ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΙΔHΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #168
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #167
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #165
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #163
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #161
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #160
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #159
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #157
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #155
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #154
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #150
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #149
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #147
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #146
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #145
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #143
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #141
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #140
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #139
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #137
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #135
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #134
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #133
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #132
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #128
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #124
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #122
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #120
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #118
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #116
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #115
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #113
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #112
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #110
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #109
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #108
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #107
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #106
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #105
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #104
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #102
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #101
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #100
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #99
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #97
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #96
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #95
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #94
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #93
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #92
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #91
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #90
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #88
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #87
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #86
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #84
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #83
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #82
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #81
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #80
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #79
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #78
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #77
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #76
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #75
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #74
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #73
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #72
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #71
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #70
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #69
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #67-68
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #66
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #65
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #64
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #63
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #62
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #61
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #60
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #58-59
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #57
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #56
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #55
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #54
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #53
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #52
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #51
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #50
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #49
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #48
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #47
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #46
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #45
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #44
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #43
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #42
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #41
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #40
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #39
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #37-38
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #36
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #35
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #34
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #32-33
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #31
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #30
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #29
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #27-28
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #26
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #25
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #24
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #23
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #22
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #20-21
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #19
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #18
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #17
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #15-16
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #14
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #13
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #12
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #11
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #10
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #9
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #8
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #7
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #6
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #5
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #4
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #3
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #2
Ειδήσεις - Επικαιρότητα #1

Ειδήσεις - Επικαιρότητα #152

15/10/2009
Κείμενο: Συντακτική Ομάδα
Μορφή εύκολης εκτύπωσης

Ειδήσεις - Επικαιρότητα



Kατάληψη του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών

Μια ακόμη κατάληψη του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών, από ομάδα ατόμων που δεν είχαν σχέση με την πανεπιστημιακή κοινότητα, δημιούργησε τις προηγούμενες ημέρες αναστάτωση και «πάγωσε» την λειτουργία του κεντρικού κτηρίου για 3 ημέρες. Την Δευτέρα, 12 Oκτωβρίου, η ομάδα των καταληψιών έκλεισε την είσοδο του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών και απαγόρευσε την είσοδο στο Ίδρυμα.

H κατάληψη του Πανεπιστημίου έγινε με κύριο αίτημα την απελευθέρωση συλληφθέντων κατά τη διάρκεια πρόσφατης πορείας προς το A.T. Νίκαιας, καθώς και την απόσυρση των κατηγοριών εναντίον των συλληφθέντων. H ομάδα αυτή είχε καταλάβει το Σάββατο και την Κυριακή (10-11/10) το Δημαρχείο της Νίκαιας απ’ όπου και αποχώρησε.

Όπως είναι φυσικό, η κατάσταση αυτή δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση στην Διοίκηση και τα μέλη του Πανεπιστημίου. Όπως είναι γνωστό, η διοίκηση του Πανεπιστημίου Αθηνών έχει προσπαθήσει δεκάδες φορές στο παρελθόν να λύσει αντίστοιχες διαφωνίες με εξωπανεπιστημιακά άτομα με ειρηνικό τρόπο, χρησιμοποιώντας την δύναμη της πειθούς και με τη συνδρομή πολλών μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τελικά, μετά την πραγματοποίηση του πρώτου πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου από ομάδες φοιτητών (σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υποχρηματοδότηση της Παιδείας και την αδειοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων από το Yπουργείο Παιδείας) η κατάληψη έληξε και οι ομάδες των νεαρών αποχώρησαν ειρηνικά χωρίς να έχουν προκληθεί ζημιές ή καταστροφές.


Αρχή των Ειδήσεων

Κατάληψη του ιστορικού κτηρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών

Tου Aντιπρύτανη καθηγητή I. Kαράκωστα

Oι σημερινές πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών παρέλαβαν την κατάσταση που όλοι γνωρίζουμε και ζούμε κάθε ημέρα. Καταλήψεις των Σχολών «για ψύλλου πήδημα», παρεμπόδιση με κάθε μέσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καταλήψεις του Ιστορικού Κτηρίου – ενός από τα ωραιότερα και ιστορικά κτήρια της σύγχρονης Ελλάδος- από όλες τις κατηγορίες αναρχικών, βανδαλισμοί εντός και εκτός, καταστροφές πάσης φύσεως, κλοπές, χειροδικίες, υβριστική συμπεριφορά εις βάρος των «δασκάλων και των πανεπιστημιακών γενικότερα», εξευτελιστική και ταπεινωτική εις βάρος των θεσμών και των αρχών που εκφράζουν το ελεύθερο δημόσιο Πανεπιστήμιο της χώρας, που χωρίς υπερβολή «έφτιαξε» σε μεγάλο βαθμό τη σύγχρονη ελεύθερη δημοκρατική Ελλάδα.

Oι διαφορές των σημερινών πρυτανικών αρχών του Πανεπιστημίου Αθηνών από τις προηγούμενες, μεταξύ άλλων, είναι τρεις: Πρώτον, οι προηγούμενες, με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις, εγκατέλειπαν το σκάφος, οσάκις εισέβαλαν οι καταληψίες, ενώ οι σημερινές αποχωρούν από την κεντρική είσοδο λοιδορούμενες … έως και υβριζόμενες. Δεύτερον, οι σημερινές πρυτανικές αρχές έχουν επανειλημμένως κινητοποιήσει τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, τα οποία έχουν συμβάλει με την παρουσία τους στην ουσιαστική περιφρούρηση του Κεντρικού Κτηρίου και την προστασία του ασύλου, κάθε φορά που αυτό απειλούνταν από επίδοξους καταληψίες, οι οποίοι μάλιστα προέβαιναν ακόμη και σε βιαιοπραγίες κατά των εγκλείστων μελών της πανεπιστημιακής μας κοινότητας. Τρίτον –ίσως άσχετο με τις καταλήψεις, αλλά όμως σχετικό με το κύρος του δημοσίου πανεπιστημίου– τουλάχιστον δεν συμπράττουν και δεν προβάλλουν τα ανεκδιήγητα ελληνικά ιδιωτικά, δήθεν πανεπιστήμια… Πάντως, οι σημερινές πρυτανικές αρχές δεν προτίθενται και δεν «φιλοδοξούν» να «εμπιστευτούν» το Πανεπιστήμιο Αθηνών όμηρο όλων των παραπάνω «ανεκδιήγητων» πλην τραγικών για τη μοίρα του τόπου καταστάσεων… με τη μαύρη σημαία να κυματίζει στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, αντί της Ελληνικής στον υψηλότερο ιστό που συμβολίζει το ελεύθερο ανεξάρτητο ελληνικό πνεύμα.

Oι σημερινές πρυτανικές αρχές δεν είναι, δυστυχώς, σε θέση στα ζητήματα των βιαίων καταλύσεων της Πανεπιστημιακής τάξεως και των αντιδημοκρατικών μεθόδων διεκδικήσεως δικαιωμάτων να αντιπαραθέσουν τις απόψεις τους και να επιβάλουν τη στάση τους μέσα σε ένα διαμορφωμένο ήδη πολιτικοκοινωνικό καθεστώς που υποθάλπει ή ανέχεται τέτοια φαινόμενα. Και ναι μεν παρέλαβαν μια σχεδόν ανεξέλεγκτη κατάσταση στο πλαίσιο μιας παραπαίουσας πολιτικής και κοινωνικής συγκυρίας –στην οποία συνέβαλαν σημαντικά όλα δυστυχώς τα πολιτικά κόμματα, τα οποία το μόνον που τα ενδιέφερε ήταν η άγρα ψήφων μέσα στο θολό τοπίο…–, όφειλαν όμως και οφείλουν, όσο είναι ακόμα καιρός, να σπεύσουν, να αναλογισθούν τις ευθύνες τους και να πράξουν τα δέοντα απευθυνόμενες προς OΛOΥΣ και με τέτοιο τρόπο, ώστε επιτέλους να αφυπνίσουν τους καθεύδοντες.


Αρχή των Ειδήσεων

Θερινό Σχολείο: Κοσμική Ακτινοβολία και Μετρητές Νετρονίων

Το Τμήμα Φυσικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από 14 έως και 19 Σεπτεμβρίου 2009 διοργάνωσε υπό την ευθύνη και τον συντονισμό της Αναπλ. Καθ. κ. Ελένης Μαυρομιχαλάκη, το πρώτο Θερινό Σχολείο για την Κοσμική Ακτινοβολία και τους Μετρητές Νετρονίων με τον τίτλο: “Cosmic Rays and Neutron Monitors – a training course in science and applications”. Το σχολείο αυτό έγινε στα πλαίσια του προγράμματος ΝΜDΒ, το οποίο χρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει σκοπό τη δημιουργία μιας σύγχρονης βάσης δεδομένων μετρητών νετρονίων σε πραγματικό χρόνο (Real-time Neutron Monitor Database – NMDB: www.nmdb.eu). Το Τμήμα Φυσικής και συγκεκριμένα η Oμάδα Κοσμικής Ακτινοβολίας μαζί με άλλες έντεκα κυρίως ευρωπαϊκές χώρες, συμμετέχει ενεργά στο ανωτέρω πρόγραμμα και ηγείται της προσπάθειας αναβάθμισης όλων των ευρωπαϊκών μετρητών νετρονίων τόσο σε επίπεδο λογισμικού, όσο και σε επίπεδο ηλεκτρονικών πρωτότυπων κατασκευών.

Η έναρξη των εργασιών του Σχολείου έγινε από την Πρόεδρο της Oργανωτικής Επιτροπής κ. Ε. Μαυρομιχαλάκη και τον Αντιπρόεδρο του Φυσικού Τμήματος, Αναπλ. Καθ. κ. Γεώργιο Τόμπρα. Συνολικά πενήντα πέντε φοιτητές (διδακτορικού και μετα-διδακτορικού επιπέδου) από δεκαέξι χώρες παρακολούθησαν ανελλιπώς τόσο τις διαλέξεις όσο και τις εργαστηριακές ασκήσεις, οι οποίες κάλυπταν ένα ευρύτατο φάσμα του επιστημονικού πεδίου των κοσμικών ακτίνων, από τις αστροφυσικές προεκτάσεις των ενεργητικών αυτών σωματιδίων μέχρι και τον αντίκτυπό τους στη Γη και τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Τα θέματα παρουσίασαν διακεκριμένοι καθηγητές εξειδικευμένοι στις σχετικές μελέτες από Πανεπιστήμια του Εξωτερικού, όπως Ελβετίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Φιλανδίας, Σλοβακίας, Ρωσίας, Αρμενίας κ.λπ. Μετά το τέλος κάθε διάλεξης οι φοιτητές απαντούσαν σε ερωτήσεις με σκοπό την αξιολόγησή τους από τους διδάσκοντες.

Στις εργαστηριακές ασκήσεις που εκτελέστηκαν σε παράλληλες συνεδρίες, οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν αξιοσημείωτη εμπειρία σε σημαντικές εφαρμογές των κοσμικών ακτίνων. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες στο σχολείο είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την έρευνά τους μέσα από ομιλίες και παρουσιάσεις αφίσας.

Το Σχολείο περιέλαβε και μια Δημόσια Oμιλία του διακεκριμένου Ακαδημαϊκού κ. Σταμάτιου Μ. Κριμιζή, με τίτλο «The search for the border of the Heliosphere and Interstellar Space. The epic Journey of the Voyagers» η οποία και έλαβε χώρα στο Νέο Αμφιθέατρο του Κεντρικού Κτηρίου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον κ. Κριμιζή προσφώνησε, και παρουσίασε το έργο του, ο Αντιπρύτανης και Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής κ. Δημοσθένης Ν. Ασημακόπουλος. Μεταξύ άλλων ο κ. Ασημακόπουλος σημείωσε ότι ο κ. Κριμιζής έχει διανύσει μια επιτυχημένη πορεία πολλών ετών ως καθηγητής και ερευνητής στο Τμήμα Φυσικής και Αστρονομίας του Iowa University και διορίστηκε Επικεφαλής Επιστήμονας στο Τμήμα Διαστημικής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, στο οποίο σήμερα είναι Επίτιμος Διευθυντής. Από το 1963 μέχρι σήμερα έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει πολλά όργανα της NASA/ESA. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι σχεδίασε το όργανο του Voyager 1 που ανίχνευσε το 2003, το εξώτατο όριο της ηλιόσφαιρας. Παράλληλα έχει υπάρξει από τους επικεφαλής ερευνητές της αποστολής Cassini/Hugens στον Κρόνο και τον Τιτάνα και Συνεργάτης Ερευνητής στις αποστολές Galileo, Ulysses, ACE, και MESSENGER.

O κ. Κριμιζής έχει αποσπάσει πολλά βραβεία όπως για παράδειγμα το Μετάλλιο Εξαιρετικών Επιστημονικών Επιτευγμάτων της NASA, περί τα 30 Βραβεία Oμαδικών Επιτευγμάτων από τη NASA και την ESA για τις αποστολές Voyager, AMPTE, Galileo, Ulysses, Cassini και ACE, το Βραβείο Διαστημικής Επιστήμης COSPAR, το Lifetime Achievement Award του John Hopkins University κ.ά. Το 1999 ο αστεροειδής «1979UH» μετονομάσηκε σε «8323 Krimigis» ενώ από το 2005 είναι μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Ακολούθησε δεξίωση στο εντευκτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών «Κωστής Παλαμάς».

Κατά τη διάρκεια του Σχολείου, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον σύγχρονο Σταθμό συνεχούς Καταμέτρησης Κοσμικής Ακτινοβολίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (http://cosray.phys.uoa.gr).

Όλοι οι φοιτητές ενημερώθηκαν στην πράξη για το τρόπο καταγραφής και επεξεργασίας των δεδομένων Κοσμικής Ακτινοβολίας και για το σύστημα παρακολούθησης του Διαστημικού Καιρού που έχει δημιουργηθεί. Μια επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακροπόλεως και ξενάγηση στο Νέο Μουσείο αυτής, ως και επίσκεψη στις Μυκήνες αποτέλεσαν το πολιτιστικό τμήμα του σχολείου.

Τέλος τα ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώθηκαν από τους συμμετέχοντες σχετικά με την αξιολόγηση της δομής, της οργάνωσης, της συνοχής και της αποδοτικότητας του Θερινού Σχολείου θα κατατεθούν στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις Βρυξέλες. Η ανάδραση υπήρξε εξαιρετικά θερμή και κατά γενική ομολογία το Θερινό Σχολείο χαρακτηρίστηκε ως επιτυχές. Προτάθηκε, μάλιστα να αποτελέσει την αρχή για μια σειρά τέτοιου είδους Σχολείων για την Κοσμική Ακτινοβολία και τους Μετρητές Νετρονίων και ως εκ τούτου παράδοση για το Τμήμα Φυσικής, καθότι μέχρι και σήμερα οι Μετρητές Νετρονίων υπηρετούν την Επιστήμη και τον Άνθρωπο τόσο αξιόπιστα. Για περισσότερες πληροφορίες και υλικό σχετικά με το Θερινό Σχολείο επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.nmdb.eu .


Αρχή των Ειδήσεων






Αρχή της σελίδας