητές το Πανεπιστήμιο Αθηνών

1/2/2007
Επιμέλεια: Δ. Λεμπεσοπούλου, Τ. Μιχαηλίδου
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Το βήμα στους φοιτητές

Πώς βλέπουν οι πρωτοετείς φοιτητές
το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στο παρόν τεύχος το «ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ» συνάντησε πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών για να τους ρωτήσει για τις εντυπώσεις τους για τη φοιτητική ζωή μέχρι σήμερα. Η εφημερίδα μας δίνει το βήμα στους φοιτητές για να εκφράσουν την γνώμη τους για το Πανεπιστήμιο μας. Σε επόμενα τεύχη προβλέπεται να φιλοξενηθούν και οι απόψεις φοιτητών από μεγαλύτερα έτη. Στο κείμενο που ακολουθεί οι πρωτοετείς φοιτητές μιλούν για το πόσο ικανοποιημένοι είναι από τις υποδομές, την ενημέρωση και την εξυπηρέτησή τους, και ακόμα εάν γνωρίζουν για τις άλλες δυνατότητες που προσφέρονται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών στους φοιτητές του, όπως το Γυμναστήριο, το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών, το Μουσικό Τμήμα και τον Πολιτιστικό Όμιλο Φοιτητών. Επίσης, τους ζητήσαμε να μας πουν αν είχαν εκείνοι την δυνατότητα να αλλάξουν κάτι στο Πανεπιστήμιο τι θα ήταν αυτό.



Οι πρώτες εντυπώσεις

- Ως νέοι φοιτητές, ποια ήταν η πρώτη σας εντύπωση όταν βρεθήκατε στο χώρο του Πανεπιστημίου;

Η Ράνια Κραββαρίτη και η Ελένη Λεμπέση από το Τμήμα Φιλολογίας δηλώνουν ότι αρχικά απογοητεύτηκαν από την εμφάνιση του κτηρίου. Η Ελένη χαρακτηριστικά λέει ότι το φανταζόταν «πιο φωτεινό και ζεστό», ενώ και οι δύο φοιτήτριες συμφωνούν ότι τα αμφιθέατρα είναι σχετικά μικρά σε σχέση με τον αριθμό των φοιτητών του Τμήματος. Φοιτητές σε ένα από τα νέα αναγνωστήρια του Πανεπιστημίου Αντιθέτως, πολύ ευχαριστημένη με την υποδομή της Νοσηλευτικής δηλώνει η φοιτήτρια του Τμήματος, Ρόη, αφού, όπως προσθέτει, τα κτήρια είναι σχετικά καινούργια και τα εργαστήρια πλήρως εξοπλισμένα. Η φοιτήτρια της Νοσηλευτικής είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη με τους καθηγητές της, καθώς «έχουν πολύ καλό γνωστικό υπόβαθρο και είναι στην πλειοψηφία τους πολύ συνεργάσιμοι», με μοναδικό μελανό σημείο το γεγονός ότι η διδασκαλία συγκεκριμένου μαθήματος γίνεται εναλλάξ από μεταπτυχιακούς φοιτητές και βοηθούς του καθηγητή, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να δυσκολεύονται ιδιαίτερα να προσαρμοστούν.
Η Ράνια συμπληρώνει, πως καθότι δεν ήταν συνηθισμένη στη διάρκεια του τρίωρου μαθήματος αρχικά βρήκε κουραστική την παράδοση, με το πέρασμα όμως των πρώτων εβδομάδων άρχισε να το συνηθίζει. Στην πλειοψηφία τους, χαρακτηρίζει τους καθηγητές αρκετά επικοινωνιακούς, πράγμα σημαντικό ώστε να γίνονται πιο ενδιαφέρουσες οι παραδόσεις των μαθημάτων.
Από το τμήμα της Αγγλικής Φιλολογίας η φοιτήτρια Βάνα Λέγκου βρίσκει καλούς τους καθηγητές και πολύ θετικό το ότι τους ενθαρρύνουν να συμμετέχουν στις συνελεύσεις και στα κοινά γενικότερα, πράγμα που πολλοί πρωτοετείς διστάζουν να κάνουν. Όσον αφορά στο θέμα του κτηρίου φαίνεται να συμφωνεί με τις φοιτήτριες του Τμήματος Φιλολογίας χαρακτηρίζοντας το «απρόσωπο και ψυχρό» ενώ ακόμα συμπληρώνει, πως ούτε τα έδρανα είναι σε καλή κατάσταση. Ο συμφοιτητής της Αλέξανδρος Χατζηγεωργίου φαίνεται και αυτός να συμφωνεί καθώς θα επιθυμούσε μια «αισθητική βελτίωση του κτιρίου».
Στη Νομική Σχολή συναντήσαμε την Κατερίνα, τη Βάσω και την Δήμητρα που με την σειρά τους μας μετέφεραν τις εντυπώσεις τους.
Οι τρεις φοιτήτριες μπαίνοντας για πρώτη φορά στο κτήριο της Σχολής τους, αποκόμισαν πολύ θετικές εντυπώσεις και μάλιστα εύχονται να διατηρηθεί το κτήριο σε αυτή την κατάσταση. Χαρακτηριστικά η Κατερίνα δηλώνει ότι «το κτήριο και τα αμφιθέατρα είναι σε πολύ καλή κατάσταση και είμαι απόλυτα ικανοποιημένη στον τομέα αυτό» και η Δήμητρα συμπληρώνει «το περιβάλλον τόσο στις αίθουσες όσο και στο κυλικείο είναι τόσο όμορφο που σε κάνει να θες να περνάς τον χρόνο σου στο κτήριο αυτό».
Ο Αλέξης, από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, από την πρώτη του μέρα στη Σχολή αυτό που θυμάται, είναι ότι αμέσως ένιωσε την διαφορά από το σχολικό περιβάλλον αφού όπως είπε αισθάνθηκε έναν «αέρα ελευθερίας». Την υποδομή του Τμήματος την χαρακτήρισε «ικανοποιητική» λαμβάνοντας υπόψιν τα ελληνικά δεδομένα.
Οι φοιτητές Γεράσιμος Χαροκόπος και Γιώργος Χελιώτης από το Μαθηματικό Τμήμα, επισημαίνουν πως η έλλειψη μικροφώνων σε κάποια αμφιθέατρα κάνει την παρακολούθηση δύσκολη ενώ και αυτοί οι φοιτητές δεν είναι ικανοποιημένοι από την εμφάνιση των κτηρίων.
Από την άλλη πλευρά, οι φοιτητές του Φυσικού Τμήματος Θέμης Τσιαμπούλας, Χρήστος Παπαντώνης και Ανδρέας Φωτέας δηλώνουν ικανοποιημένοι όσον αφορά στην υποδομή και στον εξοπλισμό των εργαστηρίων. Φοιτητές της ΙατρικήςΤο πρόβλημα με το οποίο ήρθαν αντιμέτωποι ως νέοι φοιτητές ήταν ότι συνάντησαν μεγάλη δυσκολία στην παρακολούθηση των μαθημάτων γιατί όπως χαρακτηριστικά είπαν «κάποια πράγματα θεωρούνται ήδη γνωστά και δεδομένα χωρίς να τα έχουμε ποτέ διδαχτεί στο σχολείο, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να παρακολουθήσουμε κατά τις παραδώσεις.».
Προβλήματα στην οργάνωση της Ιατρικής Σχολής επισημαίνουν οι φοιτητές της Μανώλης Μαραγκουδάκης και Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, αν και τονίζουν ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όπως συχνά παρουσιάζονται, ενώ δηλώνουν αισιόδοξοι για την πορεία των σπουδών τους στη Σχολή.
Ο Μανώλης τονίζει ότι «ο κάθε φοιτητής μπορεί και πρέπει να αξιοποιεί με τους δικούς του τρόπους τις δυνατότητες που του παρέχονται». Τόσο ο ίδιος αλλά και ο συμφοιτητής του δηλώνουν ικανοποιημένοι σε γενικές γραμμές από τα μαθήματα και τους καθηγητές, αν και «σε κάποιους πρέπει να πας κόντρα για να διεκδικήσεις κάποια δικαιώματα σου». Σχετικά με τα αμφιθέατρα, ο Κωνσταντίνος και ο Μανώλης χαρακτηρίζουν ικανοποιητική την κατάσταση των αμφιθεάτρων αν και «είναι και στο χέρι των φοιτητών το πώς συμπεριφέρονται μέσα σε αυτά».
Η Χριστίνα και η Ελίζα, επίσης φοιτήτριες της Ιατρικής, είναι μάλλον ευχαριστημένες από το κτήριο της Σχολής τους, αν και δεν είναι τόσο καινούργιο. «Οι πρωτοετείς κάνουμε σε ολοκαίνουργια αμφιθέατρα οπότε δεν έχουμε κανένα παράπονο», τονίζουν. Σχετικά με το θέμα των καθηγητών, έχουν κάνει κάποια παράπονα για ορισμένα θέματα που τις απασχολούν, κατά τα άλλα όμως θεωρούντο διδακτικό προσωπικό της Σχολής ιδιαίτερα αξιόλογο.
Ικανοποιημένοι επίσης, σε γενικές γραμμές είναι οι φοιτητές της Ιατρικής από τα εργαστήρια του τμήματος.
Η Ιωάννα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών, αλλά και οι Γιάννης και Φένια από το Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και θεωρίας της Επιστήμης απογοητεύτηκαν αρχικά μετά αμφιθέατρα και τις υποδομές των Σχολών τους, αλλά, όπως αναφέρουν, στην πορεία τα συνήθισαν και τώρα πιστεύουν ότι δεν είναι τόσο άσχημα όσο νόμιζαν αρχικά. Δυσκολεύτηκαν λίγο να προσαρμοστούν με τα ωράρια της Σχολής, καθώς, όπως τονίζει η Φένια έχουν πολλά κενά μεταξύ των μαθημάτων και δεν ήξεραν πώς να τα γεμίσουν. Η Φένια κάνει επίσης λόγο για τον νέο τρόπο διαβάσματος που πρέπει να υιοθετήσουν, όντας συνηθισμένοι στην σχολική μελέτη, δυσκολεύτηκαν να διαβάσουν τα ογκώδη συγγράμματα που τους παρέχονται.

Ενημέρωση

- Επειδή ένας νέος φοιτητής δεν γνωρίζει πού να απευθυνθεί και πού να πάει τον πρώτο καιρό, με πόση ευκολία ενημερωθήκατε και πήρατε τις πληροφορίες που θέλατε;

Στην πλειοψηφία τους οι ερωτηθέντες δηλώνουν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση στις γραμματείες των τμημάτων, τονίζοντας όμως πως για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων θα έπρεπε να είναι ανοιχτή περισσότερες ώρες και μέρες. «Το ότι είναι ανοιχτή μόνο μέχρι τη μία αποτελεί πρόβλημα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές και πολλές φορές να μην προλαβαίνουμε να εξυπηρετηθούμε», λέει η Ράνια, ενώ όλοι σχεδόν οι φοιτητές θεωρούν ότι το προσωπικό στις γραμματείες είναι πολύ λίγο. Η Κατερίνα από τη Νομική επισημαίνει πως εξαιτίας των παραπάνω καταστάσεων ενημερώνεται περισσότερο από συμφοιτητές της για θέματα όπως για παράδειγμα οι δηλώσεις μαθημάτων παρά από τη γραμματεία, αφού στις ώρες λειτουργίας της έχει μάθημα.
Επιπλέον, δεν βρίσκουν ικανοποιητική την ενημέρωση σχετικά με τις επιπλέον δραστηριότητες που παρέχει το πανεπιστήμιο, για τις οποίες πηγή ενημέρωσης τους είναι κυρίως οι παρατάξεις.

Μετά το μάθημα, τί;

- Γνωρίζετε για τις δραστηριότητες που προσφέρονται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών; Από ποιες πηγές ενημερωθήκατε; Σας ενδιαφέρει κάποια από αυτές;

Η Ράνια και η Ελένη ήταν πληροφορημένες για όλες τις δραστηριότητες έχοντας ακούσει για αυτές από άλλους συμφοιτητές τους ενώ την πρώτη θα την ενδιέφερε η συμμετοχή στη χορευτική ομάδα και στο διδασκαλείο ξένων γλωσσών και την δεύτερη ο φωτογραφικός τομέας.
Η Βάνα, η Ελίζα και η Χριστίνα επίσης γνώριζαν για όλες τις δραστηριότητες αφού είχαν πληροφορηθεί από σχετικά έντυπα από τις φοιτητικές παρατάξεις όχι όμως από κάποιον Οδηγό Σπουδών ή άλλον επίσημο πανεπιστημιακό φορέα. Θεωρεί πολύ χρήσιμη την ύπαρξη του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών και πολύ ενδιαφέρον τον φωτογραφικό τομέα. Ο Αλέξανδρος αντιθέτως, δεν γνώριζε καμία από τις προσφερόμενες δραστηριότητες και μετά από μία σύντομη ενημέρωση δήλωσε πως θα επέλεγε τον κινηματογραφικό τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου μας, γιατί όπως τον χαρακτήρισε τον βρήκε «πρωτότυπο και ενδιαφέροντα».
Η Κατερίνα γνώριζε για τον θεατρικό τομέα του Π.Ο.Φ.Π.Α. από κάποιον γνωστό της δεν είχε όμως δει κάποια ανακοίνωση για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Αφού την ενημερώσαμε, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τα αθλήματα που προσφέρονται από το πανεπιστημιακό γυμναστήριο. Η συμφοιτήτριά της Βάσω γνώριζε μόνο το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών από άλλους συμφοιτητές της, για το οποίο και ενδιαφέρεται να μάθει λεπτομέρειες ώστε να παρακολουθήσει κάποια μαθήματα. Η Δήμητρα από την αδερφή της, που είναι επίσης φοιτήτρια του Πανεπιστημίου μας, ήξερε μόνο για το Μουσικό Τμήμα.
Ο Αλέξης αντιθέτως, είχε ενημερωθεί με φυλλάδια από φοιτητικές παρατάξεις για όλες τις παροχές δεν έδειξε όμως ενδιαφέρον για καμία από αυτές.
Ούτε οι φοιτητές του Μαθηματικού Τμήματος Γιώργος και Γεράσιμος γνώριζαν για τις παραπάνω δραστηριότητες, αφού όμως πληροφορήθηκαν για αυτές, δήλωσαν πως είναι πολύ σημαντικό που δίνονται ευκαιρίες στους φοιτητές για να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο τους χρόνο δημιουργικά. Και οι δύο φοιτητές ενδιαφέρθηκαν για το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών ενώ ο Γιώργος θα επέλεγε να επισκέπτεται και το γυμναστήριο. Ο Θέμης και ο Χρήστος από το Φυσικό Τμήμα, επίσης δεν γνώριζαν καμία από τις προσφερόμενες δραστηριότητες ενώ ο συμφοιτητής τους Ανδρέας είχε πληροφορηθεί για το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών κατά την εγγραφή του στη γραμματεία. Το Γυμναστήριο είναι αυτό που τους προσέλκυσε περισσότερο το ενδιαφέρον, ενώ ο Ανδρέας ενδιαφέρεται επίσης και για την εκμάθηση κάποια ξένης γλώσσας από το Διδασκαλείο.
Η Ρόη επισημαίνει ότι χρειάστηκε να πάει η ίδια στα γραφεία της Πανεπιστημιακής Λέσχης, στην οδό Ιπποκράτους, για να ενημερωθεί επαρκώς για τα προσφερόμενα προγράμματα. Δεν μας μοιράστηκε κάποιο ενημερωτικό χαρτί, δηλώνει, εκτός, ίσως, από τον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος, τον οποίο όμως λίγοι έχουμε διαβάσει. Κάποια σχετικά φυλλάδια που μοίρασαν διάφορες παρατάξεις δεν είχαν επαρκείς και ακριβείς πληροφορίες. Γνωρίζει για το Διδασκαλείο, τον Πολιτιστικό Όμιλο και για το Γυμναστήριο, αν και προτίθεται να συμμετάσχει μόνο στην θεατρική ομάδα.
Ο Μανώλης και ο Κωνσταντίνος γνωρίζουν για κάποιες από τις δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, όπως για το Διδασκαλείο, για τα αναγνωστήρια και τις βιβλιοθήκες. Δεν τους έγινε κάποια σχετική ενημέρωση από την γραμματεία, αλλά από συμφοιτητές τους οι οποίοι ενδιαφέρονται και συμμετέχουν στις δραστηριότητες αυτές.
Η Ιωάννα ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τον μουσικό τομέα και, από τις άλλες δραστηριότητες, γνωρίζει μόνο το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών. Η ενημέρωση της σχετικά προέρχεται από τον οδηγό σπουδών που έλαβε κατά την εγγραφή της στο Τμήμα.
Ο Γιάννης, από το Τμήμα Μεθοδολογίας, ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το πανεπιστημιακό γυμναστήριο, για το οποίο όμως, όπως λέει, δεν έχει ιδιαίτερη ενημέρωση, παρά μόνο από συμφοιτητές και φίλους του.

Προτάσεις για αλλαγές

- Εάν σας ζητούσαν να αλλάξετε ή να προσθέσετε κάτι που κατά τη γνώμη σας λείπει από το Πανεπιστήμιο τι θα ήταν αυτό;

«Θα επιθυμούσα καλύτερα κτήρια και αμφιθέατρα και περισσότερη οργάνωση, κυρίως όσον αφορά στην ενημέρωση των φοιτητών, καθώς η κύρια πηγή πληροφόρησης μας είναι οι φοιτητικές παρατάξεις και όχι επίσημοι πανεπιστημιακοί φορείς», σημειώνει η Ράνια ενώ η Ελένη συμπληρώνει ότι «η εικόνα που σκέφτομαι όταν ακούω τη λέξη Πανεπιστήμιο είναι ένας χώρος μεγάλος που να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα, τις εστίες και τις δραστηριότητες του Πανεπιστημίου. Κάτι όπως η εικόνα που έχουμε για τα ξένα πανεπιστήμια. Αυτό, αν και δύσκολο, είναι που θα ήθελα να υπάρχει».
Η Βάνα, θα ήθελε και εκείνη να παρέχεται περισσότερη ενημέρωση κυρίως στους πρωτοετείς φοιτητές, ενώ θα επιθυμούσε τα συγγράμματα να τα παραλαμβάνουν οι φοιτητές από τον χώρο του Πανεπιστημίου καθότι «είναι άβολο και χρονοβόρο ειδικά για εμάς που εργαζόμαστε, να πρέπει να πηγαίνουμε στα βιβλιοπωλεία.» Συχνότερα δρομολόγια λεωφορείων προς την Πανεπιστημιούπολη ώστε να μην δημιουργείται συμφόρηση είναι κάτι ακόμα που αν είχε τη δυνατότητα θα ήθελε να αλλάξει.
Η Κατερίνα, η Βάσω και η Δήμητρα θα επιθυμούσαν να ενημερώνονται οι φοιτητές καλύτερα και όπως χαρακτηριστικά μάς είπε η πρώτη «στη γραμματεία πρέπει να βγαίνουν τόσο ανακοινώσεις που αφορούν το Τμήμα όσο και για γενικότερα θέματα όπως για τις δραστηριότητες που αναφέρατε, γιατί τέτοια πολιτιστικά δρώμενα όπως οι θεατρικές παραστάσεις πρέπει να απευθύνονται στους φοιτητές γιατί τους ενδιαφέρουν». Ικανοποιημένος με ό,τι ήδη υπάρχει στο πανεπιστήμιο δηλώνει ο Αλέξης από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ενώ ο Αλέξανδρος το μόνο που θα άλλαζε είναι την εμφάνιση των κτηρίων. Ο Γεράσιμος και ο Γιώργος με εξαίρεση το προβλημάτων μικροφώνων, είναι και αυτοί ευχαριστημένοι με τις παρούσες συνθήκες.
Ο Θέμης, ο Χρήστος και ο Ανδρέας θα επιθυμούσαν καλύτερα συγγράμματα και κυρίως να μοιράζονται πιο γρήγορα, «ειδικά τα παιδιά που έρχονται με μετεγγραφή παίρνουν βιβλία πολύ αργά, λίγο πριν τις εξετάσεις», δηλώνει ο Ανδρέας.
Οι δυο φοιτητές της Ιατρικής Σχολής θα ήθελαν τα εργαστήρια που παρέχονται στο έτος τους να γίνουν πιο ελκυστικά και ενδιαφέροντα, καθώς κάποια από αυτά μπορεί να ονομάζονται «εργαστήρια» αλλά -ως επί το πλείστον- πρόκειται για θεωρητικά μαθήματα. Ο Μανώλης προσθέτει ότι θα ήθελε τα εργαστήρια να είναι πιο εξοπλισμένα -«ο μόνος σύνθετος εξοπλισμός που διαθέτουν κάποια από αυτά είναι απλά μικροσκόπια»- έτσι ώστε να γίνουν πιο εξειδικευμένα και σχετικά με το αντικείμενο τους. Και οι δυο θα ήθελαν τα αμφιθέατρα να ήταν λίγο καλύτερα, ενώ προβάλλουν και το αίτημα της απομάκρυνσης των αυτοκινήτων μπροστά από την είσοδο του τμήματος με στόχο να διευκολυνθεί η διέλευση των φοιτητών από και προς αυτό. Οι φοιτήτριες της Ιατρικής θα ήθελαν να απλουστευτεί το σύστημα έκδοσης των καρτών σίτισης, καθώς η διαδικασία που εφαρμόζεται σήμερα είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Τέλος, η πλειοψηφία των φοιτητών θα ήθελε να καθιερωθούν ώρες συνεργασίας με τους καθηγητές τους, οι οποίες να τηρούνται αυστηρά καθώς «υπάρχουν καθηγητές τους οποίους είναι αδύνατο να βρούμε στα γραφεία τους, ακόμη και στις ώρες συνεργασίας τους», λέει χαρακτηριστικά η Ρόη.

Αρχή της σελίδας